Meta optužena za ‘masovnu i ilegalnu’ obradu podataka od strane evropskih potrošačkih grupa
Evropske grupe za prava potrošača optužile su Metu i vlasnika Facebooka i Instagrama, za izvođenje “masovne” i “ilegalne” operacije prikupljanja podataka od stotina miliona korisnika u regionu.
Evropska potrošačka organizacija (BEUC), krovno tijelo za 45 potrošačke grupe, saopćila je da je osam grupa u četvrtak podnijelo žalbe svojim nacionalnim tijelima za zaštitu podataka.
Grupe tvrde da Meta (META) prikuplja nepotrebnu količinu informacija o svojim korisnicima – kao što su podaci o seksualnoj orijentaciji, emocionalnog stanja ili čak njihove podložnosti ovisnostima.
Praksa kompanije, tvrde grupe, krši dijelove potpisanog zakona o privatnosti podataka Evropske unije, Opću uredbu o zaštiti podataka ili GDPR.
“Svojim nezakonitim praksama, Meta podstiče sistem oglasa zasnovan na nadzoru koji prati potrošače na mreži i prikuplja ogromne količine ličnih podataka u svrhu prikazivanja reklama”, navodi se u saopštenju BEUC-a.
Meta osporava optužbe.
“Shvatamo naše regulatorne obaveze izuzetno ozbiljno i uvjereni smo da je naš pristup u skladu s GDPR-om”, rekao je glasnogovornik kompanije u izjavi.
“Od 2019. godine revidirali smo privatnost u Meti. Odgovorni smo za zaštitu privatnosti ljudi od strane regulatora, kreatora politike i stručnjaka. Radimo s njima kako bismo osigurali da ono što gradimo prati najbolju praksu i ispunjava visoke standarde zaštite podataka”, dodao je portparol.
Pritužbe od četvrtka potencijalno će izložiti kompaniju, koja je već godinama predmet intenzivne regulatorne kontrole u Evropi – sa još više pravnih postupaka.
Prošlog maja, regulatori EU kaznili su tehnološkog giganta sa rekordnih 1,2 milijarde eura (1,3 milijarde dolara) zbog kršenja GDPR pravila prenošenjem ličnih podataka korisnika Facebooka na servere u Sjedinjenim Državama.
U oktobru su regulatori EU primorali Metu da počne da traži eksplicitnu saglasnost svojih korisnika da obrađuje njihove lične podatke u svrhu isporučivanja ciljanih reklama.
Nekoliko dana kasnije, Meta je pokrenula uslugu pretplate koja svojim evropskim korisnicima omogućava da plaćaju do 12,99 eura (14 dolara) mjesečno za korištenje verzija Facebooka i Instagrama bez oglasa. Od petka također planira uvesti dodatne mjesečne naknade za svaki novi račun koji korisnik otvori kao dio te ponude.
Pretplata bez oglasa
Meta je saopštila da je usluga dio njenih napora da se uskladi s GDPR-om. “Pretplata bez oglasa” se bavi najnovijim regulatornim razvojem, smjernicama i presudama koje su dijelili vodeći evropski regulatori i sudovi u posljednjih nekoliko godina”, objavila je kompanija u blog postu u oktobru.
Međutim, BEUC je u četvrtak ustvrdio da Metina usluga pretplate korisnicima nudi “nepravedan i pogrešan izbor” jer njena obrada podataka nije transparentna, što znači da korisnici ne mogu znati kako bi pretplata promijenila način na koji se obrađuju njihove informacije.
Štaviše, dominacija Mete na tržištu znači da korisnici ne mogu lako napustiti njene platforme, a da se ne odvoje od svoje porodice i prijatelja. Organizacija je u novembru podnijela žalbu evropskim tijelima za zaštitu potrošača, tvrdeći da je ovaj pristup „plati ili privoli“ primjer nepoštene i „agresivne“ poslovne prakse zabranjene zakonima EU.
“Metina ponuda potrošačima je dim i ogledala da prikriju ono što je, u svojoj srži – isto staro prikupljanje svih vrsta osjetljivih informacija o životima ljudi, koje zatim unovči kroz svoj invazivni model oglašavanja”, kaže Ursula Pachl, zamjenica direktora general BEUC-a, navodi se u saopćenju od četvrtka, piše CNN.