Upoznali smo tim kompanije Xenon forte: “Globalizacija i digitalna transformacija, mijenjaju poslovni svijet, zato ulažemo u svoje ljude”
Kompanija Xenon forte Sarajevo već 20 godina posluje u Bosni i Hercegovini, čija je djelatnost distribucija i prodaja proizvoda i usluga informacijske i komunikacijske tehnologije.
Od svog osnivanja 1989. godine, iz malog preduzeća za IT podršku i razvoj, ova kompanija je izrasla u jednog od vodećih ponuđača rješenja za upravljanje dokumentima u regiji. Danas cijela grupacija zapošljava više od 40 ljudi koji su zaslužni za kontinuirani razvoj i uspjeh preduzeća u regiji.
Ključno poslovanje kompanije je partnerstvo i saradnja s japanskom korporacijom Kyocera Document Solutions, jednom od vodećih lidera u segmentu ispisa i upravljanja dokumentima. Imali smo priliku postaviti nekoliko pitanja, u nastavku čitajte intervju s ovim inspirativnim ljudima.
Kako kompanija Xenon forte njeguje svoju poslovnu kulturu, a posebno vrijednosti poput partnerstva, prilagodljivosti i dugoročne saradnje?
“Poslovna kultura je izuzetno važna u našoj kompaniji, jer je upravo to jedan od najvažnijih aspekata u izgradnji dobrog imidža kompanije, koji stvaramo već 20 godina. Kada govorimo o poslovnoj kulturi u našoj kompaniji, uvijek ističemo dobar partnerski odnos i stvaranje dugoročne saradnje sa svim klijentima i potencijalnim kupcima. S obzirom na to da smo zastupnici nekoliko velikih svjetskih brendova, naša misija je kupcu obezbijediti najkvalitetniju uslugu i proizvod koji može zadovoljiti sve potrebe korisnika te riješiti različite izazove u poslovanju.”, za Forbes BiH je rekao Šerif Hajduk, generalni menadžer Xenon forte Sarajevo.
“Ono što bismo istakli kao pozitivnu stranu našeg poslovanja je to da kada se kupci jednom odluče za neki od naših proizvoda ili usluga, poput visokokvalitetnih Kyocera uređaja, oni postaju dugoročni partneri zadovoljni pruženim uslugama. S druge strane, zbog specifičnosti našeg poslovanja, kupcima nudimo podršku kroz fleksibilnost i prilagodljivost, koju smatramo izuzetno važnom u današnjem poslovnom svijetu, jer se na taj način stvara partnerski odnos, koji u konačnici može doprinijeti dugoročnoj obostranoj poslovnoj saradnji. Cilj nam nije samo prodati proizvod ili uslugu, naš cilj je pomoći u rješavanju poslovnih izazova, kako bismo u konačnici uspostaviti kvalitetnu dugoročnu saradnju”, kaže Hajduk u razgovoru za Forbes BiH.
Možete li opisati tipičan radni dan u kompaniji Xenon forte i kako se održava produktivna atmosfera među zaposlenicima?
Ne postoji tipičan radni dan u našoj kompaniji, svaki dan je različit na osnovu izazova sa kojima se susrećemo, kako na terenu, tako i u poslovnim prostorijama. Okruženje u kojom rede uposlenici kompanije Xenon Forte izuzetno je dinamično. Sastoji se od uprave, prodajnog tima i marketinga, kao i tima podrške. Svaki uposlenik je važna karika u poslovnom lancu, kako bismo u konačnici imali zadovoljnog kupca. Produktivna atmosfera među uposlenim podstiče se prije svega dobrim kolegijalnim odnosima, jasno postavljenim ciljevima, ali i različitim podsticajima koje uposlenici dobijaju od svojih nadležnih. Kupac jeste na prvom mjestu, ali mi iz naše kompanije često volimo istaći da je za uspjeh potreban i zadovoljan uposlenik”, kaže Mirnes Bakija, marketing menadžer Xenon forte Sarajevo.
Kako se poslovna kultura kompanije Xenon forte reflektira u njenom odnosu s partnerima i klijentima?
“Xenon forte već od osnivanja u bivšoj državi ima u svom kodeksu zapisano, da smo u obavezi napraviti sve kako bi naši klijenti i partneri bili dugoročno zadovoljni. Svi naši zaposlenici su sastavni dio tog procesa, tako da je važno i njima osigurati kvalitetne uslove. Od početka, kada smo počeli nuditi prve usluge upravljanja sa printom i skeniranjem, pred svim našim klijentima je maksima: No hidden cost (Nema skrivenih troškova)”, kaže Ciril Kraševec, generalni menadžer grupacije Xenon forte.
Koje su glavne korporativne vrijednosti kompanije Xenon forte i kako se one integriraju u svakodnevne poslovne prakse?
“U našoj CSR izjavi obavezujemo se na aktivnosti u području očuvanja okoline, rada s lokalnim okruženjem i odnosima s klijentima. U dokumentu su aktivnosti koje izvodimo na sva tri područja. Svi zaposleni prate aktivnosti i rezultate. O aktivnostima izvještavamo unutrašnje aktere kao i neke partnere. U sadašnje vrijeme se takav pristup raširio i sve češće je potrebno uklopiti u nabavne lance sa dokazanim CSR raportiranjem”, dodaje Kraševec.
Kako kompanija podržava razvoj svojih zaposlenika i promiče timski rad i kontinuirano učenje?
“Pored timskog rada koji nam je izuzetno važan u našoj kompaniji, kontinuirana edukacija uposlenika i uposlenica je ono što smatramo posebno značajnim. Globalizacija, ali i digitalna transformacija, mijenjaju poslovni svijet iz dana u dan, pa nam je itekako važno da naši uposlenici budu u korak sa svim trendovima. Kroz kontinuirane edukativne programe, seminare i konferencije, uposlenicima omogućavamo da povećaju svoje produktivnost te razvijaju se na profesionalnom, ali i ličnom nivou. Bitno je istaći da vrednujemo i podstičemo kreativnost i implementaciju ideja od svih zaposlenika, što stvara osjećaj veće pripadnosti timu. Pored toga, interne edukacije, gdje kolege edukuju druge kolege, su nam izuzetno važne kako bi bili u toku s novim poslovnim praksama”, rekao je Mirnes Bakija, marketing menadžer Xenon forte Sarajevo.
Možete li navesti primjere situacija gdje su zaposlenici kompanije pokazali predanost korporativnim vrijednostima u praksi?
“Sve kolege i kolegice svakodnevno pokazuju predanost načelima i korporativnim vrijednostima kojima se naša grupacija vodi. Neke od njih su održivost, smanjenje štetnog utjecaja na okoliš, predanost timskom radu, vrednovanje i usvajanje mišljenja i ideja. Kao najbolji primjer bih naveo da svaku ideju ili inovaciju, za koju smatramo korisnom i koja se ne ogleda samo u monetarnom obliku nego ubrzavanju nekih radnih procesa, preuzimanja ili podjele odgovornosti, usvajamo vrlo rado i sistemski je provodimo u čitavoj organizaciji. Sve dobre prakse koje u osnovi imaju održivo poslovanje i smanjenje negativanog utjecaja na druge i okoliš su uvijek prihvaćene. Prihvatanje promjena su najbolji odraz predanosti svih zaposlenih našim vrijednostima”, rekao je Šerif Hajduk, generalni menadžer Xenon forte Sarajevo.
Kako je kompanija Xenon forte uspjela ostvariti visok tržišni udio u segmentu office ispisa u boji u Bosni i Hercegovini?
“Postignuti uspjeh u segmentu office ispisa u boji, prepisujemo visokoj kvaliteti Kyocera uređaja, ali i njihovoj izdrživosti, jer su servisni intervali znatno duži u odnosu na konkurentske uređaje. Kada se kupac jednom odluči za Kyocera uređaje, onda to bude i dugoročna odluka zbog svih prednosti koje nudimo. Ovaj uspjeh ne prepisujemo samo našem radu i zalaganju, nego i spremnosti naših partnera da se uvjere sami u aspekt dugoročnosti brenda kojeg zastupamo. Niža potrošnja električne energije, visokokvalitetni ispis u boji, niski troškovi ispisa i održavanja, vrhunski kvalitet usluge, kao i uključenost u globalni pokret smanjenja emisije CO2 gasova, kroz korištenje naših uređaja, su neki od razloga zašto smo baš u ovom segmentu uspjeli da ostvarimo značajan dio tržišnog učešća”, Šerif Hajduk, generalni menadžer Xenon Forte Sarajevo.
Kako su partnerstvo i saradnja s japanskom korporacijom Kyocera Document Solutions utjecali na rast i razvoj kompanije Xenon forte?
“S korporacijom Kyocera smo započeli saradnju već za vrijeme osnivanja kompanije krajem 80-tih godina. Kyocera je u nastavku proširila poslovanje na području laserskih printera, pa smo postali partner u 1992. godini, da bismo od 2000. godine dobili status regionalnog partnera. U saradnji sa Kyocerom smo uspjeli razviti vlastite programe sa kojima smo uvijek nastupali sa dodatnom vrijednošću. Naš zadatak nije samo distribucija uređaja i briga za prodajni kanal. U regiji razvijamo poslovne modele i usluge za tržište, a u osnovi koristimo prvenstveno uređaje i rješenja Kyocere. Velika prednost saradnje sa Kyocerom je otvoreno tržište partnera u EMEA sa kojima imamo direktne kontakte i sve češće direktno surađujemo”, dodaje Ciril Kraševec, generalni menadžer grupacije Xenon forte.
Možete li detaljnije objasniti kako je kompanija evoluirala od male IT podrške do vodećeg ponuđača rješenja za upravljanje dokumentima u regiji?
“Xenon forte je počeo s radom kao servisni partner nekoliko zapadnih kompanija te kao kuća za razvoj programskih rješenja. U razvoju tehnologije i tržišta u 30 godina postojanja smo rasli u oba pomenuta polja. Postepeno smo se širili na države bivše Jugoslavije, sa vlastitim firmama ili preko partnerstva. U zaista odličnim odnosom sa Kyocerom, uz njihovo zadovoljstvo našim visokim tehničkim i inovativnim nivoom, dobili smo njihovu veliko podršku, te neke procese razvili ili inicirali u našoj regiji. Jedan je sigurno MDS, koji se kod nas u testnoj fazi zvao “Konzultantska preporuka”. Kao pioniri nuđenja upravljanja sa dokumentima i nespornim kvalitetom usluge smo ubrzano rasli, što je sa sobom doneslo i specijalizaciju za dokumentna rješenja zajedno sa sistemskom integracijom”, objašnjava Ciril Kraševec, generalni menadžer grupacije Xenon forte.
Kako Kyocera Document Solutions osigurava visokokvalitetne ispisne uređaje, posebno u pogledu kvalitete boje i pouzdanosti?
“Kyocerini ispisni uređaji su specifični jer su u sve ugrađene komponente dugovječne. Jedini potrošni materijal je toner. Za razliku od drugih proizvođača ne treba mijenjati drumove, developere ili grijače, koji su sastavni dijelovi ketridža. Mi se volimo uspoređivati sa autom, jer punimo samo toner, a ne da na pumpnoj stanici svaki put mijenjamo i dio motora. Zbog Kyocerinih razvojnih postignuća laserska tehnologija je pouzdana i isplativa. Zbog specifičnosti foto osjetljivog bubnja, koji je napravljen od amorfnog silicija, u sastavu tonera su i komponente za održavanje bubnja. Zbog štednje energije grijač radi na nižoj temperaturi. Kyocera je i jedan od većih proizvođača inkjet ispisnih glava za druge brendove. U zadnje vrijeme su se odlučili napraviti i svoj pisač u kojem bi upotrijebili svoju vrhunsku tehnologiju. Na regionalnom tržištu već imamo korisnike koji koriste profesionalni 150 strana u minuti ink jet pisač TASKalfa 15000ci. U proljeće je Kyocera predstavila ekološki printer za tekstile, a na ovogodišnjoj Drupi biće premijera profesionalnog printera visokog kvaliteta TASKalfa 55000ci”, kaže Ciril Kraševec, generalni menadžer grupacije Xenon forte.
Koji su ključni faktori koji čine TASKalfa modele Kyocera Document Solutions toliko traženima na bosanskohercegovačkom tržištu?
Kyocera je prepoznatljiva kroz visokokvalitetnu TASKalfa seriju multifunkcionalnih uređaja, koje odlikuje posebna prilagodljivost. Kako bi se postigao izvrstan kvalitet ispisa koriste ultrazvučne i optičke senzore. Ovu serija fotokopir uređaja, za razliku od ostalih, moguće je sastaviti na osnovu potreba i zahtjeva kupaca. Jednostavan korisnički interfejs na TASKalfa modelima kombinuju jedinstveni dizajn sa intuitivnim karakteristikama, koji pruža izuzetno ugodno iskustvo ispisa dokumenata. TASKalfa modeli pružaju maksimalnu zaštitu i sigurnost podataka. Uređaji su opremljeni najnovijim rješenjima uz koje će podaci dobiti najbolju moguću zaštitu od zloupotrebe. Nova TASKalfa serija donosi niz novih sigurnosnih poboljšanja, uključujući mogućnosti upravljanja sigurnosnim dnevnikom, automatsku validaciju certifikata, poboljšane komunikacijske protokole i enkripciju e-pošte., kaže Šerif Hajduk, generalni menadžer Xenon forte Sarajevo.
Kako Kyocera Document Solutions integrira održivost u svoje proizvode i poslovanje, s obzirom na naglasak na dugotrajnim komponentama i smanjenju otpada? Možete li navesti konkretne primjere kako Kyocera Document Solutions smanjuje utjecaj na okoliš u svojim operacijama i proizvodima.
“Ciljevi korporacije Kyocera su održivi rast i smanjenje utjecaja na okoliš, a fokus je na tri područja: zeleni proizvodi, zelene tvornice i zelena komunikacija. Jedan od glavnih zadataka je smanjenje emisije stakleničkih plinova za jedan posto, smanjenje potrošnje energije i vode te odvajanje industrijskog otpada na svim proizvodnim i uredskim lokacijama. Kyocera Document Solutions Europe dobila je priznanje na WorldStar Global Packaging Awards 2023. za svoje inovativno rješenje za isporuku jedinica za dovod tinte. Nagrada koju dodjeljuje Svjetska organizacija za pakovanje (WPO), najveća je i najprestižnija svjetska nagrada za ambalažu u industriji. Svake godine, WPO istražuje i prepoznaje najbolje od najboljih u inovacijama pakovanja iz cijelog svijeta, a iz korporacije Kyocera ponosno ističu da su dio ove cijenjene grupe organizacija. Pored toga, Kyocera je dobila nagradu WorldStar 2024. za A4 pakovanje štampača u boji na WorldStar Global Packaging Awards. Širom svijeta Kyocera tvornice ugrađuju solarne panele. Kompanije unutar Kyocera grupe ostvaruju snažan napredak u postizanju zajedničkog cilja smanjenja CO2 u cijeloj organizaciji. U poređenju sa nivoima u fiskalnoj 2020. godini, Kyocera ima za cilj da smanji svoje emisije stakleničkih plinova iz programa Scope* 1 i 2 za 46 posto do početka 2031. fiskalne godine. Kyocera Document Solutions Group također ima za cilj postići 100% proizvodnju obnovljive energije na svim svojim lokacijama do 2031. godine. Ovo će se postići instaliranjem dodatnih sistema za proizvodnju solarne energije na lokacijama širom svijeta. Ovim se namjeravaju dobiti i ekološki certifikati koji potvrđuju posvećenost kompanije u brizi za našu planetu”, kaže Mirnes Bakija, marketing menadžer Xenon forte Sarajevo.
Kako dobrovoljni sporazum LOT-4, kojim se smanjuje utjecaj na okoliš, utječe na Kyocerinu strategiju i djelovanje?
“Elektronički otpad, ali i nereciklirana plastika, u velikoj mjeri završava na velikim deponijama, koje ozbiljno zagađuju životni prostor u kojem živimo i ozbiljno utječu na kvalitet života i zdravlje stanovništva. Iako često ne razmišljamo o nagomilavanju otpada, smatramo da je izrazito važno podizati svijest o ovom problemu. Posebno treba istaći da je Kyocera potpisala dobrovoljni sporazum LOT-4, koji su izradili proizvođači kancelarijske opreme kako bi smanjili utjecaj na okoliš. Dio dobrovoljnog sporazuma također utvrđuje zahtjeve za odlaganje praznih tonera. Kao potpisnik ugovora, Kyocera se obavezuje prikupljati i reciklirati iskorištene tonere. Kyocera prazne tonere možete besplatno vratiti svim ovlaštenim prodavačima, a kompanija Xenon forte će se pobrinuti za prikupljene prazne tonere i u skladu sa tim ih reciklirati, dodaje Mirnes Bakija, marketing menadžer Xenon forte Sarajevo.
Kako Managed Document Services (MDS) pristup kompanije Xenon forte pojednostavljuje internu logistiku i smanjuje troškove za klijente? Koji su konkretni benefiti za klijente koji se odluče za MDS pristup u pogledu efikasnosti, sigurnosti i održivosti?
“DMS predstavlja operativni najam uređaja, odnosno optimiziranje cijelog proces ispisa dokumenata – od zaprimanja do arhiviranja, od toka rada do sigurnosti i utjecaja na okoliš. Krajnji rezultat usluga MDS je snižavanje troškova, manje opterećen IT odjel i manji utjecaj štampača i multifunkcijskih uređaja na okoliš. Iskustvo pokazuje da se uz usluge MDS trošak ispisa može smanjiti za oko 30%. Ovo postižemo smanjenjem radnih sati zaposlenih kod klijenta koji moraju da vode brigu o nabavkama, upravljanja ispisnom flotom, brige o potrošnom materijalu, kreiranje izvještaja o potrošnji, smanjenjem broja sati kada ispisna flota ne radi i sl. Uvođenjem politika ispisa se uspostavlja nadzorni sistem gdje se u svakom trenutku ima uvid u cjelokupnu ispisnu flotu. Prepuštanjem brige o ispisnoj floti nama, problemi se rješavaju preventivno a ne reaktivno što mnogim klijentima olakšava rad i izvršavanje svakodnevnih radnih obaveza. Usluge ove vrste najma nisu namijenjene samo velikim međunarodnim korporacijama, one također donose velike prednosti malim i srednjim kompanijama”, kaže Ciril Kraševec, generalni menadžer grupacije Xenon forte.
Koje su inovativne karakteristike Kyocera uređaja koje ih čine otpornima na sajber napade i kako te karakteristike podržavaju zaštitu podataka?
“Obim i složenost sigurnosnih prijetnji sa kojima se suočavaju današnje organizacije i kompanije povećavaju se iz dana u dan. Potreba za visokim nivoom zaštite podataka nikada nije bila veća. Uređaji koje proizvodi Kyocera Document Solutions, poznati su po visokom standardu zaštite podataka u procesu obrade dokumenata, što su potvrdili i stručnjaci kroz različita ispitivanja. TASKalfa modeli pružaju maksimalnu zaštitu i sigurnost podataka. Uređaji su opremljeni najnovijim rješenjima uz koje će podaci dobiti najbolju moguću zaštitu od zloupotrebe. Nova TASKalfa serija donosi niz novih sigurnosnih poboljšanja, uključujući mogućnosti upravljanja sigurnosnim dnevnikom, automatsku validaciju certifikata, poboljšane komunikacijske protokole i enkripciju e-pošte”, zaključuje Ciril Kraševec, generalni menadžer grupacije Xenon forte.