Kako se istaći u prva tri mjeseca na novom poslu

BIZNIS Forbes 1. jun 2024. 21:17
featured image

1. jun 2024. 21:17

Dobili ste taj sjajni novi posao sa odličnim pogodnostima i platom i uzbuđeni ste da se smjestite. To su fantastične vijesti! Međutim, s obzirom na to da je tržište rada toliko konkurentno, sada nije vrijeme za zadovoljstvo. Kao što sam već spominjao, prva tri mjeseca vašeg zapošljavanja često se nazivaju probnim periodom, jer je to vrijeme kada poslodavci pažljivo procjenjuju vašu performansu i sposobnost za ulogu.

Tokom ovog perioda, ključno je stvaranje pozitivnog utiska i dokazivanje da ste pravi izbor. S obzirom na to da kompanije koriste prekomjerno zapošljavanje kao izgovor za otpuštanja, želite da se istaknete kao zvijezda koju ne mogu otpustiti. Važnu ulogu u tome da li ćete biti viđeni kao vrijedan doprinosilac ili ćete ponovo tražiti posao tokom godine igraće upravo prvih 90 dana na novom poslu.

Evo pet stvari koje možete učiniti da se istaknete kao zaposleni – zvijezda tokom svoja prva tri mjeseca.

Foto: REUTERS/Baz Ratner – S1AETNPXIGAA

Zaronite u vašu novu ulogu

Postoji opis posla na papiru, a postoji posao onakav kakav se odvija u stvarnosti. Ako već radite dovoljno dugo znate da su uloge na poslu često fleksibilne i mogu se mijenjati svakodnevno, posebno u dinamičnim okruženjima poput start up-a.

Čak i sa kompleksnim i sveobuhvatnim procesima zapošljavanja, mnogi novi zaposleni i dalje otkrivaju da se njihova nova uloga može značajno razlikovati od onoga što su očekivali kada su aplicirali.

Da biste bili sigurni da nema iznenađenja, postavite pitanje svom menadžeru o detaljima vaše uloge. Priliku za to obično ćete dobiti već od prvog dana kada još traje proces prilagođavanja.

Ne zaboravite da pitate o svojim dnevnim zadacima, strukturi izvještavanja, ključnim pokazateljima performansi i drugim detaljima koji će vam pomoći da efikasno obavljate svoje dužnosti. Pazite da detaljno bilježite sve što čujete kako biste imali sve što vam je potrebno da uspješno obavljate svoju novu ulogu.

Upoznajte što više možete novih ljudi

Ako ste čitali moje prethodne članke, znate da dajem veliki značaj umrežavanju kao vještini, i to s razlogom. I po zapošljavanju i dolasku u novu kompaniju trudite se da se i dalje što više umrežavate kako biste izgradili zdrave radne odnose i vidjeli koje prilike možete stvoriti.

Da biste bili sigurni da nema iznenađenja, postavite pitanje svom menadžeru o detaljima vaše uloge. Priliku za to obično ćete dobiti već od prvog dana kada još traje proces prilagođavanja.

Napravite pravilo da upoznate ljudi što više možete. Možete početi sa članovima svog tima i direktnim nadređenima, ali nađite načine da se angažirate i sa višim menadžmentom, naravno, u granicama razuma.

Dobro je prisustvovati što većem broju timskih aktivnosti, ne samo da biste se predstavili već i da biste učili od drugih, dijelili uvide i shvatili kako možete bolje doprinijeti svojoj novoj organizaciji.

Budite u toku sa svim informacijama koje kruže. Iako je cilj da se istaknete kao zaposleni – zvijezda na svom novom radnom mjestu, nema razloga da ostanete ako smatrate da je radno okruženje i atmosfera u kompaniji previše toksična i ne odgovara vam.

Prvo se fokusirajte na svoju ulogu

Kao novajlija, možda ćete biti skloni da se svidite svima tako što ćete pružiti pomoć kad god je to moguće. Postoji vrijeme i mjesto za to, ali ne u prva tri mjeseca.

Želite da se fokusirate na prilagođavanje svojoj novoj ulozi i razumijevanju nijansi svog radnog mjesta prije nego što se previše istegnete pokušavajući da budete svakome pomagač. Vjerovatno ćete biti preopterećeni tokom prvih 90 dana pokušavajući samo da naučite rutine, strukture vođenja i korporativnu kulturu, pa svoju energiju posvetite tome.

Kada se budeti osjetili samouvjereno u svojoj ulozi i imali čvršće razumijevanje svojih odgovornosti, tada možete razmotriti gdje možete pomoći izvan svojih trenutnih dužnosti. Naravno, to ne znači da uopće ne treba da gradite odnose tokom svoja prva tri mjeseca. Ali bar tokom probnog perioda, fokusirajte se prvo na svoju ulogu.

Shutterstocvk/Golubovy

Pratite svoje dostignuća

Mnogi ljudi griješe tako što tiho rade i drže spuštenu glavu tokom svog probnog perioda. Iako vam ne bih savjetovao da se ističete svaki put kad imate priliku, sada je vrijeme da pokažete svoju vrijednost novoj kompaniji.

Dobro je biti svjestan svojih dostignuća i onoga što donosite na sto, posebno ako vaš doprinos direktno doprinosi uspjehu projekta ili zadatka. Nemojte napraviti grešku i pretpostaviti da vaš direktni menadžer bilježi vaša dostignuća. Izuzetni to rade, ali većinu vremena i sami jurcaju za svojim metrikama i rokovima.

Ono što možete da uradite da olakšate sebi i svom menadžeru jeste da pratite svoja dostignuća i to pomenete tokom svojih mjesečnih ili tromjesečnih procjena. Potrudite se da istaknete trenutke kada ste premašili ciljeve, riješili ključne probleme ili implementirali inovativna rješenja.

Nemojte se plašiti da pretjerate i zvučite kao osoba koja sebe stavlja u prvi plan, posebno ako govorite istinu i ne uljepšavate detalje. Što se vas tiče, samo pokazujete da su napravili ispravnu odluku kada su vas zaposlili.

Unesite pozitivan stav na posao

Ljudi žele da rade sa ljudima koje vole. Iako je nemoguće svima udovoljiti, definitivno postoji argument da sebe učinite zadovoljstvom za druge.

Možete biti tehnički najkompetentniji radnik, ali i dalje nećete postići ništa ako ljudi jednostavno ne uživaju u radu s vama. Razumijem da rad s ljudima ne dolazi prirodno svima. Ali vještine komunikacije, kao i bilo koja druga vještina, mogu se usavršiti kroz praksu.

Moj savjet je sljedeći: počnite tako što ćete pokazati pravo interesovanje za druge i biti otvoreni za njihove perspektive. Čak i ako imate jasnu ideju o tome kako pristupiti zadatku, pokušajte da dobijete povratne informacije i pokažete zahvalnost za doprinos kolega.

U najboljem slučaju, možda ćete otkriti novi i bolji način rješavanja problema. Čak i ako ne bude tako, uspostavili ste zajedništvo i dokazali da ste timski igrač — situacija u kojoj svi dobijaju. Navijam za vas!

Autor: Sho Dewan, saradnik Forbesa