Kineskim električnim autima prijete kaznene carine u EU: Ministar pokušava da riješi problem

featured image

11. apr 2024. 07:39

U Evropskoj uniji još traje istraga koja bi mogla rezultirati kaznenim carinama na uvoz kineskih električnih automobila, kako bi se zaštitili domaći proizvođači, pa je kineski ministar trgovine Wang Wentao krenuo na evropsku turneju i tvrdi da njihovi proizvođači električnih automobila ne primaju državnu podršku radi postizanja veće konkurentnosti, odnosno nižih cijena, na stranim tržištima.

Evropska komisija je, navodi Reuters, objavila kako bi 2025. godine kineski električni automobili  na evropskom tržištu mogli dostići udio od 15 odsto. Posebnu prednost pred evropskim kompanijama Kinezi imaju na terenu jeftinih električnih modela automobila.   

Optužbe o prevelikim kapacitetima

Wang Wentao je na sastanku u Parizu s predstavnicima desetak (kineskih) kompanija koje proizvode električne automobile i baterije, a trebalo bi da se sastane i sa šefom Renoa (Renault) koji je ujedno predsjednik Evropskog udruženja proizvođača automobila. Wang je već poručio i da ne stoje američke i evropske optužbe o prevelikim kapacitetima Kine u proizvodnji električnih automobila, solarnih panela i baterija, prenosi South China Morning Post.

„Kineske kompanije koje proizvode električne automobile oslanjaju se u svom rapidnom razvoju na stalne tehnološke inovacije, perfektnu proizvodnju i dobavljački sistem te punu tržišnu konkurentnost, a ne na državne subvencije kako bi dobile kompetitivnu prednost”, izjavio je Wang. Dodao je takođe, sastajući se s kineskim kompanijama prisutnim na evropskom tržištu, da će Kina pružiti aktivnu podršku kompanijama u održavanju njihovih legitimnih prava i interesa, jer kineski razvoj električnih automobila snažno doprinosi globalnoj zelenoj tranziciji, navodi kineski dnevni list.

Kinezi istražuju proizvođače konjaka

Istraga koju sprovodi Evropska komisija vezano za državnu podršku kineskim proizvođačima električnih automobile trebalo bi da bude završena u novembru ove godine, podsjeća Reuters, ali privremene carine bi mogle biti donijete i ranije. Istragu je službeni Peking nazvao protekcionističkom.

Istražitelji Evropske komisije su već bili u inspekciji u kineskim kompanijama BYD, Geely i SAIC početkom ove godine, a Francuska je javno podržala da se ispita problem s državnim subvencijama.

Kina je, kao odgovor na evropsku istragu, pokrenula svoju anti-damping istragu, a radi se o izvozu evropskog konjaka, što se pak uglavnom odnosi na Francusku, pa su se na popisu našli Martell & Co, Societe Jas Hennessy i E. Remy Martin & Co.