Želite da kupite Batmobil i Batmanove sprave? Donosimo vam pogled u nevjerovatno šoping iskustvo
Kuća vrijedna gotovo 22 miliona dolara u kvartu Chelsea na Manhattanu možda vam je poznata iz hit serije Succession, ali ovog mjeseca na sedam dana je ona postala dom jednog drugog izmišljenog milijardera: najpoznatijeg stanovnika Gothama, Brucea Waynea. Prostori su ispunjeni igračkama i spravama koje možete zamisliti u rukama slavnog Batmana: tu je najbrži električni bicikl u svijetu, šifrirani vojni telefoni, kao i jedinstveni klavir Alpange. Svi predmeti dolaze s bar-kodom jer ih sve možete kupiti. Ipak, ako za cijenu morate pitati, ne možete ih priuštiti.
Luksuzni “retailtanment”
Ovo iskustvo dio je luksuznog “retailtanmenta”, novog poduhvata Warner Bros. Discoverya. U saradnji sa njujorškom marketinškom kompanijom Relevance International, nazvali su ga Wayne Enterprises Experience. “Ovo je čista mašta na djelu,” kaže izvršna direktorica Relevance Internationala Suzanne Rosnowski koja je pomogla organizirati šoping iskustvo – do kojeg možete doći jedino uz pozivnicu.
Warner Bros i Relevance International kuću su ispunili luksuznim predmetima ukupne vrijednosti 40 miliona dolara, za sve one koji sanjaju o tome da žive baš kao Bruce Wayne. “Stalno sam gledao slike ove kuće,” kaže jedan prolaznik koji je nekad radio u nekretninskom biznisu u New Yorku. “Definitivno izgleda kao mjesto gdje bi živio Bruce Wayne“.
U uskoj garaži kuće parkiran je zlatni superautomobil Pininfarina, s cijenom od koje će vam zasuziti oči: 5,2 miliona dolara. Pored njega nalazi se dijagram sličnog, jedinstvenog modela inspirisanog slavnim Betmobilom, kojeg posjetioci mogu naručiti.
Unutar prvih sat vremena razgledavanja, glumci u ulogama Luciusa Foxa, izvršnog direktora Wayne Enterprisesa i Alfreda Pennywortha, batlera Brucea Waynea provode posjetioce kroz mračne hodnike. U nekoliko prostorija svira muzika iz zvučnika McIntosh, a u jednoj sobi nalazi se oprema vrijedna milion dolara. McIntosh ovu kuću iznajmljuje za 100.000 mjesečno.
Onda je tu i podrum, renoviran da izgleda kao Bet-pećina (Batcave) sa uglačanim crnim kamenim zidovima i izloženim nakitom u vrijednosti gotovo 28 miliona dolara.
“Ovo iskustvo je za najveće fanove,” kaže Robert Oberschelp, šef potrošačkih proizvoda u Warer Brosu. “Ne žele svi imati logo na svojim stvarima.”
Ideja je nastala 2020. godine, kada je tržište luksuznih dobara bilo na svom vrhuncu. Prvo iskustvo trajalo je osam dana, a popis pozvanih imao je samo 250 imena. “To su ljudi koji stvaraju nove ukuse, koji su lojalni brendovima, VIP-ovi s Relevancovog popisa i oni koji dobro poznaju luksuz,” kaže Rosnowski.
“Namjera nije bila nikakva isključivost,” dodaje onda žurno, “ali on je lik koji odiše luksuzom. On utjelovljuje fantastično bogatstvo.”
Posljednja Forbesova lista najbogatijih 15 izmišljenih likova izašla je 2013. godine, a na njoj su se našli, između ostalih, i Charles Foster Kane, Tony Stark, Richie Richi – na šestom mjestu – Brus Vejn, čije bogatstvo je Forbes procijenio na oko 9,2 milijardi dolara. Jedanaest godina kasnije, zahvaljujući uveliko rastu vojne industrije, Forbes procjenjuje da je Wejnovo bogatstvo poraslo na 32 milijarde dolara.
Oberschelp kaže da je rast tržišta luksuznih dobara ograničenih izdanja inspirisalo Warner Brosa da pročešlja svoje arhive u potrazi za dodatnom zaradom. Bruce Wayne je bio prirodan izbor.
Zdravica šampanjcem
I Rosnowski i Claudia D’Arpizio, glavna autorka godišnjeg izvještaja o luksuzu „Baina“ (Bruce Wayne), kažu da izuzetno imućni pojedinci traže iskustva “koja se ne mogu kupiti novcem.”
“Pretpostavka je da bogati vjerovatno na raspolaganju imaju više novca nego vremena,” kaže D’Arpicio. “Brendovi zato osjećaju pritisak da stvore veću atmosferu i donesu inovacije u aspekt iskustva.”
“Mislim da će to biti budućnost maloprodaje,” dodaje Rosnowski, iako ona nije željela otkriti koliko predmeta je prodato na događaju. “Jasno se pokazuje da za ovo postoje apetiti.”
Ipak, za Bruce Wayne Experience su podaci o kupcima uveliko proces saradnje. “Mladi nasljednici koji brzo dođu do novca često kupuju ovakve stvari,” kaže predstavnik Scott Diamonds, pokazujući dijamantni prsten imena “The Joker Purple,” čije je cijena 9,2 miliona dolara.
Nakit je posljednji dio izložbe, nakon kojeg posjetioci odlaze na balkon i nazdravljaju šampanjcem dok nad Menhattanom zalazi sunce. Potom liftom odlaze u podrum, gdje se glumica, koja se predstavljala kao jedna od posjetitlaca, “otkriva” kao Catwoman i zarobljava posjetioce, zahtijevajući dijamantni prsten. Drama završava kada ju Lusias prevari i ona ode s lažnim dijamantom.
Prije nego odu kućama, posjetiocima je dopušteno isprobati nekoliko komada, uključujući 3-karatni plavi dijamant imena “Gotham Blue Ring” (11 miliona dolara).
Simone Melvin, Forbes
A $40 Million Batman Shopping Experience Lets Superfans Buy Bruce Wayne’s Supercar, Superstereo And More
(Prevela: Nataša Belančić)