Šef Saudi Aramca kategoričan: Energetska tranzicija nije uspjela, svijet treba prestati fantazirati o postupnom ukidanju nafte i plina

Aktuelnosti Forbes BiH 19. mar 2024. 16:16
featured image

19. mar 2024. 16:16

Šef najvećeg svjetskog proizvođača nafte Aramco, Amin H Nasser na konfereciji CERAWeek u Houstonu govorio je s malo optimizma o zelenoj tranziciji odnosno nastojanju vlada mnogih zemalja da u što većoj mjeri prestanu koristiti naftu i plin.

Potrebno je ulagati u naftu na odgovarajući način

“Trebali bismo napustiti fantaziju o postupnom ukidanju nafte i plina i umjesto toga ulagati u njih na odgovarajući način, odražavajući realne pretpostavke potražnje”, kazao je Nasser , očito adresirajući ovu izjavu i na one koji naftnu industriju smatraju najvećim neprijateljem energetske tranzicije. Za razliku od njih, on smatra da nafta ima odlučujuću ulogu u svjetskom prosperitetu.

“Trenutna tranzicijska strategija vidljivo je neuspješna na većini fronti. Uprkos tome što je svijet uložio više od 9,5 triliona dolara u energetsku tranziciju tokom posljednje dvije decenije, alternative nisu uspjele značajno istisnuti ugljikovodike. Danas vjetar i sunce zajedno daju manje od 4 poto svjetske energije. U međuvremenu, ukupan udio električnih vozila manji je od 3 posto. Tri do 4 posto nije ništa i pozdravljamo napredak u obnovljivim izvorima energije i električnim vozilima. Ali 3 do 4 posto nije sve”, kazao je on.

Potrošnja nafte porasla je za gotovo tri miliona barela dnevno, Foto: Reuters

Izvještaj Instituta za enegetiku u Velikoj Britaniji pokazuje kako je u periodu od pet godina udio fosilnih goriva u 2022.godine iznosio 82% svjetske potrošnje energije, što je samo tri posto manje u odnosu na 2017. godinu.

On se nije zaustavio samo na vjetru i suncu već je govorio i o neisplativosti vodika, kao i električnih automobila.

Foto: REUTERS/Hamad I Mohammed

Vodik košta do 400 dolara

“Uprkos svom značajnom dugoročnom potencijalu, vodik još uvijek košta u rasponu od 200 do 400 dolara po barelu ekvivalentne nafte, dok su nafta i plin i dalje mnogo jeftiniji. U međuvremenu, bez subvencija, električna vozila su do 50 posto skuplja od prosječnog automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem. Ne mogu se zauvijek subvencionirati, a masovno korištenje koče preispitivanja potrošača o njihovoj cijeni i koristima. Kao rezultat toga, potrošači se bude u “stvarnosti” bez kompasa, na putu za nigdje.”

Potrošnja nafte porasla je za gotovo tri miliona barela dnevno u 2022. godine, a Nasser potencijal rasta potražnje nafte vidi u zemljama u razvoju.