Sve što trebate znati o novom Renaultu 5
Sve je veći broj automobilskih marki koje svoju proizvodnju usmjeravaju na električne automobile. U prvom redu konkurecija na tržištu u tom segmentu je velika i potaknuta je sve većom potražnjom potrošača za ekološki prihvatljivijim vozilima, strožim regulativama o emisiji štetnih gasova, kao i brzim tehnološkim napretkom u oblasti baterija i električnih pogona. Kompanije kao što su Tesla, Nissan, i BMW, koje su među prvima ušle na tržište električnih vozila, pokazale su da postoji značajan interes i profitni potencijal u ovom segmentu. Kao odgovor, mnogi tradicionalni proizvođači automobila, uključujući gigante poput General Motorsa, Forda, i Volkswagena, ubrzali su razvoj i lansiranje sopstvenih električnih modela.
A njima se pridružuju i drugi. Renault 5 je spreman da lansira svoj retro-stilizirani električni automobil kao francuski odgovor na Mini Cooper E i Fiat 500e.
Očekuje se da će Renault 5 na ulice stići početkom sljedeće godine i bit će prvi od nekoliko novih električnih modela koji će biti proizvedeni pod vođstvom generalnog direktora Renault grupe, Luke De Mea.
Novi Renault se oslanja na električnu arhitekturu kompanije AmpR Small
Kada Renault 5 bude lansiran u Velikoj Britaniji, osnovni model trebalo bi da košta manje od 25.000 funti, što ga čini jednim od najpristupačnijih električnih automobila na tržištu i jeftinijim od BYD Dolphin-a (26.140 funti).
Renault 5 će uskoro slijediti Renault 4, koji crpi inspiraciju iz originalnog automobila iz 1960-ih, 70-ih i 80-ih godina, ali će biti lansiran kao električni SUV koji će se takmičiti sa Peugeot e-2008, Vauxhall Mokkom i MG ZS EV.
Novi supermini Renault se oslanja na novu električnu platformu AmpR Small, koja je u velikoj mjeri zasnovana na platformi koja podržava i Nissan Juke i Renault Clio.
Sa ukupnom dužinom od 3,92 metra, nova “petica” je kompaktan, ali ne i premali. Duži je od konvencionalnih gradskih automobila kao što su Hyundai i10 ili Fiat 500, ali kraći od skoro svih modernih vozila B segmenta.
Renault ističe da je ovaj auto devet centimetara kraći od modela Clio, ali da mu je međuosovinsko rastojanje samo tri centimetra kraće od pomenutog modela.
Budući da je kraći od Clio-a, Renault 5 će imati manju težinu i prostor, te će imati novi inverter koji štedi 15 kg i oko 3 cm u dužini.
Kako bi dodatno smanji težinu Renault je također transformirao raspored baterijskih modula. Standardni paket od 40kWh je raspoređen koristeći tri modula, svaki sa 31 ćelijom, što rezultira težinom od 240 kg.
Veći paket od 52kWh dobija dodatni modul i 46 ćelija u svakom, što znači da ukupna težina iznosi 300 kg.
Sve u svemu, novi Renault 5 (opremljen sa 40kWh baterijom) teži samo 1372 kg; te je tako manji od Fiata 500e i Mini Coopera E.
Verzija od 52kWh je teža (1449 kg), što je čini neznatno lakšom od Vauxhall Corsa Electric (1469 kg).
Osim smanjenja težine, Renault je opremio model 5 sa multi-link zadnjim vješanjem kako bi proširio sposobnosti upravljanja automobila.
Moderan dizajn
Što se tiče performansi Renault 5 možete birati modele nekoliko snaga motora; 94 KS, 121 KS i 148 KS. Baterijski paket s osnovnom verzijom od 40kWh imat će domet od 186 milja, dok će veći model od 52kWh imati domet do 249 milja.
Automobili opremljeni manjom baterijom moći će da se pune brzinama do 80kW, a baterija od 52kWh do 100kW – isto kao Fiat 500 i Mini Cooper E.
Kada je o dizajnu riječ Renault 5 ostaje vjeran konceptu koji je prvi put viđen 2021. godine, te je značajno inspiriran svojim originalnim modelom 5 između 1972. i 1996. godine. U tom pogledu, samo je nekoliko stilskih izmjena napravljeno za serijsku proizvodnju: kada su glavna svjetla isključena, prednja svjetla imaju kvadratni LED izgled.
Unutrašnjost Renault 5 spaja moderan dizajn sa detaljima klasičnog modela 5 turbo. Glavna atrakcija je veliki digitalni displej i infotainment ekran od 10.1 inča, koji je postavljen visoko na komandnoj tabli.
Podsjećamo, Renault 5 E-Tech prototip na električni pogon predstavljen je u januaru 2021. godine, čime je francuski proizvođač automobila pokazao želju za zaokretom i lansiranjem automobila koji će biti široko rasprostranjen u Evropi. Svoju svjetsku premijeru nova verzija Renault 5 je imala u februaru na Sajmu automobila u Ženevi.