Forbes je dodijelio nagradu za životno djelo Bernardu Arnaultu, vlasniku brenda Louis Vuitton
Bernard Arnault, predsjednik i izvršni direktor LVMH Grupe, primio je danas Malcolm S. Forbes nagradu za životno djelo na Forbes Global CEO konferenciji 2024. u Bangkoku.
Ovom nagradom se priznaju dostignuća tokom karijere. Slavi globalni poslovni uspjeh osobe koja utjelovljuje i predstavlja poduzetničke ideale koje je promovirao pokojni Malcolm S. Forbes, legendarni izdavač časopisa Forbes.
Graditelj u svijetu luksuza
Po obrazovanju građevinski inženjer, Arnaud je malo bogatstvo iz porodične građevinske firme na sjeveru Francuske pretvorio u više milijardi dolara vrijedno globalno modno carstvo. Sa neto vrijednošću od 156 milijardi dolara, Arno je peta najbogatija osoba na svijetu , prema podacima u realnom vremenu koje je objavio Forbes.
Arnaud je osnovao LVMH kako bi postao najveći svjetski konglomerat luksuznih brendova po tržišnoj vrijednosti (312 milijardi dolara), s portfeljem od više od 75 luksuznih brendova, uključujući vodeće kompanije Louis Vuitton i Moe Hennessy . Francuski tajkun započeo je svoj put kupovinom Christian Diora 1984. godine. Tokom četiri decenije, okupio je brojne kompanije pod okriljem LVMH-a. Najveće je bilo preuzimanje američkog proizvođača nakita Tiffany za 15,8 milijardi dolara 2021. godine.
“U njegovom životopisu nije bilo ničega što bi sugeriralo da će revolucionirati luksuznu industriju.” Ali sjajni uvidi i inovacije često dolaze od autsajdera koji vide ono što drugi nisu,” rekao je Steve Forbes, predsjednik i glavni urednik Forbes Media, dok je uručio nagradu Arnu. „Kada je Bernard Arnault saznao da je Christian Dior, biser francuskog luksuza, zakopan u tekstilnom konglomeratu njegove porodice, prepoznao je priliku koju su drugi prevideli. Vidio je osnovu za nešto izuzetno.”
Profitabilnost je posljedica
LVMH, koji upravlja sa više od 6.000 prodavnica širom svijeta i zapošljava više od 200.000 ljudi, ostvario je povećanje neto dobiti prošle godine od 8 posto, na 14,1 milijardu eura. Prihod je iznosio 86,2 milijarde eura, zahvaljujući snažnom rastu u svim poslovnim sektorima, uključujući parfeme i šminku.
“Ne težimo kratkoročnom rastu dobiti. U kompaniji kažemo da je profitabilnost posljedica“, rekao je 75-godišnji Arno u svom govoru prilikom preuzimanja nagrade. „Naš cilj je stvoriti najljepše proizvode najvišeg nivoa kvaliteta.“
Arnaud je prvi proširio globalni uticaj LVMH-a na Kinu 1990-ih. Tamo je rastuća kupovna moć rezultirala eksponencijalnim povećanjem prodaje. Taj region je sada najveće tržište kompanije, sa oko 34% ukupne prodaje grupe u 2023. SAD su na drugom mjestu sa 26%.
Pored izgradnje LVMH-a u globalni modni konglomerat, Arnaud je posljednjih godina ulagao i u tehnološke kompanije. Njegovu holding kompaniju Agache podržava firma rizičnog kapitala Aglaé Ventures, koja ulaže u kompanije poput Netflixa i ByteDancea.
Petero djece u poslu
Oslanjajući se na uvjerenje da aktivno učešće porodice dioničara u poslovanju obezbjeđuje stabilnost i kontinuitet, svih petoro Arnaudove djece radi u LVMH-u.
“Aktivna vlasnička porodica je nevjerovatna prednost za kompaniju.” Pruža stabilnost, kontinuitet u strateškim odlukama, stalnu kontrolu u implementaciji i dugoročnu perspektivu“, rekao je Arno.
Najstarija kćer Delphine (49) predsjednica je i izvršna direktorica Christian Dior Couture, drugog najprofitabilnijeg brenda grupe nakon Louis Vuittona .
Antoine (47) je zadužen za imidž i održivost grupe, kao i za poziciju potpredsjednika i izvršnog direktora holding kompanije Christian Dior SE, preko koje porodica kontroliše LVMH.
Početkom novembra, Alexander (32) je imenovan za zamjenika generalnog direktora Moët Hennessyja, nakon što je četiri godine proveo kao viši izvršni direktor u Tiffany & Co. u New Yorku, gdje je bio odgovoran za osvježavanje brenda. Frédéric (29) je na čelu jedne od glavnih porodičnih holding kompanija, Financière Agache, dok Jean (26) vodi proizvodnju satova u Louis Vuittonu.
Jonathan Burgos, reporter Forbesa