Automobilski divovi idu na sud kako bi ukinuli carine na kineske e-automobile

Američki proizvođač električnih vozila Tesla, njemački automobilski div BMW te kineske automobilske firme BYD, Geely i SAIC odlučili su osporiti odluku EU o uvođenju dodatnih carina na uvoz električnih vozila iz Kine u iznosu do 35 posto, javlja STA.
Evropska komisija nije zabrinuta zbog pritužbi. “Te ćemo slučajeve evidentirati. Nadamo se da ćemo se braniti na sudu”, rekao je glasnogovornik Komisije Olof Gill za francusku novinsku agenciju AFP.
Sudski dokumenti pokazuju da su firme prošle sedmice podnijele svoje žalbe Općem sudu EU-a, nižoj od dvije instance Suda pravde EU-a. Detalji su inače nepoznati, navodi STA. Postupci na Općem sudu EU traju u prosjeku 18 mjeseci, a na konačnu odluku postoji mogućnost žalbe.
Pet članova protivilo se carinama
Od kraja oktobra prošle godine na snazi su dodatne carine na uvoz električnih automobila iz Kine u EU. O njihovom uvođenju odlučeno je u Bruxellesu na temelju istrage u kojoj je utvrđeno da proizvođači baterijskih električnih vozila u Kini profitiraju od nepravednih državnih subvencija koje im daju značajnu prednost na evropskom tržištu. Stoga su u julu prošle godine odlučili privremeno uvesti dodatnu carinu uz već postojeću od 10 posto.
Budućnost industrije u Uniji
Evropska komisija je prilikom uvođenja dodatnih carina izrazila uvjerenje da je dodatna carina nužna kako bi se osigurala dugoročna budućnost automobilske industrije u Uniji. Mjerama se usprotivilo pet država članica, uključujući Sloveniju i Njemačku.
Međutim, Peking insistira na tome da je njegova industrijska politika poštena. Vlasti u Kini podnijele su žalbu Svjetskoj trgovinskoj organizaciji WTO u vezi sa carinama, a Kina je također uvela antidampinške mjere na uvoz određenih prehrambenih proizvoda iz EU, javlja STA.