Šta znamo o kompaniji koja je reprezentativce Srbije prevozila u avionu s hrvatskom zastavicom
Reprezantivci Srbije na Euro su putovali u avionu na kojem je nacrtana hrvatska zastavica. U njega su uveli i predsjednika Vučića, zbog čega se o tome raspravljalo i u njihovim medijima. Avion je u vlasništvu hrvatske kompanije Fly Air41, pa je Forbes Hrvatska odlučili saznati nešto više o samoj kompaniji
Srpski mediji prijevoz srpskih nogometaša na Euro nazvali su brukom, nakon što se doznalo kako se na avionu kojim su letjeli u Njemačku nalazila hrvatska zastavica.
Nogometaši su u hrvatski avion uveli i svog predsjednika Aleksandra Vučića, a događaj bi možda prošao neprimijećeno da o njemu u jednoj tv emisiji nije govorila predsjednica skupštine Srbije Ana Brnabić.
Kako otkriva Sport Klub, riječ je o avionu kompanije Fly Air41 registrirane u Zagrebu, ujedno i sestrinske kompanije njemačkog Sundaira. Nogometni savez Srbije za spomenuti charter angažirao je njemačku kompaniju, koja je poslala hrvatski zrakoplov. Kako dio komercijalnih aviona pored registracijskog broja ima otisnutu i zastavu države u kojoj je registriran, tako je i avion Fly Aira 41 blizu repa imao otisnutu hrvatsku zastavu.
Ovo nije jedina situacija vezana uz Euro u kojoj su srpski nogometaši neplanirano dobili hrvatska obilježja. Na utakmici sa Slovenijom organizator je greškom uz ime Srbija stavio hrvatsku zastavu.
Četvrta avio kompanija u Hrvatskoj
Fly Air41 je mlada kompanija osnovana 2021. godine. Njezini vlasnici su njemačka tvrtka Schauinsland-Reisen i Marcos Dieter Rossellö Höfner. Schauinsland-Reisen od prošle godine ima većinski udio u Fly Airu 41 i sestrinskoj njemačkoj kompaniji Sundair. Rossellö je izvršni direktor i suvlasnik Sundaira koji u Hrvatskoj posjeduje i male firme Aviotools i neaktivne firme Airberlin.
Flyair41 koristi dva Sundairova Airbusa, a prihodi im kontinuirano rastu. U 2023. godini iznosili su 35,88 miliona eura uz 2,72 miliona eura gubitka. To znači da su po prihodima četvrta avio kompanija u Hrvatskoj. Ispred nje su samo Croatia Airlines Trade Air i podružnica Lufthanse, dok iza nje slijede ETF Airways, podružnica Austrian Airlinesa, Jung Sky, Delić Air, Winair, Air Medulin i druge.
U trenutku kad je Fly Air 41 pokretan, Sindikat stjuardesa i stjuardesa UFO upozorio je kako bi Sundair mogao slijediti Ryanairov primjer preseljenja zaposlenika u jeftinije strane zemlje. Fly Air trenutno zapošljava oko 190 zaposlenih, a prema podacima Fine, prosječna plata u 2023. godini iznosila je samo 1069 eura neto – znatno manje nego kod konkurentskih kompanija. Za usporedbu, u Croatia Airlinesu ona iznosi 1953 eura, u Trade Airu 1474 eura, u ETF Airwaysu 2260 eura, a u Jung Skyu 1753 eura.
Njemačka sestrinska kompanija Sundair osnovana je 2017. godine. Imaju pet Airbusa A320 i četiri Airbusa A319 koje koriste za organizaciju charter letova koji iz Njemačke lete za brojne turističke destinacije.
Forbes Hrvatska je uputio upit kompaniji Fly Air41 o angažiranju aviona za EURO 24 i o poslovanju kompanije, ali do zaključenja teksta nismo primili odgovor.
Autor: Bojan Bajgorić Šantić, Forbes Hrvatska