Zatvorenici koriste VR kako bi ih pripremili za život nakon puštanja na slobodu

featured image

29. maj 2024. 17:47


U svojoj prvoj sedmici obuke za posao, Tiffany Joseph Busch naučila je kako se mijenja ulje. „Da sam znala da je tako lako, onda ne bih plaćala zamjenu ulja“, rekla je ona svom instruktoru.

Ali Busch nikada nije stupila u interakciju sa stvarnim automobilom tokom treninga. Umjesto toga, učila je u virtuelnoj garaži, koristeći Meta Quest slušalice za virtuelnu stvarnost.

Busch, 36, zatvorena je u Kazneno-popravnom zavodu za žene u Marylandu i dio je rane grupe polaznika koji uče vještine u virtuelnoj stvarnosti koje će ih pripremiti za posao autotehničara nakon puštanja na slobodu. Za Busch, koja očekuje da će biti puštena u junu nakon što je bila u zatvoru od 19. godine, program će joj dati ključan početak u obnavljanju svog života izvan zatvora.

„Dobro je što smo dobili neku vrstu obuke“, rekla je Busch za CNN u intervjuu u zatvoru prošlog mjeseca. „Uzbuđen sam što mogu da odem kući i iskoristim ono što smo (naučili) ovde.”

Iako tehnologija virtuelne stvarnosti postoji više od jedne decenije, i dalje se često smatra relativno nižom tehnologijom koju uglavnom koriste igrači. Ali MCIW – u partnerstvu s neprofitnom organizacijom Vehicles for Change sa sjedištem u Baltimoru, koja je razvila program – istražuje mogu li VR slušalice učiniti mogućnosti za obuku u karijeri pristupačnijim unutar zatvora. Krajnji cilj je smanjiti stope recidivizma tako što će se osigurati da zatvorenici imaju jasan put do dobro plaćenih poslova nakon što budu pušteni na slobodu.

Širom Sjedinjenih Država, autotehničari su veoma traženi; trgovinske grupe kažu da industrija vidi desetine hiljada radnih mjesta nepopunjenih svake godine. A u Merilendu, takve pozicije se često plaćaju iznad državnih minimalnih 15 dolara po satu.

“Ovo nije nauka. Pitanje je da ljudima damo posao koji vodi do karijere, a mi možemo zadržati ljude podalje od zatvora”, rekao je predsjednik Vehicles for Change Martin Schwartz. “Ako mogu dobiti posao koji će se plaćati 16 do 20 dolara na sat, možemo promijeniti putanju te stope recidivizma.”

Pixaby

Obuka automehaničara ide virtuelno

Vehicles for Change je osnovan 1999. godine kako bi porodicama sa niskim primanjima omogućio pristupačne automobile. U 2016. godini, neprofitna organizacija je razvila lični program obuke autotehničara za osobe koje su ranije bile zatvorene, gdje bi učesnici dobili plaćenu obuku za posao dok bi popravljali automobile.

Organizacija ima odnose sa poslodavcima kao što su Napa Auto Parts i AAA, čiji predstavnici sjede u njenom odboru, kako bi pomogli diplomcima da osiguraju puno radno vrijeme nakon završetka programa.

Ali tokom pandemije Covid-19, broj polaznika koje su Vozila za promjene mogli bezbijedno pustiti u svoje garaže se smanjio, pa je Schwartz počeo da istražuje alternativne načine održavanja obuke.

Na kraju je bio povezan sa softverskom kompanijom HTX Labs, koja je izgradila programe obuke virtuelne stvarnosti za američko ratno vazduhoplovstvo, a kasnije dizajnirala program obuke automehaničara za Vozila za promjene.

Pored MCIW-a, neprofitna organizacija također pilotira program obuke VR autotehničara u popravnim ustanovama u Teksasu i Virdžiniji.

Za rukovodioce u popravnom odjelu u Marylandu, VR program je omogućio način da brzo i jednostavno prošire obuku za posao za oblast kojoj su potrebne radnice na Ženski popravni institut. Odeljenje za popravne poslove „vrlo blisko sarađuje sa (državnim) Ministarstvom rada kako bi utvrdilo koje su potrebe industrije, gdje su slobodna radna mjesta“, kaže Carolyn Scruggs, sekretarica za javnu sigurnost u Marylandu.

Nekoliko drugih zatvora u državi ima programe praktične obuke mehaničara, ali izgradnja nove garaže znači da morate pronaći prostor i uvesti skupu opremu – procesi dodatno komplikovani strogim mjerama sigurnosti koje zatvori moraju održavati. Iako slušalice koštaju skoro 500 dolara svaka, one su i dalje pristupačnije od pružanja konvencionalnih, praktičnih programa obuke.

„Uvođenje VR-a eliminira sav potreban prostor ili sredstva koja bi nam bila potrebna da izgradimo cijelu učionicu“, rekla je Danielle Cox, direktorica obrazovanja u Odjelu za javnu sigurnost i popravne službe Marylanda, koja nadgleda 26 različitih poslova popravnog odjela.

„Takođe, to im daje nešto u roku od nekoliko sedmica što bi im trebalo duže vremena da rade praktičnu praksu u učionici,“ rekao je Cox. „Tako da možemo imati neke žene… da iskoriste ovu priliku i zapravo izađu i dobiju posao čim budu puštene.”

Sada u svojoj trećoj grupi, program na MCIW je diplomirao 15 žena od početka prošle godine.

‘Ovdje postoji nešto’

Žene u MCIW dolaze na obuku u fiskulturnu salu ustanove, koja podsjeća na fiskulturnu salu srednje škole. Kada stave slušalice, transportuju se u virtuelnu garažu za popravku automobila, gdje mogu da upravljaju liftom i koriste razne alate.

Dok završe program, polaznici se pripremaju za poslove tehničara za podmazivanje guma – uloge dostupne na mjestima kao što su Jiffy Lube ili Mr. Tire – i za ispit Automotive Service Excellence, nacionalno priznatu certifikaciju za automehaničare.

“Mislim da je najbolji dio toga, za zatvorene ljude, da pobjegnete sa ovog mjesta, i to vas podsjeća da postoji nešto izvan ovoga,” rekla je Meagan Carpenter, još jedna od polaznika MCIW-a.

„Želim da mogu da pokažem svojoj djeci, posebno svojoj kćerci, da sve što muškarac može da uradi, mi možemo bolje ili isto“, rekla je ona. „I želim da budem dobar predstavnik za ovaj program… ponekad nam je potreban samo taj jedan program da ima povjerenja u nas i da nam pruži priliku.”

Ali da li je zaista moguće naučiti kako popraviti automobil u virtuelnoj stvarnosti bez interakcije sa stvarnim vozilom? Carpenter je rekla da se osjeća “100% uvjerena u sposobnosti”.

I Schwartz je rekao da je siguran iu potencijal za VR trening. Dodao je da s obzirom na potrebu za automobilskim radnicima, poslodavci često rado pokažu polaznicima kako da preuzmu ono što su naučili u digitalnom svijetu kako bi bezbijedno radili u pravoj garaži.

„Virtuelna stvarnost je broj jedan i biće način na koji ćemo obučavati zanate za pet godina širom svijeta“, rekao je on. “Ova tehnologija će se promijeniti, svakako (u zatvoru), ali će napraviti ogromnu razliku za marginaliziranu populaciju koju imamo u ovoj zemlji koja si ne može priuštiti da ide na javni koledž kako bi stekla diplomu… Ne samo da ćemo popuniti prazninu u zanatstvu, već ćemo promijeniti siromaštvo u ovoj zemlji koristeći virtuelnu stvarnost”, piše CNN.