Umjetna inteligencija u biznisu
Upotreba umjetne inteligencije donijela je značajne promjene u poslovnom svijetu. Mijenja način rada, analizu podataka, pristup informacijama i dodatno automatizuje radne procese.
Kompanije su uspješno počele koristiti umjetnu inteligenciju u oblastima logistike, zapošljavanja, sajber sigurnosti, IT tehnologije, prodaje i računovodstva. To donosi mnoge prednosti u poslovanje kompanija, ali i izazove, koji uključuju brigu o etičkoj upotrebi umjetne inteligencije, zamjenu ljudskih resursa u radnim procesima i zaštitu privatnosti potrošača.
Stručnjaci smatraju da će odgovorno korištenje umjetne inteligencije u biznisu u budućnosti zahtijevati kvalitetnu i stratešku saradnju kompanija, vlada i drugih odgovornih institucija.
Prednosti korištenja umjetne inteligencije u biznisu
Umjetna inteligencija kompanijama donosi značajne prednosti u smislu poboljšanja produktivnosti i efikasnosti, optimizacije radnih procesa i smanjenja troškova.
Već danas, u početnoj fazi upotrebe, pozitivno utiče na različite sektore u kompanijama.
Veća efikasnost radnih procesa
Uz pomoć umjetne inteligencije, kompanije su počele dalje optimizirati radne procese, kao što su automatizacija unosa poslovnih podataka, analiza informacija o potrošačima, uređivanje sadržaja online marketinga i optimizacija interakcije s kupcima.
U oblasti komunikacije s potrošačima, sve je veća upotreba chatbotova i asistenata baziranih na umjetnoj inteligenciji, što je pojednostavilo interakciju kompanija sa svojim kupcima.
Analiza podataka
Programi koji rade na bazi umjetne inteligencije u stanju su da obrađuju velike količine digitalnih podataka u vrlo kratkom vremenu i na osnovu njih formiraju važne obrasce i zaključke, kao i predviđaju trendove koji će se pojaviti u budućnosti.
Ovo može pomoći kompanijama da planiraju marketinške strategije, kreiraju ponude, donose bolje odluke o odnosima s klijentima i razumiju smjernice za budući poslovni rast.
Sajber bezbednost
Oblast na koju umjetna inteligencija ima najpozitivniji uticaj je sajber bezbednost. Alati umjetne inteligencije uspješno štite kompanije od sajber napada, analiziraju potencijalne sigurnosne rizike i područja ranjivosti i ubrzavaju poslovne odgovore na potencijalne sajber prijetnje.
Korisnička podrška
Softverski roboti koji rade na bazi umjetne inteligencije omogućavaju kompanijama da efikasnije komuniciraju sa kupcima. Istovremeno, povećavaju kapacitete kompanija u oblastima pomoći potrošačima i odgovaranja na često postavljana pitanja.
Moderne aplikacije za pozive uz pomoć umjetne inteligencije omogućavaju analizu raspoloženja korisnika, te automatski snimaju i transkribiraju telefonske i video pozive.
Računovodstvo i finansijska analiza
Softver koji kompanije koriste za računovodstvene usluge koristi umjetnu inteligenciju za efikasniju obradu obračuna plaća i poreza, plaćanja računa i mnogih drugih finansijskih transakcija.
Istovremeno, prepoznavanjem neobičnih obrazaca pomaže u otkrivanju sumnjivih ili netačnih finansijskih transakcija. Budući da alati umjetne inteligencije mogu efikasno i brzo analizirati velike količine složenih podataka, finansijski odjeli u kompanijama ih uspješno koriste za buduće finansijske projekcije.
Informacijska tehnologija
Umjetna inteligencija omogućava brže rešavanje sistemskih problema u oblasti informacijske tehnologije, efikasnije pravljenje rezervnih kopija podataka i automatizovano održavanje informacione infrastrukture.
Upotreba alata baziranih na umjetnoj inteligenciji danas je već vrlo česta u IT odjelima.
Online marketing
Odjeljenja prodaje i marketinga uspješno koriste umjetnu inteligenciju za dizajniranje marketinških kampanja, pomoć pri pisanju kreativnog sadržaja za web stranice i društvene mreže, grafički dizajn, ciljani marketing i dizajn grafičkih sadržaja poput infografike i videa.
Logistika i upravljanje ljudskim resursima
AI uspješno koriste i odjeli odgovorni za logistiku u kompanijama. Dobar primjer je automatizacija ručnih zadataka i procesa sortiranja u skladištima.
U isto vrijeme, umjetna inteligencija je korisna u prikupljanju, analizi i obradi informacija u oblasti upravljanja ljudskim resursima. Ovo uključuje vođenje evidencije zaposlenih, administrativnih poslova i platnog spiska.
Brige i izazovi korištenja umjetne inteligencije u poslovanju
Sve češća upotreba umjetne inteligencije u biznisu također donosi određene izazove u njenoj integraciji u poslovni proces. Najčešći problemi se javljaju u oblastima sigurnosti, privatnosti i etike.
Za kvalitetnu kontrolu potrebno je donijeti odgovarajuću zakonsku regulativu koja će pouzdano usmjeravati i kontrolisati zaštitu privatnosti potrošača, kao i prikupljanje, korištenje i čuvanje njihovih ličnih podataka u poslovne svrhe.
Etička upotreba takođe zahteva ljudski nadzor usmeren na pregled i tumačenje rezultata koje generiše umjetna inteligencija, jer se zabrinutost oko njene tačnosti često javlja tokom ovih početnih faza upotrebe.
Problem je i zabrinutost da bi umjetna inteligencija mogla u velikoj mjeri zamijeniti ljudsku radnu snagu u budućnosti. Istraživanja pokazuju da će 2024. godine više od 40% svih zaposlenih širom svijeta biti izloženo efektima umjetne inteligencije.
Međutim, još uvijek nemamo tačan odgovor da li ova vrsta tehnologije ima pozitivan ili negativan učinak na postojeća radna mjesta.
Kao što vidimo, kompanije koje strateški koriste umjetnu inteligenciju u različitim oblastima poslovnih procesa mogu mnogo dobiti u pogledu produktivnosti, optimizacije procesa rada i efikasnosti. Pritom pozitivno utiču na povećanje profita, smanjenje troškova i uspješan poslovni rast u budućnosti.
Međutim, upotreba umjetne inteligencije također izaziva zabrinutost oko privatnosti podataka, njenog utjecaja na dostupna radna mjesta i još druge etičke izazove. Za uspješnu integraciju u budućnosti će biti potrebna odgovarajuća koordinacija između kompanija i državnih institucija.