Najskuplji hamburger na svijetu ušao u Guinnessa, košta 5.000 eura, evo od čega je napravljen
U Guinnessovoj knjigi rekorda od ove srijede (19. juna) nalazi se i jedan hamburger, i to ne bilo kakav. Najskuplji! Napravio ga je nizozemski kuhar Robbert Jan De Veen i to u vrijeme kada je njegov restoran The Daltons bio zatvoren tokom pandemije. Dao mu je naziv “Golden Boy”, ali i paprenu cijenu. Da biste pojeli ovu deliciju, napravljenu od kavijara, kraljevskog raka, wagy govedine (najskuplje govedine na svijetu), sa lepinom spremljenom od Dom Pérignon šampanjskog tijesta, malo prepečenom, ali još uvijek mekanom iznutra, i prekrivenom zlatnim listićima, morat ćete platiti 5.000 dolara.
Sam hamburger uključuje i kolutiće luka koji su tučeni u šampanjcu. Okus mu se opisuje kao sladak, kisel, slan, gorak i umami, što znači da ima ugodan pikantan okus. Stvoriti dobar okus, bio je izazov za Robberta.
Pomoć dobavljača
“Lako je samo uzeti nekoliko jako skupih sastojaka i staviti ih u hamburger. Ali, jako važno mi je bilo da burger ima i odličan okus. Htio sam vidjeti koliko daleko možemo ići u tom pogledu, koliko možemo staviti sastojaka u njega, a opet biti sigurni da je pet okusa u savršenom skladu”, kazao je Jan De Veen i dodao da mu je jedako izazovno bilo i nabaviti sastojke, jer neki od njih koji se nalaze u hamburgeru nisu dostupni u Nizozemskoj.
U tome su mu kaže, pomogli njegovi dobavljači. Iako su mu prijatelji, porodica i uposlenici bili velika podrška u ovoj misiji, odlična reakcija javnosti vezano za lansiranje hamburgera ga je naročito dojmila.
Kako je uopće došao na ideju da napravi najskuplji hamburger?
Priča počinje u vrijeme pandemije Covida-19, kada je, poput mnogih drugih ugostitelja i on morao zatvoriti vrata svog restorana. Iako ljudi nisu mogli sjesti i jesti, navodi stranica guinnessworldrecords.com, i dalje su posluživali hranu za vani. Jedne večeri, slučajno je naišao na Facebook objavu o najskupljem hamburgeru. Međutim, taj hamburger je bio prevelik, pa je sebi postavio izazov da će on napraviti hamburger standardne veličine koji bi mogao postaviti rekord, te je kreirao recept od nule.
Plemeniti cilj
Međutim, ono što ovaj hamburger čini posebnim ne leži samo u činjenici, koja se može pronaći na službenoj web stranici restorana, da koristi sastojke poput Beluga kavijara, kraljevskog raka, španske Palete Iberico, bijelog tartufa i engleskog cheddar sira, već da u pozadini cijele njegove priče leži i plemenita misija.
Naime, u velikoj želji da ispuni svoj san iz djetinjstva, i da svoje ime jednog dana pronađe u Guinnessovoj knjizi rekorda, Veen je također želio ovim činom podići i svijest o siromaštvu u Nizozemskoj, kao i ne tako zavidnoj situaciji u restoranskoj industriji u zemlji.
Kompletan iznos od prvog prodatog Golden Boy hamburgera (5000 eura) iskorišten je za izradu 1000 paketa hrane za porodice kojima je pomoć bila potrebna. Naime, kako prenosi The Economic Times, hamburger je prodan nizozemskom poslovnom konglomeratu Remia International, dok je hamburger pojeo Rober Willemse, predsjednik Kraljevskog nizozemskog udruženja za hranu i piće. Iznos od prodaje Veen je donirao nevladinoj organizaciji.