FORBES Top 50 najuticajnijih u svijetu mode

LISTE Forbes 13. nov 2023. 16:54
featured image

13. nov 2023. 16:54

Kreatori upućeni u modu koji oblikuju globalne ukuse i trendove u umjetnosti, stilu i luksuznoj robi

Tokom protekle decenije, digitalne modne ličnosti su prešle put od viralnih senzacija do stručnjaka za društvene medije i moćnih aktera u svijetu stila. Danas, modni kreatori služe kao globalni ambasadori legendarnih brendova i pokreću sopstvene brendove vrijedne milione dolara. Pomislite na Emmu Chamberlain, Bretmana Rocka ili sestre D’Amelio. Influenseri sada sjede u prvom redu na modnim revijama i postaju članovi odbora ikoničnih modnih brendova.

Usput, pretvaraju svoje milione strastvenih fanova u milione dolara, ličnih, neočekivanih dobitaka. “Kreatori imaju mogućnost da stvore trenutni uticaj i podstaknu prodaju proizvoda ili kolekcije”, kaže Jack Ryan, publicista modne marketinške agencije Modeworld.

“Sve to inspiriše novu publiku da se angažuje i pokrene razgovore o brendu”. Brendovi su primjetili – prema istraživačkoj firmi za društvene medije, Influencer Marketing Hub – kompanije će u 2023. godini da investiraju procenjenih 21 milijardi dolara u marketing putem uticaja, što je porast sa svega 1,6 milijardi dolara u odnosu na prije sedam godina.

Izvor: Unsplash

Da bismo istakli značajne efekte najuticajnijih digitalnih kreatora ukusa, udružili smo se sa marketinškom agencijom za kreatore Influential, kako bismo napravili listu Forbesovih top 50 kreatora/Forbes Top Creators: Fashion 50 u čast kreatorima koji su ostavili trag u ovom prostoru. Nagrađeni su iskoristili zajedničkih 1,1 milijardu pratilaca na Tiktoku, Instagramu, Youtubeu i drugim platformama kako bi uticali na to kako svijet kupuje i kako se oblači – bilo zbog uspjeha ili prekomjernog luksuza.

1. Emma Chamberlain

Ukupno pratilaca: 28M

Prosječno angažovanje: 6.25%

Ocjena za preduzetništvo: 4

Chamberlain je prešla put od prenošenja video snimaka njenog neuspjeha u kuhanju do postizanja nevjerovatnog modnog uspjeha. Ova pionirka na platformi Youtube se razvila u značajno ime u oblasti stila i postala jedna od prvih uticajnih ljudi koji su sklopili ugovor u luksuznoj industriji, počevši sa brendom Louis Vuitton. Rođena u Kaliforniji, postala je ambasadorica za Cartier i najmlađe globalno zaštitno lice Lancome.

Ove godine je sarađivala sa Levi’s, Canon i Arizia i nastavlja da se ističe u modi kao voditeljica crvenog tepiha manifestacije Vogue’s Met Gala. Njen podcast, Anything Goes, započeo je ekskluzivni ugovor sa platformom Spotify u februaru, a njena kompanija pića, Chamberlain Coffee, prodaje se u prodavnicama Wallmart i Sprouts.

2. Nikkie de Jager – Nikkie Tutorials

Ukupno pratilaca: 41M

Prosječno angažovanje: 2.80%

Ocjena za preduzetništvo: 4

Holandska kreatorka Nikkie Tutorials pokrenula je svoj Youtube kanal za šminkanje 2008. godine i od tada je prikupila više pratilaca nego čitava populacija Holandije. Na njenom kanalu su se kao gosti pojavili poznati, ljudi kao što su Idris Elba, Lady Gaga i Selena Gomez.

Nikkie je ove godine sklopila sponzorstva sa kompanijama Anastasia Beverly Hills, Tommy Hilfiger, Hugo Boss, a također je izbacila i nove proizvode preko sopstvenog brenda Nimya.

Napravila je i značajne korake za transrodne kreatore na ekranu, bila je sudija na belgijskom nacionalnom izboru za pjesmu Evrovizije (Belgium’s national selection for Eurovision) i glumila je u sopstvenom rijaliti takmičarskom šouu, Nikkie‘s Make-Up Mansion.

3. Chiara Ferragni

Ukupno pratilaca: 36M

Prosječno angažovanje: 2.50%

Ocjena za preduzetništvo: 4

Italijanska kreatorka je evoluirala od blogera do člana odbora. Od osnivanja modnog bloga Blonde Salad 2009. godine, Ferragni se popela na vrh svijeta visoke mode. Ona je članica odbora luksuzne kompanije Tod’s Group i vodi sopstveni brend. Njena kompanija pod nazivom Chiara Ferragni nedavno je dostigla vrijednost od 75 miliona eura, zahvaljujući svojoj modernoj odjeći, šminki, cipelama i naocalama za sunce.

4. Charli D’Amelio

Ukupno pratilaca: 213M

Prosječno angažovanje: 0.70%

Ocjena za preduzetništvo: 4

D’Amelio, najpraćenija žena na Tiktoku, iskoristila je svoju ogromnu popularnost da postane modna sila. Njeni ugovori o sponzorstvu uključuju kompanije poput Prada i Skims, liniju odjeće čija je suosnivačica Kim Kardashian. D’Amelio, 19, također je lansirala lične brendove.

Prošle godine je predstavila svoj novi parfem Born Dreamer. U međuvremenu, ona i njena sestra Dixie (Dixie #14. na listi Fashion 50) kreirale su Social Tourist, svoju liniju odjeće sa Hollister koja prodaje farmerke i majice svojim fanovima generacije Z.

5. Madison Beer

Ukupno pratilaca: 62M

Prosječno angažovanje: 3.20%

Ocjena za preduzetništvo: 3

Muzika, moda, memoari: Beer je prešla sa Tiktoka u mainstream. Godine 2023. objavila je svoj drugi album Silence Between Songs i ima otprilike 15 miliona slušalaca mjesečno na Spotify aplikaciji. Također, u 2023. ova djevojka sa Long Island objavila je svoju knjigu The Half Of It, u kojoj je opisala svoje izazove sa mentalnim zdravljem, prednosti i mane života na internetu i svoj uspjeh u muzičkoj industriji. Što se mode tiče, potpisala je ugovore sa kozmetičkim kompanijama Forever 21, Adidasom i Narsom.

6. Zoe Sugg – Zoella

Ukupno pratilaca: 14M

Prosječno angažovanje: 3.20%

Ocjena za preduzetništvo: 3

Jedna od pionirki Youtube Beauty Guru Zoe Sag, poznata na internetu kao Zoela, prvo je pokrenula svoj kanal prije šesnaest godina, kako bi podijelila svoju noćnu rutinu i tutorijale za pravljenje frizura.

Od tada, engleska influenserka objavila je debitantski roman koji obara rekorde, kao i četiri naredne knjige, pokrenula je nekoliko linija saradnje, veleprodajnu kompaniju za parfeme i kozmetiku i nedavno je najavila sopstvene aplikacije za uređivanje društvenih medija, Filmm i Tamplate. Sugg je ove godine objavila kolekciju nakita sa Carrie Elizabeth i udružila se sa trgovinskim lancem Marks&Spencer.

7. Bretman Rock

Ukupno pratilaca: 52M

Prosječno angažovanje: 3.40%

Ocjena za preduzetništvo: 2

Bretman Rock Sacayanan Laforga se prvi put proslavio na platformi Vine 2014. godine zbog svojih smješnih, upečatljivih video snimaka i stekao je milione vjernih fanova kroz svoje podjednako zarazno smješne tutorijale za šminkanje na Youtubeu.

Američko-filipinski kreator porijeklom sa Havaja, postigao je veći uspjeh od kada je napustio poziv savjetnika za ljepotu i postao prvi gej muškarac koji je pokrivao Vogue Philippines i Playboy, radeći sa Nike, Balmain, Valentino, Crocs, Amazonom i Google. Rock je objavio i svoju prvu knjigu You‘re That Bitch: And Other Lessons About Being Unapologetically Yourself, u februaru.

8. Cindy Kimberly Rubira Adsuar

Ukupno pratilaca: 9.50M

Prosječno angažovanje: 4.60%

Ocjena za preduzetništvo: 3

Prošlo je 8 godina otkako je Justin Biber objavio fotografiju sa Cindy Kimberly na svom Instagram profilu, što je izazvalo svjetsku potragu za njenim identitetom. U to vrijeme, vlasnica Instagram naloga Belieber i Tumblr ličnost, izgradila je svoju grupu obožavalaca.

Pojavila se i na naslovnim stranama Sports Illustrated i magazina Cosmopolitan i radila je kao model za Mirror Palais, Yeezy i Phillip Plein. Ova zvijezda iz Španije je ove godine lansirala sopstvenu liniju odjeće, LOBA by Cindy Kimberly, a također je objavila kolekcije u saradnji sa Slazenger Sport i MAC Cosmetics.

9. Camila Coelho

Ukupno pratilaca: 12.50M

Prosječno angažovanje: 1.50%

Ocjena za preduzetništvo: 4

Otkako je 2010. počela da objavljuje tutorijale o šminkanju na Youtubeu, Coelho se transformisala u modnu preduzetnicu i lansirala brendove koji obuhvataju odjeću i kozmetiku. Njen brend odjeće, Camila Coelho Collection, prodaje haljine, kupaće kostime i krop top majice. Njena kompanija čiste kozmetike, Elaluz, nudi održive bronzere, kreme za samopotamnjivanje i balzame za usne.

10. Sofia Richie

Ukupno pratilaca: 14M

Prosječno angažovanje: 5.00%

Ocjena za preduzetništvo: 2

Kćerka Lionel Richieja i sestra rijaliti zvijezde Nicole, Sofia Richie Grainge postala je popularan termin za pretragu na društvenim mrežama, zbog svog stila “tihe luksuznosti” i šik modernog izgleda, koji je postigla bez napora, posebno zbog njenih izuzetno gledanih modnih izdanja na vjenčanju.

Kreatorka sadržaja dijeli video zapise o svom načinu života sa preko 14,3 miliona pratilaca i zaključila je sponzorstva sa kompanijama kao što su Hourglass Cosmetics, Jo Malone Fragrances i Google. Ovog augusta, Grainge se pojavila na naslovnoj strani magazina Town&Country.

FORBES donosi 50 najuticajnijih u svijetu mode OVDJE.

METODOLOGIJA

Rangiranje se zasniva na ukupnom dosegu, angažovanju pratilaca i preduzetničkim poduhvatima. Marketinška firma za kreatore, Influential, osigurala je broj pratilaca na društvenim platformama i stope angažovanja. Za ocjenu za preduzetništvo, Forbes je procjenio kandidate na skali od 1 do 4, u rasponu od onih koji zarađuju većinu svog novca od tradicionalnog oglašavanja do ljudi koji grade sopstvene brendove i usluge.