Planirate svoje prvo krstarenje? Deset grešaka koje možete izbjeći

Planirate svoje prvo krstarenje? Novi putnici često prave skupe greške ili greške koje su mogli lako izbjeći. Obratite pažnju na ovih deset stvari prije nego što prvi put isplovite.
Rezervacija vašeg prvog krstarenja može biti uzbudljiva, jer kompanije za krstarenje nastavljaju širiti svoju ponudu većim brodovima, raznovrsnijim itinererima i novim iskustvima na moru.
Ali za putnike koji prvi put putuju na krstarenje , ova raznolikost može biti zbunjujuća. Lako je upasti u uobičajene zamke koje mogu utjecati na vaše uživanje – i vaš budžet.
Evo deset najčešćih grešaka koje putnici prave na svom prvom krstarenju, zajedno s praktičnim savjetima kako ih izbjeći.
1. Rezervacija pogrešne kompanije za krstarenje
Nisu sve kruzerske linije iste. Neke su fokusirane na aktivnosti za porodice, dok su druge namijenjene starijim putnicima ili onima koji traže sofisticiranije iskustvo.
Odabir isključivo na osnovu cijene ili rute je greška koju mnogi početnici prave. Istražite tipičnu klijentelu svake kompanije, stil zabave na brodu, ponudu hrane i opštu atmosferu.
Na primjer, Royal Caribbean i Norwegian Cruise Line nude velike brodove u stilu odmarališta s bogatom zabavom na brodu, kao što su vodeni tobogani i predstave. Dok se Cunard i Holland America više oslanjaju na tradicionalna krstarenja s mirnijom i formalnijom atmosferom.
Čak i unutar iste kompanije, brodovi se mogu značajno razlikovati po veličini, stilu i atmosferi na brodu.
Na primjer, P&O Cruises upravlja i Arvijom i Ionom, koji su veliki porodični megabrodovi, ali i Aurorom, manjim brodom samo za odrasle, koji nudi mnogo tradicionalnije iskustvo krstarenja.
2. Dolazak na dan odlaska
Iako je moguće stići u grad iz kojeg krstarenje polazi ujutro na dan polaska, to nosi veliki rizik.
Kašnjenja ili otkazivanja letova, propuštene veze, pa čak i gužve u saobraćaju mogu dovesti do stresnog dana ili čak propuštanja polaska broda.
Osim ako ne živite blizu luke, planirajte dolazak barem dan ranije. Ovo je posebno važno kada su u pitanju međunarodna putovanja.
Elizabeth Wright s Cruise Bloga kaže da miran početak odmora vrijedi cijene noćenja u hotelu.
“Umjesto da se oslanjam na sreću i nadam se da će mi let poletjeti na vrijeme, radije letim noć prije. Na taj način mogu imati opušteno jutro ukrcavanja bez brige o tome hoću li stići na brod.”
3. Greške u pakovanju
Prekomjerno pakiranje je česta greška među onima koji prvi put krstare.
Kabine obično imaju ograničen prostor za odlaganje stvari, a mnogi početnici pretjeruju, misleći da će im trebati više odjevnih kombinacija dnevno.

„Većina današnjih krstarenja je ležerna i zaista vam treba samo nekoliko kombinacija koje možete rotirati tokom putovanja“, objašnjava Gene Sloan iz The Points Guy.
Dodaje da je u najgorem slučaju uvijek moguće oprati veš na brodu.
Međutim, postoje ključne stvari koje ne smijete zaboraviti. Ponesite ručnu prtljagu sa osnovnim stvarima za dan ukrcavanja kao što su lijekovi, kupaći kostim i rezervna odjeća. Može proći nekoliko sati dok vaša predana prtljaga ne stigne u kabinu.
Također, unaprijed provjerite pravila vaše kruzerske kompanije. Stvari poput putnih pegli, kuhala za vodu i produžnih kablova sa zaštitom od prenapona obično su zabranjene.
4. Ignorisanje prijave kompanije za krstarenje
Većina velikih kruzerskih kompanija danas nudi mobilne aplikacije koje su neophodne tokom putovanja na brod.
Ove aplikacije vam omogućavaju da pregledate dnevni raspored, rezervirate mjesto za obroke, zakažete aktivnosti, pratite svoj račun na brodu, a ponekad čak i otključate vrata kabine.
Preuzmite i prijavite se u aplikaciju prije nego što stignete u luku. Pristup internetu može biti ograničen na moru, ali većina aplikacija radi putem interne mreže broda, bez potrebe za kupovinom skupog internet paketa.
5. Automatska kupovina “paketa” pića
Sve kruzerske kompanije uveliko promovišu uzimanje paketa pića, što može izgledati kao dobra ponuda.
Međutim, oni nisu uvijek najbolji finansijski izbor.
Cijena ovih paketa varira ovisno o kompaniji i ruti. U mnogim slučajevima, potrebno je popiti veliku količinu alkoholnih pića dnevno da biste se isplatili.
Razmislite o svojim uobičajenim navikama pijenja, koliko dana ćete provesti na moru, kojim danima ćete vjerovatno piti više i koja su pića već uključena u cijenu karte.
Neki paketi također uključuju bezalkoholna pića, specijalne kafe i flaširanu vodu, što može povećati vrijednost za neke putnike.
6. Jedenje svih obroka na švedskom stolu
Restorani sa švedskim stolom su praktični, ali oslanjanje isključivo na njih znači da propuštate sjajna iskustva objedovanja.
Većina kruzerskih kompanija nudi blagovaonice s uslugom za stolom, višeslijedne menije i često hranu višeg kvaliteta.
Ovi obroci su uključeni u cijenu i mogu pružiti opuštenije i ugodnije iskustvo objedovanja. U nekim slučajevima, niste ograničeni na naručivanje samo jednog predjela ili glavnog jela.
Ne zaboravite da su trpezarije obično otvorene i za doručak, a često i za ručak tokom dana na moru. Atmosfera u njima je često mnogo mirniji način za početak dana nego gužva i žurba doručka na bazi švedskog stola.
7. Rezervacija izleta na svakom molu
Kompanije za krstarenja nude širok izbor izleta na obalu. Ali često po višim cijenama.
Iako ovo može biti zgodno na komplikovanim ili udaljenim destinacijama – nije potrebno ići na vođene ture za svaku luku.
Unaprijed istražite svoje destinacije.
U nekim slučajevima, atrakcije su na pješačkoj udaljenosti ili se do njih lako može doći javnim prijevozom, taksijem ili lokalnim turističkim autobusom. Možete isplanirati svoj dan na kopnu za mnogo manje novca.
8. Nemogućnost praćenja troškova na brodu
Iako je mnogo toga na krstarenju uključeno u cijenu, dodatni troškovi se mogu brzo nagomilati.
To uključuje specijalizirane restorane, pića, spa tretmane, Wi-Fi pristup, usluge pranja rublja i napojnice.
Većina kruzerskih kompanija vam omogućava praćenje troškova putem aplikacije ili televizora u kabini.
Redovno provjeravajte svoj račun kako biste izbjegli neugodna iznenađenja na kraju putovanja i na vrijeme uočili sve greške u naplati.
9. Propuštanje promocija i popusta onim danima kada je brod u luci
Kruzerske kompanije često imaju posebne ponude za spa tretmane, časove fitnesa i specijalizovane restorane.
Međutim, ove ponude su često dostupne onim danima kada brod pristaje, kada je većina putnika na kopnu.
Ako ste zainteresirani za ekskluzivniju uslugu, provjerite promocije na dan ukrcavanja ili tokom perioda kada je gužva manja. Rezervacija masaže ili večere na dan kada je brod u luci može uštedjeti novac i omogućiti mirnije iskustvo.
10. Pretrpanost rasporeda
S toliko toga što se dešava, od predstava i kvizova do tobogana i degustacija vina, lako se preplašiti.
Mnogi putnici koji prvi put putuju prave grešku pokušavajući prisustvovati svakom događaju i jesti u svakom restoranu, samo da bi se na pola puta iscrpili.
Zlatno pravilo je ići polako i odmjereno.
Ako vam se određena luka ne čini zanimljivom, razmislite o ostanku na brodu i uživajte u mirnijoj atmosferi.
Sporiji tempo vam omogućava da zaista cijenite iskustvo krstarenja, umjesto da ga prežurite.
Krstarenje može biti opuštajući i ugodan način putovanja, ali samo ako ga dobro isplanirate.
Izbjegavanjem ovih uobičajenih grešaka, bit ćete bolje pripremljeni da uživate u svom vremenu na moru i da maksimalno iskoristite svoje prvo krstarenje.
David Nickel, saradnik Forbesa