Forbes je testirao novi električni BMW i4 M50 Gran Coupe

LIFESTYLE Forbes 23. jun 2024. 08:49
featured image

23. jun 2024. 08:49

BMW i4 M50 Gran Coupe nudi većinu onog što bi vrhunski BMW trebao biti. Prekrasan je. Relativno je moćan. Elegantan je, ali ne i pretjeran. Sve što je itko ikada volio kod high-end sedana nalazi se u ovom automobilu – uz par upozorenja.

Što je novo?

Ovo je potpuno električni, luksuzni sedan s četiri vrata. Radi se o boljoj verziji Gran Coupea s kojom dijeli i dizajn eksterijera, kao i pomagala za vozača i tehnologiju. Postoje četiri podvrste: eDrive35, eDrive40xDrive40 i M50. Svaka podvrsta ima jedinstvenu konfiguraciju i različite domete.

Izgled

Uz ovaj automobil bit ćete meta pogleda kamo god odete, ali on neće izazivati bijes kakav marka ponekad zna izazvati u javnosti. Adaptivna LED svjetla izgledaju kao nešto iz Jamesa Bonda, a elegantan izgled zaokružuju aerodinamični kotači.

FOTO: BMW

Sprijeda ima mnogo mjesta, nešto manje otraga. Sve je posloženo logično. Koža Mocha Vernasca izgleda i miriše divno. Sportska sjedala su udobna, ali ne pretjerano.

Ventilatori u sustavu za klimu proizvode više zvuka nego što bi trebao biti slučaj u električnom automobilu, ali osim toga je vozilo zaista tiho.

FOTO: BMW
FOTO: BMW

Tehnologija

BMW nudi i neobavezni sustav kamere od 360 stupnjeva, koji je iznimno koristan i vrijedi cijene, a surround-sound sustav Harman Kardon potpuno je nov. Automobil dolazi sa standardno integriranim sustavom Apple CarPlay i Android Auto, a tu je i asistent na glasovnu aktivaciju koji pomaže prilagoditi klimu, pronaći radiostanicu ili neku adresu. Ipak: “Sustav nije razumio većinu onoga što sam rekao, bez obzira na to koliko sam polagano ili razgovijetno govorio,” piše Josh Max, suradnik Forbesa.

Motor

BMW i4 dolazi s četiri opcije motora:

  • i4 eDrive35 – jedan motor, pogon na stražnje kotače, 282 konjske snage;
  • i4 eDrive 40 – jedan motor, pogon na stražnje kotače, 335 konjskih snaga;
  • i4 xDrive40 – dvostruki motor, pogon na sva četiri kotača, 396 konjskih snaga;
  • i4 M50 xDrive – dvostruki motor, pogon na sva četiri kotača, 536 konjskih snaga.

“Motori u različitim modelima imaju isti temeljni dizajn,” rekao je suradniku jedan od rukovoditelja u BMW-u. “Ali stražnji motor u modelu M50 pojačan je i proizvodi više snage u širem rasponu.”

FOTO: BMW

Vožnja

Ovaj automobil teži 2.735 kilograma, a to ćete i osjetiti. Iako je zabavno voziti ga po planinama i malenim gradovima, on nije baš bijesna mašina. Ako to znate u startu, dobro ćete se slagati s ovim automobilom. Također, domet modela M50 je oko 400 kilometara, ovisno o vašim navikama i terenu, temperaturi, opremi, korištenju značajki i drugim faktorima. To nije baš mnogo.

Iako ovo nije najbrži automobil na cesti, on sve – pretjecanje, ubacivanje – sve što vam treba, čini bez problema. Sve u svemu, radi se o ugodnoj high-end vožnji.

Prtljažnik

Luksuzna vozila nisu baš poznata po svojim velikim prtljažnicima, ali stražnja sjedala mogu se preklopiti u tri dijela. Suradnik je otraga smjestio veliki bicikl i uspio zatvoriti vrata, što vam daje ideju o prostoru. Ako vam treba dječja sjedalica, postavit ćete ju bez problema. Automobil nažalost nema prednji prtljažnik.

FOTO: BMW

Zaključak: Izgled je za deset, a sve drugo? Ovaj automobil ima mnogo toga u što ćete se zaljubiti i tek pokoju manu.

Autor originalnog članka: Josh Max, suradnik Forbesa
Link: Test-Driving The Electric 2024 BMW i4 M50 Gran Coupe
(Prevela: Nataša Belančić)