Irena Miličević Vukoja za Forbes BiH: “Snaga komunikacije je u ljudskosti, autentičnosti i zajedništvu”

featured image

16. okt 2025. 08:03

Sarajevo je ovog mjeseca bilo centar regionalne komunikacijske scene. 14. i 15 oktobra održana je četvrta Woman.Comm konferencija Snaga komunikacije pod sloganom Rebloom, simbolom ponovnog buđenja i osnaživanja komunikacijskog sektora. Program konferencije bio je organiziran oko dvije tematske linije – profesionalno i društveno jednako značajne; snaga žene u komunikaciji i komunikacija u dobu neizvjesnosti.

“Naš fokus nije samo na tome da okupimo struku i industriju, već da otvorimo prostor za dijalog o ulozi komunikacije u vremenu neizvjesnosti – vremenu kada su promjene brže nego ikad, a povjerenje postaje najvrednija valuta. Ove godine naglasak smo stavili na snagu žene u komunikaciji – ne samo kroz rodnu perspektivu, već kroz vrijednosti koje žene često unose u profesionalni svijet: empatiju, intuitivnost, odgovornost i autentičnost”, kaže Irena Miličević Vukoja, organizatorica konferencije, osnivačica i predsjednica Woman.Comm Cluba.

“Ne osvaja forma već iskrenost”

Tokom dva dana, Sarajevo je okupilo istaknute regionalne i međunarodne stručnjake iz svijeta marketinga, komunikacija i medija: Brankicu Janković, Zvezdanu Žujo, Krešimira Macana, Katju Fiskus, ali i mnoge druge koji svojim radom oblikuju komunikacijske prakse regije.

Publika je imala priliku čuti i predavanje Danijele Ostojić o ulozi žena na Balkanu, inspirativni govor Belme Hadžiomerović o granicama i snazi “kad je dosta”, te iskustva članica Woman.Comm Cluba koje svakodnevno mijenjaju industriju iznutra.

“Ponosni smo što je konferenciju službeno podržala IPRA, najveća svjetska organizacija za odnose s javnošću, što potvrđuje da Snaga komunikacije postaje međunarodno prepoznat događaj koji spaja znanje, inspiraciju i stvarnu promjenu”, ističe Miličević Vukoja.

Kako kombinirati AI alate i ljudsku intuiciju

Etička upotreba tehnologije, kreativni pristupi storytellingu kao i novi oblici komunikacije u kriznim vremenima, teme su koje su ove godine bile u fokusu konferecije. Istinska inovacija, kaže naša sagovornica, ne dolazi iz alata, nego iz svijesti o vrijednosti riječi i namjere kojom ih izgovaramo.

“Inovacija u komunikaciji danas nije samo tehnologija, to je povratak istini i ljudskosti. U vremenu u kojem su ljudi preplavljeni porukama, ono što osvaja nije forma, nego iskrenost. Željeli smo otvoriti razgovor o tome kako kombinirati AI alate i ljudsku intuiciju, kako pričati autentične, istinite priče i kako graditi komunikaciju koja se ne boji pokazati ranjivost”, napominje ona.

Slično kao i mnoge druge industrije, tako se i komunikacijska danas suočava s izazovima. Preplavljenost informacijama, pad kredibiliteta sadržaja, nedostatak strateške vizije u nekim organizacijama, neki su od njih.

S jedne strane evidentne su nevjerovatne tehnološke mogućnosti, a s druge sve veći izazov vraćanja povjerenja – publike, potrošača, ali i timova, pojašnjava nam.

“Ono što najviše zabrinjava jeste gubitak empatije, a to je upravo ono što komunikaciju čini stvarnom i utjecajnom.”

Dodaje kako su za istinski napredak, industriji potrebni kontinuirana edukacija, etičnost i zajedništvo.

“Mi to živimo kroz Woman.Comm Club, koji pokazuje koliko podrška i dijeljenje iskustava među stručnjacima mogu promijeniti paradigmu cijele industrije”, pojašnjava Miličević Vukoja.

Regija, ističe ona, ima izrazit potencijal.

“Imamo kreativne, hrabre i inovativne profesionalce koji se mogu nositi s globalnim standardima, ali često nemaju platformu koja im omogućava vidljivost i prepoznatljivost. Zato vjerujem da je ključno stvarati zajednice koje povezuju i podižu cijelu industriju, a ne pojedince. Upravo iz te potrebe je nastala ideja Woman.Comm kluba – da stvorimo mrežu podrške, znanja i solidarnosti koja nadilazi granice država i tržišta. Kada se povežemo, nestaju podjele. Tada industrija raste organski – iznutra, kroz suradnju i zajedničke vrijednosti”, kaže Miličević Vukoja.

Irena Miličević Vukoja: “Nakon konferencije nastavljamo s nizom aktivnosti kroz Woman.Comm Talks, mentorski program i edukativne radionice širom regije”, Foto: Dino Ninković

Post-konferencijske aktivnosti

Misija projekta ne prestaje kada se svjetla pozornice ugase, već živi i dalje kroz post-konferencijske aktivnosti.

“Nakon konferencije nastavljamo s nizom aktivnosti kroz Woman.Comm Talks, mentorski program i edukativne radionice širom regije. Planiramo i tematske klupske susrete koji će dublje obrađivati teme s konferencije, od etičke komunikacije, storytellinga i ličnog brenda, do vodstva i mentalnog blagostanja u industriji. Želim da Snaga komunikacije postane pokret, ne događaj. Mjesto gdje svaka ideja ima svoj nastavak i gdje se kontakti pretvaraju u saradnje i prijateljstva”, naglašava ona.  

Prije nego što je uplovila u poduzetničke vode Irena je duže od 15 godina radila u retail sektoru. Rad u korporativnom svijetu naučio ju je, kaže, disciplini i strukturi, ali u jednom trenutku osjetila je da želi više – rad sa dubljim smislom.

“Željela sam stvoriti prostor u kojem će komunikacija služiti ljudima, a ne samo brendovima”, pojašnjava ona govoreći o vlastitoj viziji.

Pokrećući Snagu komunikacije, vodila ju je ideja da poveže emociju i ekspertizu, kreativnost i strategiju, ljude i svrhu.

“Danas, s ponosom mogu reći da je to postao prostor gdje se te vrijednosti žive – ne samo izgovaraju. U budućnosti želim da Snaga komunikacije preraste u regionalni centar razvoja komunikacijskih profesionalaca – mjesto edukacije, inovacija i inspiracije. Da svake godine pomičemo granice i da iz Bosne i Hercegovine šaljemo poruku regiji i svijetu – da i ovdje rastu lideri nove generacije komunikacije”, kaže ona.

Novi val hrabrih liderica

Kada govori o godinama koje su pred komunikacijskom industrijom, ističe da budućnost pripada onima koji znaju spojiti srce i algoritam.

“Tehnologija će nastaviti transformirati način na koji radimo, ali suština komunikacije; povjerenje, empatija, emocija ostaje ista. Industrija koja želi opstati mora naučiti da povezuje podatke i osjećaje, da jednako vrednuje kreativnost i analitiku. Vjerujem da ćemo se vratiti jednostavnosti – istini, smislu, ljudskosti. U tom povratku leži naša najveća inovacija.”

U komunikacijskoj industriji žene su dugogodišnje pokretačke snage, ali probijanje staklenog plafona i dalje je izazov.

“Promjene su vidljive, ali borba još traje. Žene danas čine većinu komunikacijskih timova, ali često ne i većinu onih koji donose odluke. No, ono što me raduje jeste novi val hrabrih liderica koje dolaze s autentičnošću, znanjem i podrškom drugih žena iza sebe. Kroz Woman.Comm klub svakodnevno svjedočim toj promjeni. Vidim žene koje preuzimaju prostor, koje se međusobno bodre, mentoriraju i grade mostove. To je najveća pobjeda, jer žene ne žele vladati, one žele mijenjati kulturu”, ističe Irena.

U današnjem poslovnom okruženju preplavljenom digitalnim porukama i marketinškim sadržajem, izgradnja autentične komunikacije s klijentima i partnerima sve je zahtjevnija.

“Autentičnost se ne gradi kampanjom, nego dosljednošću. U svijetu u kojem svi komuniciraju, ali rijetko ko stvarno sluša, povjerenje postaje najveća vrijednost”, kaže Irena i poručuje kako strategija nije komplicirana: budi iskren, dosljedan, poštuj ljude i drži se svojih vrijednosti i kad je najteže.

“Ljudi ne žele savršen brend, žele istinit brend. Onaj koji griješi, ali uči. Koji sluša, ne samo govori. To je temelj svake uspješne i trajne komunikacije; i ljudske i poslovne”, zaključuje Miličević Vukoja.