Starbucks otpušta hiljade radnika na Bliskom istoku zbog bojkota ove kompanije

BIZNIS Vedran Drljević 6. mar 2024. 15:49
featured image

6. mar 2024. 15:49

Vlasnik franšize Starbucks-a na Bliskom istoku, Alshaya Group, otpušta hiljade radnih mjesta u svojim kafićima zbog “izazovnog” radnog okruženja dok se lanac bori s bojkotima brenda koji se odnosi na izraelski rat protiv Hamasa u Gazi.

U izjavi za CNN, Alshaya kaže da su otpuštanja “rezultat kontinuirano izazovnih uslova trgovanja u posljednjih šest mjeseci” i da je “donijela tužnu i veoma tešku odluku da smanji broj kolega” na svojim lokacijama u Starbucksu na Bliskom istoku i sjevernoj Africi.

Kompanija nije precizirala koliko je radnih mjesta ukinuto, ali je Rojters prvo objavio da je riječ o 2.000 ljudi. Alshaya nije negirao taj izvještaj.

“Pobrinut ćemo se da našim kolegama koji napuštaju posao i njihovim porodicama pružimo podršku koja im je potrebna i želimo da izrazimo najdublju zahvalnost za njihov naporan rad i posvećenost Alshaya Grupi i brendu Starbucks”, saopštili su iz kompanije.

Zapošljavaju 11.000 ljudi

Alshaya sa sjedištem u Kuvajtu već više od 25 godina posjeduje prava na upravljanje Starbucks-om na Bliskom istoku i posluje na oko 1.300 lokacija širom regije, zapošljavajući oko 11.000 ljudi.

“Naše misli su sa partnerima koji će nas napustiti, i želimo im se zahvaliti na njihovom doprinosu”, rekao je glasnogovornik Starbucksa u izjavi, dodajući da kompanija “ostaje posvećena bliskoj saradnji sa Alshayom kako bi ostvarila dugoročne rezultate i rast u ovoj važnoj regiji.”

Kupci su bojkotirali zapadne kompanije na Bliskom istoku zbog onoga što vide kao podršku ili imaju veze s izraelskim ratom u Gazi. Najnoviji izvještaj o zaradi Starbucksa je izokrenuo očekivanja, dijelom zbog slabije prodaje u regiji.

Starbucks nije sam: McDonald's je prošlog mjeseca rekao da doživljava “značajan poslovni pad” na Bliskom istoku zbog rata. Yum! Brands, koji posjeduje KFC i Pizza Hut, rekao je da je “na prodaju njihovih lanaca uticao sukob u regiji Bliskog istoka s različitim stupnjevima utjecaja”, što je umanjilo rast prodaje u u nekoliko zemalja.