Šta treba znati o “Kući zdrave hrane” koja se gradi u Brčkom
![featured image](https://forbes.n1info.ba/wp-content/uploads/2024/04/slika-organic-1000x667.jpg)
Poljoprivrednici u Brčko distriktu dobit će do kraja godine objekat – “Kuću zdrave hrane” u kojem će nuditi svoje domaće proizvode. Njena izgradnja trebala bi biti završena do kraja godine, a realizirat će je brčanski poljoprivredni proizvođači u koordinaciji sa „Voćnim klubom Brčko“ i uz pomoć donatora Ravojne agencije Republike Italije.
Razvojna agencija Republike Italije za nivo cijele BiH, javlja Fena, kreirala je i želi provesti projekat vidljivosti proizvodnje zdrave hrane i njene dostupnosti tržištu.
“Projekat ima u fokusu razvoj i tranziciju ka zelenoj, zdravoj proizvodnji hrane u BiH, a za ove namjene Ministarsvo vanjskih poslova Italije izdvojilo je za BiH oko 2,5 miliona eura, a dio toga će kroz „Kuću zdrave hrane“ biti realizovano i u Distriktu”, istakao je u ime implementatora Mediteranskog instituta za poljoprivredu iz Barija koordinator projekta Mladen Todorović.
![](https://forbes.n1info.ba/wp-content/uploads/2024/04/organic200-scaled.jpg)
Dodao je da će „Kuća zdrave hrane“ biti mjesto na kojem će svi oni koji žele moći pronaći zdravu hranu, a što će ujedno obogatiti i turističku ponudu Brčkog.
Kako je istaknuto na jučerašnjem, operativno-radnom sastanku, kojem su između ostalih prisustvovali proizvođači bamije, meda, ribe i voćari iz Distrikta, „Kuća zdrave hrane“ bi trebala biti samo početak priče o kvalitetnoj tržišoj ponudi koja bi se dalje trebala razvijati i prema tržištu u najširem smislu te riječi, odnosno da ponuda zdrave hrane bude usmjerena ka BH i inostranom tržištu.
Kako je ranije objavio instore.rs, na osnovu istraživanja TGI Serbia, na četiri tržišta; Srbija, BiH, Slovenija i Hrvatska, približno 3,8 miliona ljudi odgovorilo je da je koristilo/konzumiralo neki organski proizvod u periodu od 12 mjeseci. Ako uporedimo ove brojke sa podacima iz 2019. godine može se reći da je pandemija “dovela” nešto više od 900.000 novih potrošača organskih proizvoda u periodu od 2019. do 2021. na ova četiri tržišta.
Istraživanje dalje pokazuje kako u relativnom smislu, najveći procenat građana Slovenije (45,1 posto) je koristio/konzumirao neki organski proizvod. Na drugom mjestu je Hrvatska sa 35,1 posto, dok je u Srbiji nešto više od 1/5 njih odgovorilo da je koristilo/konzumiralo neki proizvod organskog porijekla. U BiH taj procenat je iznosio 16,5 posto.