Prodaja iPhonea u Kini u prvom kvartalu ove godine pala za gotovo 20 posto
![featured image](https://forbes.n1info.ba/wp-content/uploads/2024/04/2024-04-23T090445Z_68087900_RC2DD3AKTJ1C_RTRMADP_3_APPLE-CHINA-IPHONE-1200x800-1-1000x667.jpg)
Prodaja Appleovih pametnih telefona u Kini je u prvom kvartalu 2024. godine pala za 19,1 posto, pokazuje novo izvješće tvrtke Counterpoint Research iz Hong Konga, objavljeno u utorak. To je novi znak izazova s kojima se suočava proizvođač iPhonea dok gubi bitke s lokalnim konkurentima na najvećem svjetskom tržištu pametnih telefona.
U izvješću stoji kako su iPhonei činili 15,7 posto ukupne prodaje pametnih telefona u Kini u prvom kvartalu ove godine, što je 19,7 posto manje u odnosu na isti period prošle godine.
Kineski Huawei, ključni izazivač Applea u premium segmentu kineskog tržišta, zabilježio je veliki rast: prodaja je u odnosu na prvi kvartal prošle godine porasla za 69,7 posto zahvaljujući uspejšnom predstavljanju serije Mate 60 s novim čipom.
Iako je Apple ostao ispred udjela u tržištu Huaweija id 15,5 posto, proizvođač iPhonea pao je s prvog na treće mjesto, iza kineskih brendova Vivo i Honor, bivše podružnice Huaweija.
Bloomberg izvještava kako je oštar pad Applea u prvom kvartalu ove godine najgori rezultat te tvrtke na kineskom tržištu pametnih telefona još od 2020. godine.
![](https://forbes.n1info.ba/wp-content/uploads/2024/02/hh-1-1024x683.jpg)
“Prodaja Applea bila je niska tijekom ovog kvartala jer je povratak Huaweija direktno utjecao na njih u premium segmentu. Uz to, potražnja za zamjenom u Appleu blago je pala u usporedbi s ranijim godinama,” rekao je viši analitičar za istraživanja Counterpointa, Ivan Lam.
Podaci o prodaji u Kini objavljeni su samo tjedan dana nakon što je tvrtka za istraživanje tržišta IDC izvijestila kako su isporuke iPhonea u prvom kvartalu 2024. bile 9,6 posto niže. Pad isporuke znači kako je Apple prepustio poziciju najvećeg svjetskog proizvođača pametnih telefona konkurentu Samsungu – koji je u prvom kvartalu isporučio 60,1 milijun mobitela, u usporedbi s Appleovih 50,1 milijuna.
Za razliku od iPhonea, ukupne isporuke pametnih telefona u prvom kvartalu porasle su za 7,8 posto, i to zahvaljujući rastu isporuka kineskih brendova. Usprkos činjenici da je u svojoj domovini na šestom mjestu, kineski Xiaomi isporučio je 40,8 posto mobitela u svijetu u prvom kvartalu ove godine, što ih čini trećima iza Samsunga i Applea, a zabilježio je i ogroman rast od 33,8 posto.
Ovo izvješće nastavak je iznimno loše 2024. godine za Apple. Tvrtka je u godinu ušla kao najvrjednija kompanija na svijetu. U veljači je Apple navodno odustao od ambicioznog internog projekta za izgradnju autonomnog vozila. Appleovi investitori također su izrazili zabrinutost da bi tvrtka mogla zaostati za konkurentima poput Microsofta, Googlea i Mete u utrci u polju umjetne inteligencije.
Wall Street Journal izvijestio je kako je Apple pregovarao s Googleom o integriranju Googleove usluge Gemini AI u iPhone, što se tumači kao znak da je Appleov rad na umjetnoj inteligenciji još uvijek daleko iza konkurencije.
Tvrtka se također suočava s najvećom pravnom i regulatornom prijetnjom u posljednjih nekoliko godina: ministarstvo pravosuđa i nekoliko američkih saveznih država u ožujku su podnijeli veliku tužbu u kojoj optužuju kompaniju za kršenje antimonopolskih zakona kroz restriktivne politike koje čine štetu konkurenciji, ali i kupcima.
Cijena dionica Applea od početka godine je pala za 10,67 posto, a rano u utorak je sklliznula za još 0,36 posto.
Autor originalnog članka: Siladitya Ray, Forbes
Link: iPhone Sales In China Fell Nearly 20% In Q1, Report Finds
(Prevela: Nataša Belančić)