Šef Hugo Bossa pesimističan oko prodajnih rezultata ove godine
Njemački brend visoke mode Hugo Boss objavio je kako im je lani prodajni rezultat bio 18 posto bolji nego godinu dana prije i srušio prijašnje rekorde, no izvijestili su javnost i kako ne očekuju nastavak takvih trendova ove godine
Hugo Boss u prošloj je godini prodao robe u vrijednosti od 4,2 milijarde eura, što je, kako je to kazao izvršni direktor tvrtke Daniel Grieder, rekordni rezultat. Povećanje godišnje prodaje od 18 posto, međutim, nije razgalilo tržište kapitala jer je ono što je šef Huga Bossa rekao sljedeće doveo do najvećeg potopa tih dionica još od 2016. godine.
Grieder je kazao kako smatraju da neće doseći zacrtane prodajne ciljeve za 2025. godinu jer u ovoj godini očekuju skroman rast prodaje između tri i šest posto. Potražnja za njihovim luksuznim proizvodima je u padu zbog ekonomskih prilika, inflacije, energetske krize, rata u Ukrajini, poteškoća u dobavnim lancima.
Ambiciozan cilj da dosegnu prodajni prihod od pet milijardi dolara do 2025. godine ide u “malu odgodu”, najavio je. U financijskom izvještaju za prošlu godinu iz tvrtke su naveli kako očekuju da će se prodajni rezultat na kraju ove godine kretati između 4,30 i 4,45 milijarde eura. Tamo se ističe i kako je prošlogodišnji rezultat poseban jer su prvi put u povijesti tvrtke prihodi od prodaje prešli prag od četiri milijarde eura.
“Čak i ako raspoloženje potrošača, tu i tamo, malo pogoršava, zapravo smo na pravom putu i vjerujemo da idemo naprijed. Čak i unatoč makroekonomskim okruženjem i geopolitičkim pitanjima, na dobrom smo putu”, izjavio je Grieder.
Pesimističnija prognoza dolazi uslijed utjecaja makroekonomskih i geopolitičkih uvjeta na potrošače, čemu su se u posljednje vrijeme osvjedočili i drugi luksuzni brendovi poput Burberryja i LVMH-a. Oni su već izvijestili o usporavanju prodaje.
Čelnik Hugo Bossa pojasnio je kako njih još nije zahvatio takav trend jer su pozicionirani na tržištu kao brend priuštivog luksuza koji može ponuditi fleksibilnost cijena bez ugrožavanja marži.
“Mi smo pristupačan luksuz ili vrhunski premium brend. Mislim da je omjer cijene i vrijednosti za naš proizvod presudan … i to je razlog što smo dobro pozicionirani,” rekao je Grieder za CNBC.
Tvrtka je, navodi se u financijskom izvješću, poslovala s operativnom dobiti od 410 miliona eura, što je porast od 22 posto u odnosu na 2022. kada je ona iznosila 335 miliona eura. Za tekuću godinu očekuju rast između 5 i 15 posto, na 430, odnosno 475 miliona eura. Predviđaju i kako će se EBIT marža povećati 10 do 10,7 posto u ovoj godini.