Nissan i Honda zajedno u razvoj električnih auta i borbu s kineskim rivalima

BIZNIS Forbes Slovenija 15. mar 2024. 18:59
featured image

15. mar 2024. 18:59

Japanski proizvođači vozila Nissan i Honda istražuju mogućnost strateškog partnerstva u području električnih vozila. Saradnja bi obuhvatila razvoj automobilskog softvera, osnovnih komponenti za električne automobile i komplementarnih proizvoda

Kako bi se dodatno ubrzali napori prema ugljičnoj neutralnosti i nultom broju smrtnih slučajeva u prometnim nesrećama, bit će potrebno ojačati tehnologije zaštite okoliša i elektrifikacije te razvoj softvera, napisale su tvrtke Nissan i Honda u priopćenju za javnost, prenosi Slovenska novinska agencija (STA).

Generalni direktor Nissana Makoto Uchida naglasio je kako se više ne natječu samo s tradicionalnim proizvođačima automobila, već i s novim igračima. “Ove nove marke prodiru na automobilsko tržište s inovativnim proizvodima i novim poslovnim modelima i pokušavaju dominirati iskorištavanjem svoje iznimne cjenovne konkurentnosti i nevjerojatne brzine”, rekao je Uchida novinarima, prenosi francuska novinska agencija AFP.

“Sve dok se držimo konvencionalne mudrosti i tradicionalnog pristupa, ne možemo pobijediti”, uvjeren je.

Izvršni direktor Honde Toshihiro Mibe ocijenio je da je automobilska industrija pred transformacijom koja se događa jednom u sto godina. “Mjerilo naše studije izvedivosti suradnje bit će hoće li nam sinergija tehnologija i znanja razvijenih u našim tvrtkama omogućiti da postanemo vodeći u industriji stvaranjem nove vrijednosti za automobilsku industriju”, rekao je.

Nissan
Predsjednik i izvršni direktor Nissana Makoto Uchida i izvršni direktor i predsjednik Honde Toshihiro Mibe predstavili su u petak u Tokiju planove suradnje, Foto: Profimedia

Veza s Kinom

Prema analitičarima, svrha ovog poteza je sustizanje kineskih rivala. Prednost su stekli u području električnih vozila, dok su japanske kompanije zaostale zbog veće usmjerenosti na hibridna vozila.

Hibridna vozila vrlo su popularna u Japanu. Čak se i najveći proizvođač automobila na svijetu, japanska Toyota, kune u njih. Oni su u 2022. godine činili 40 posto svih vozila prodanih na tom tržištu. S druge strane, električna vozila činila su 1,7 posto svih prodanih vozila. U Evropi i Kini taj je udio iznosio 15 i 20 posto.

Zahvaljujući uspjehu svojih automobilskih kompanija, Kina je prošle godine prestigla Japan i postala najveći svjetski izvoznik automobila, također rezimira STA pozivajući se na AFP.