Rekordni profit i rast broja pretplatnika: Zašto Netflix dobro posluje?
Netflix je izvijestio o rekordnoj dobiti u svom izvještaju o poslovanju u prvom kvartalu. Vladar striminga vraća se eksplozivnom rastu pretplatnika, iako neki sumnjaju koliko će dugo trajati plodovi njegovog obračuna sa dijeljenjem lozinki.
Prihodi Netflixa od 9,4 milijarde dolara u prvom kvartalu i profit od 5,28 dolara po dionici značajno su nadmašili procjene analitičara.
Baza pretplatnika od rekordnih 270 miliona
Možda najimpresivnije, Netflixovih 9,3 miliona dodatnih pretplatnika bilo je oko 70 posto iznad prognoza analitičara, što je podiglo globalnu bazu pretplatnika na rekordnih 270 miliona.
Ali Netflix očekuje sporiji rast prihoda u narednom kvartalu, budući da je 9,5 milijardi dolara prodaje koju je predvidio bilo malo ispod prognoza FactSet-a, a njegovih 4,68 dolara zarade po dionici za drugi kvartal označilo bi primjetan pad u odnosu na upravo završeni kvartal. Akcije Netflixa pale su oko 3 posto odmah nakon objavljivanja zarade.
Samo u SAD-u i Kanadi Netflix je stekao 2,53 miliona pretplatnika tokom prvog kvartala. To je manje od rekordnih 2,8 miliona u prethodnom kvartalu, ali je srušilo procjene od 1,1 milion. Ipak, „sve je manje domaćinstava u [SAD-u i Kanadi] koja još nisu pretplaćena na striming platformu“, rekao je analitičar Moffett Nathanson Michael Nathanson, napominjući da su efekti obračuna sa dijeljenjem lozinki pokrenutog prošle godine bili „unapređenje rasta“ koji se ne može održavati „neograničeno“.
Dionice Netflixa suočile su se sa „komplikovanom postavkom“ pred objavljivanje zarada, primijetio je analitičar Deutsche Bank Bryan Kraft, jer je cijena dionica strimera porasla za više od 75 posto u posljednjih šest mjeseci.
Divlja vožnja za investitore
Pokazatelji vrijednosti sugerišu da je povratak Netflixa na rast profitabilnosti već snažno ugrađen u njegovim dionicama, s obzirom na to da su njegov odnos cijena-prodaja (tržišna kapitalizacija podijeljena sa prihodima u posljednjih 12 meseci) i projektovani odnos cijena-zarada (cijena dionica podijeljena sa prosječnim projektovanim profitom po dionici u narednih 12 mjeseci) blizu najviših nivoa od početka 2022. godine, znatno iznad industrijskog prosjeka. Ali Netflix je „nesporan pobjednik strimovanja“, prema Nathansonu, što odražava snažno raspoloženje investitora jer je tržišna dominacija uvijek privlačna ponuda.
Posljednjih nekoliko godina bile su divlja vožnja za investitore u Netflixa. Dionice su se više nego udvostručile od svog dna početkom 2020. godine do svog najvišeg nivoa u novembru 2021. od preko 700 dolara, prije nego što su se srušile na 163 dolara do sredine 2022. godine jer je tržište bilo zaprepašćeno prvim kvartalnim gubicima pretplatnika kompanije od 2011. godine. Ali posljednje dvije godine predstavljale su postepeni uspon za Netflixa, sa stabilizacijom cijena kako je firma bilježila svoju najbolju godinu u pogledu rasta pretplatnika, prihoda i profita u 2023. godini, u skladu sa naporima kompanije da ograniči dijeljenje naloga.
Derek Saul, Forbes
Netflix Reports Record Profits As Subscriber Growth Tops Estimates