Predstavljen Rimčev robotaksi Verne koji bi za dvije godine trebao na zagrebačke ceste
![featured image](https://forbes.n1info.ba/wp-content/uploads/2024/06/VERNE-Mothership1-1200x800-1-1000x667.jpg)
Prva Verne usluga bit će pokrenuta u Zagrebu 2026. godine, najavljeno je na ekskluzivnom predstavljanju dizajna istoimenog robotaksija u Rimac Kampusu u srijedu.
Dugoiščekivan robotaksi koji razvija tim Mate Rimca u srijedu je ekskluzivno predstavljen hrvatskoj javnosti. Nazvan Verne po piscu Jules Verne autonomni automobil trebao bi početi voziti po zagrebačkim cestama za dvije godine. Uz vozilo predstavljen je i koncept urbane autonomne mobilnosti.
U ponedjeljak je najavljeno kako Project 3 Mobility, hrvatska kompanija koja razvija novi ekosustav urbane autonomne mobilnosti, mijenja ime u Verne. Bio je to uvod u glavno događanje koje se u srijedu održalo u novom Rimac Kampusu u blizini Zagreba kojem je prisustvovao i predsjednik Vlade Andrej Plenković.
“Verne će u potpunosti transformirati način prijevoza u gradu pomoću novog pristupa urbanoj autonomnoj mobilnosti”, naglasili su iz kompanije koju je osnovao Mate Rimac s dvojicom svojih najbližih kolega iz Rimac Grupe Markom Pejkovićem, glavnim izvršnim direktorom Vernea, i Adrianom Mudrim, dizajnerom Nevere i glavnim direktorom dizajna u Verneu.
Tvrtka gradi svoj prvi proizvodni pogon za proizvodnju autonomnih električnih vozila u Zagrebu, a ekosustav robotaksija temelji se na potpuno autonomnom električnom vozilu, softverskoj platformi (korisničkoj aplikaciji) i specijaliziranoj infrastrukturi, istaknuto je.
Verne razvija softversku platformu preko koje će korisnici moći naručiti vožnju, a preko nje će se upravljati i s cijelom uslugom. Doznaje se kako će aplikacijom korisnici prije naručivanja vožnje moći personalizirati postavke vozila poput osvjetljenja, temperature, pa čak i mirisa.
U svakom gradu u kojem će Verne biti dostupan postojat će specijalizirana infrastruktura – Mothership. Riječ je o mjestu gdje će se Verne vozila pregledavati, održavati, čistiti i svakodnevno ih puniti.
Adriano Mudri, glavni direktor dizajna u Verneu istaknuo je kako je bilo teško pronaći pravo ime za ovaj projekt, no kako su ga konačno odlučili nazvati po čovjeku koji je izumio budućnost Julesu Verneu.
![](https://forbes.n1info.hr/wp-content/uploads/2024/06/Adriano-Mudri1-1024x683.jpg)
“Baš kao što je on koristio temu putovanja kao pokretačku snagu u svojim pričama, mi je koristimo kao inspiraciju u oblikovanju budućnosti ispunjene maštovitim inovacijama i stvarnim postignućima. Njegova vjera u budućnost i njegov duh potaknuli su znatiželju kod generacija i generacija znanstvenika i istraživača. Stvari koje ponekad izgledaju nemoguće, on je učinio mogućima“, kazao je.
Suosnivač Vernea Rimac objasnio je kako želi korisnicima pružiti iskustvo bolje od najbolje usluge koju uživaju vrlo bogati i to po pristupačnoj cijeni. “Verne pretvara vrijeme utrošeno na vožnju u priliku za osobni rast, otkrivanje i uživanje te na taj način obogaćuje vaš život tijekom svakog putovanja”, ispričao je.
Novo vozilo nema upravljač ni papučice za vožnju, a njime će se upravljati sustavom za autonomnu vožnju koju razvijaju u partnerstvu s tvrtkom Mobileye.
Uz platformu za autonomnu vožnju Mobileye Drive u vozilo će imati i set senzora koji uključuju kamere, radare i lidare. Zahvaljujući toj platformi, autonomne će se vožnje moći odvijati na raznim lokacijama, vrstama cesta i vremenskim uvjetima, a u obzir će uzimati i lokalne stilove vožnje. Ključno je to za skalabilnost buduće Verne usluge, navode iz tvrtke.
Interijer i eksterijer
Verne je dvosjed jer, kako to objašnjava Mudri, podaci pokazuju kako u devet od deset vožnji vozilo koriste jedna do dvije osobe. To je omogućilo prostraniji interijer za opuštanje. Unutrašnjost Verne vozila ima više prostora nego u Rolls-Royceu, navodi Mudri koji naglašava i kako su vrata klizna, a putnici mogu opružiti noge kao u dnevnoj sobi. Automobil će biti opremljen zaslonom od 43 inča, UltraWide ekranom i 17 zvučnika.
Putnici će moći izabrati razinu udobnosti sjedala između kojih će biti touchpad za postavke vozila, ali i sa značajkom Median za pokretanje i zaustavljanje vožnje. Automobil će imati i zaobljeni krovni prozor, takozvani Halo prsten.
„Unatoč dodatnom sadržaju, u usporedbi s običnim automobilima, uspjeli smo postići vrlo elegantan dizajn. Duboko smo integrirali kamere, radare, lidare za male i velike udaljenosti i njihove sustave za čišćenje. U isto smo vrijeme uspjeli pojednostaviti izgled uklanjanjem tipičnih značajki vozila kojima upravljaju ljudi. Riješili smo se brisača i bočnih retrovizora. To čini aerodinamičke performanse učinkovitijima i omogućuje lakše čišćenje. Jedan tipičan element automobila koji smo zadržali je prtljažnik. Dakle, ne morate se brinuti ako idete u zračnu luku i imate puno prtljage ili ste upravo obavili
veliku kupnju namirnica“, rekao je Mudri.
Naglasio je kako dizajn spaja tipičnu ekskluzivnu udobnost prostrane limuzine s dimenzijama
vozila kompaktnog automobila. U čemu nitko dosad nije uspio, dodao je.