Kako je GM-ov Cadillac ipak ušao u Formulu 1

BIZNIS Forbes 28. nov 2024. 12:49
featured image

28. nov 2024. 12:49

General Motors (General Motors) uskoro će postati prvi američki proizvođač automobila sa vlastitim timom u Formuli 1. Cadillac se od 2026. godine pridružuje najelitnijem automobilskom sportu, objavila je F1 u ponedjeljak, čime je okončana dugogodišnja bitka između Formule 1 i bivšeg vozača Michael Andretti (Michael Andretti) koji je prvobitno predložio uključivanje GM-a.

Formula 1 postigla je dogovor sa General Motorsom da se od 2026. godine pridruži 11. timu pod nazivom Cadillac F1.

Tim će predvoditi većinski vlasnici Andretti Globala, Dan Towriss i Mark Walter. U septembru je Andretti podnio ostavku na mjesto šefa organizacije.

General Motors planira izgraditi vlastiti motor spreman za trku prije početka sezone 2028. godine, prenosi Associated Press. Prve dvije godine tim će koristiti Ferrari pogonske jedinice.

Još nije poznato koji će vozači biti u ovom timu, ali Andrettijev početni san je bio da oba vozača budu Amerikanci. Kao kandidati pominjani su Colton Herta, Alexander Rossi i Joseph Newgarden.

Žestoko protivljenje vlasnika F1

Cadillac neće biti jedini američki tim u Formuli 1 – Haas je u vlasništvu kalifornijskog poduzetnika Gene Haasa – ali Haas redovno završava u drugoj polovini poretka konstruktora i nije imao američkog vozača otkako se pridružio Formuli 1 2016. godine.

Odobrenjem za novi tim završava se istraga američkog Ministarstva o Liberty Media (vlasnici Formule 1) pokrenuta nakon što je odbijen zahtjev Andretti Globala da se pridruži Formuli 1 2024. godine.

Legendarni vozač Mario Andretti rekao je 2022. da je njegov sin Michael podnio peticiju da se kompanija pridruži ovom sportu ove godine.

Šest mjeseci kasnije, upravno tijelo F1, Fédération Internationale de l'Automobile, objavilo je da ne planiraju povećanje broja timova, a čak je nekoliko zvaničnika iz sadašnjih timova javno govorilo protiv te ideje. Prošle godine je rečeno da Andretti Global planira ući u F1 zajedno sa General Motorsom i Cadillac-om, ali je njihov zahtjev odbijen u januaru. Iz Formule 1 su svoju odluku obrazložili time da ne vjeruju da će tim biti konkurentan i da ime Andretti neće donijeti toliku vrijednost sportu.

Michael Andretti, fotografija: Shutterstock

Odlazak jednog od najglasnijih protivnika

U jednom trenutku, od GM-a je čak zatraženo da pronađe novi tim za rad, prenosi Associated Press, ali je GM odbio. U maju je nekoliko američkih senatora zatražilo od Ministarstva pravde da ispita odbijanje, rekavši da postoje sumnje da je Formula 1 tom odlukom prekršila antimonopolske zakone.

U septembru je Michael Andretti najavio da će se povući s mjesta šefa Andretti Globala, ali da taj potez ne znači da konačno napušta tim. Ranije ovog mjeseca Liberty Media je objavila da je izvršni direktor Greg Maffei podnio ostavku. Vjeruje se da je Maffei bio jedan od najvećih glasova protiv Andrettija.

Trenutno nema američkih vozača koji se takmiče u Formuli 1. Logan Sargeant (Logan Sargeant) je prvi pristupio Formuli od 2015. godine, a za Williams je nastupao sezonu i po. Sredinom sezone 2024. zamijenio ga je Argentinac Franco Colapinto. Phil Hill je jedini pobjednik trke Formule 1 koji je rođen u SAD-u: osvojio je Veliku nagradu Italije još 1961. godine.

Mario Andretti se smatra najuspješnijim vozačem koji je vozio kao Amerikanac, ali je rođen u Italiji, gdje je živio do svoje 15. godine. Andretti je u početku rekao da želi da izgradi istinski američki tim sa američkim vozačima.

Mary Whitfill Roeloffs, Forbes
Link:  General Motors dovodi Cadillac tim u Formulu 1 2026.
(Prevela: Nataša Belančić)