Kako “dešifrirati” šta se traži u oglasu za posao

Rad u HR-u i regrutaciji dugi niz godina me je naučio jednoj stvari: većina kandidata ne gleda opise poslova na isti način kao što to rade regruteri.
Mnogi ljudi se prijave bez pažljivog čitanja oglasa – samo prelete detalje i odmah kliknu na dugme “Prijavi se”.
Istovremeno, regruteri u prosjeku provedu samo 7,4 sekunde pregledavajući svaki CV, tražeći ključne riječi koje ukazuju na tehničke vještine, relevantno iskustvo i opće razumijevanje uloge.
Dakle, hajde da detaljno analiziramo opise poslova, kako biste razumjeli šta regruteri zaista traže i kako to znanje možete iskoristiti u svoju korist.
Kada čitate oglas za posao, počnite sa sažetkom
Ovo je dio u kojem kompanija postavlja ton. Općenito ćete dobiti pregled svrhe uloge, ključnih ciljeva, izazova i kako pozicija doprinosi širem poslovnom cilju.
Također vam daje uvid u to kakvog kandidata žele privući. Obratite pažnju na često ponavljane izraze. Oni su pokazatelji onoga što poslodavac najviše cijeni. Postavite sebi pitanje:
- Kakvog kandidata oni opisuju?
- Koje kvalitete ili vještine posebno naglašavaju kada je u pitanju ovaj posao?
- Da li ova pozicija odgovara vrsti posla koji želim da radim?
Ako vaše iskustvo odgovara onome što je istaknuto u sažetku opisa posla, koristite isti jezik u svom CV-ju i propratnom pismu.
Ovo je posebno važno kada uzmete u obzir da više od 90% kompanija sa Fortune 500 liste koristi neku vrstu sistema za praćenje kandidata (ATS) koji pretražuje određene fraze u biografijama.
Što jasnije možete pokazati da ispunjavate zahtjeve radnog mjesta, to su vam veće šanse da prođete prvu fazu selekcije.
Bonus savjet: Obratite pažnju i na ton i stil oglasa. Da li zvuči formalno ili ležerno? Da li oglas više naglašava timski rad i saradnju nego nezavisnost i individualni doprinos?
Ovi mali znakovi mnogo govore o kulturi kompanije. Uključite tu energiju u svoju prijavu i pokažite im da govorite njihovim jezikom.
Prilikom traženja posla, obratite pažnju na odgovornosti
Ovdje se otkriva suština poslovanja. Odjeljak o odgovornostima jasno navodi šta uloga zapravo podrazumijeva. U osnovi, ovo je način na koji regruter kaže: “ Evo nagovještaja – ovo je upravo ono što ćete uraditi . “
Zato pažljivo pogledajte šta je navedeno:
- Da li se spominju specifični alati ili softverske aplikacije?
- Da li zadaci zahtijevaju mnogo timskog rada?
Umjesto da samo “označite” tehničke zahtjeve, pametniji pristup je da uskladite svoje snage s navedenim odgovornostima. Ako se, na primjer, u oglasu traže snažne liderske vještine, a vi imate bogato iskustvo u vođenju timova, obavezno to istaknite.
Usavršite svoj CV i propratno pismo za posao kako biste naglasili ono što je zaista relevantno. Što bolje “pogodite” šta traže, veće su šanse da će vas pozvati na razgovor.
Bonus savjet: Koristite ovaj odjeljak da biste razumjeli kako izgleda svakodnevna stvarnost posla. Zatim se zapitajte: Mogu li zamisliti sebe kako ovo radim? Da li uživam u tome? Samo zato što znate kako nešto uraditi ne znači da ćete u tome uživati iz dana u dan u narednih nekoliko godina. Usklađenost treba da postoji s obje strane.
Zahtjevi nisu uvijek “obavezni”
Uprkos nazivu, ovaj odjeljak nije uvijek striktno definisan. Bolje ga je posmatrati kao listu “poželjnih” osobina i vještina. Niko ne ispunjava svaki zahtjev.
Međutim, obratite pažnju na one stvari bez kojih zaista ne možete – poput specifičnih tehničkih vještina ili certifikata.
Sve ostalo se može smatrati prednošću, ali ne i uslovom. Na primjer, ako opis posla traži pet godina iskustva, a vi imate četiri godine relevantnog rada, vrlo je vjerovatno da će vaša prijava ipak biti razmatrana. Isto važi i za obrazovanje – ako je vaša diploma slična onome što poslodavac traži, to je često dovoljno.

Dok čitate ovaj odjeljak, postavite sebi sljedeća pitanja:
- Da li moje kvalifikacije i iskustvo odgovaraju njihovim prioritetima?
- Koliko sam blizu ispunjavanja uslova i kako mogu dokazati da sam uradio nešto slično?
- Imam li vještine koje mogu istaknuti kako bih popunio/la neke praznine?
- Da li zaista želim da radim ovu vrstu posla dugoročno, svaki dan?
Bonus savjet: Nemojte se prebrzo diskvalifikovati. Ako ispunjavate osnovne uslove i uzbuđeni ste zbog uloge – prijavite se. U većini slučajeva, sposobnost učenja, prilagođavanja i rasta unutar uloge je vrednija od znanja svega od prvog dana.
Razumijevanje kako “interpretirati” oglas pomoći će vam da kreirate ciljani i uvjerljivi CV koji zadovoljava specifične potrebe svakog poslodavca.
Svaka riječ postaje trag, a svaki dio – prilika da se istaknete. Zato to iskoristite. Prilagodite svoju priču, pokažite im da ste pravi kandidat i pretvorite taj oglas u svoju sljedeću veliku priliku.
Navijam za tebe!
Sho Dewan, saradnik Forbesa