Francuski proizvođač automobila Renault prijavio je neto gubitak u prvoj polovini

BIZNIS Forbes BiH 31. jul 2025. 17:01
featured image

31. jul 2025. 17:01

Francuski proizvođač automobila Renault prijavio je neto gubitak u prvoj polovini godine u iznosu od 11,19 milijardi eura (13 milijardi dolara), uključujući jednokratni gubitak od 9,3 milijarde eura zbog otpisa ulaganja u partnerski Nissan, javlja Reuters.  

U ranim jutarnjm satima dionice Renaulta pale su za 1,8%, na 32,6 eura. Renault je ranije ovog mjeseca smanjio svoju godišnju prognozu nakon pogoršanja tržišnih uslova, naročito na tržištu komercijalnih vozila. 

Grupa, kojoj je rast obima prodaje u prvoj polovini godine usporio na 1,3%, sada predviđa operativnu maržu od približno 6,5% u 2025. godini, što je manje od ranije ciljanih najmanje 7%. Također, očekuje se slobodan novčani tok u rasponu od 1,0 do 1,5 milijardi eura, dok je prethodna procjena iznosila najmanje dvije milijarde eura. 

Prihod u prvoj polovini godine

Prihod u prvoj polovini godine iznosio je 27,6 milijardi eura, što je porast od 2,5% u odnosu na prošlu godinu, zahvaljujući lansiranju nekoliko novih proizvoda, iako je operativna marža pala za 2,1 procentni poen na 6%, uglavnom zbog slabosti u segmentu kombija. 

Finansijski direktor Renaulta, Duncan Minto, navodi Reuters, da kompanija očekuje oporavak operativne marže u drugoj polovini godine, koja bi se trebala približiti nivou iz istog perioda prošle godine, odnosno 7,1%. Ako se to desi, onda je rezultat  preokreta negativnog uticaja izdvajanja poslovanja sa motorima s unutrašnjim sagorijevanjem i hibridnim pogonom “Horse”. 

Renault je za ovu jedinicu privukao strateške partnere – kineski Geely i saudijski energetski gigant Aramco – s ciljem da podijele troškove. 

„U drugoj polovini godine očekujemo niže troškove u odnosu na period kada smo sami proizvodili motore“, naglasio je Minto. 

Bez obzira na gubitak vezan za Nissan, neto prihod grupe iznosio je 461 milion eura, što je manje od trećine nivoa iz prethodne godine, zbog slabijeg tržišta kombija, troškova povezanih s električnim vozilima i komercijalnih pritisaka u konkurentnijem okruženju. Isključujući utjecaj koji je u ovoj statistici imao Nissan, Renault je objavio neto dobit od 461 milion eura, što je manje od 1,469 milijardi eura nego prije godinu.

Svi ovi rezultati dolaze u trenutku kada na kormilo Renault grupe dolazi Frédéric Provost, koji je kasno u srijedu imenovan za novog izvršnog direktora. 

Na vruću stolicu sjeda nakon što je njegov prethodnik Luca de Meo podnio ostavku. Frédéric Provost je dotad bio zadužen za strategiju i koordinaciju alijanse Renault–Nissan–Mitsubishi i poznat je kao dugogodišnji insider unutar kompanije.  

Gubitak vezan za Nissan

„Naši rezultati u prvoj polovini godine, u izazovnom tržišnom okruženju, nisu bili u skladu s našim početnim ambicijama“, izjavio je Provost i dodao u saopćenju: „Ipak, profitabilnost Renault Grupe ostaje referenca u našoj industriji, i odlučni smo da taj standard održimo.“ 

Bez obzira na gubitak vezan za Nissan, neto prihod koji se pripisuje grupi iznosio je 461 milion eura, što je manje od trećine nivoa iz prethodne godine, zbog slabijeg tržišta kombija, troškova povezanih s električnim vozilima i komercijalnih pritisaka u konkurentnijem okruženju. 

„Naši rezultati u prvoj polovini godine, u izazovnom tržišnom okruženju, nisu bili u skladu s našim početnim ambicijama“, izjavio je Provost, koji je kasno u srijedu imenovan za novog izvršnog direktora grupe. 

„Ipak, profitabilnost Renault Grupe ostaje referenca u našoj industriji, i odlučni smo da taj standard održimo“, dodao je u saopćenju.