Evropski parlament pokreće revoluciju u vezi s naplatom ručne prtljage u zračnom prevozu, na udaru niskotarifne aviokompanije

Ako predloženo pravilo dobije zeleno svjetlo u predstojećim pregovorima s vladama država članica, putnicima će biti dozvoljen jedan mali lični predmet koji stane ispod sjedišta, pored torbe težine do sedam kilograma – također bez dodatne naplate.
Članovi Odbora za transport Evropskog parlamenta u utorak su podržali amandman koji putnicima u avio-saobraćaju garantuje pravo na besplatno nošenje ručne prtljage do sedam kilograma – bez dodatnih troškova.
Ako ovo pravilo dobije zeleno svjetlo u predstojećim pregovorima s vladama država članica, putnicima će, pored torbe težine do sedam kilograma, biti dozvoljen i jedan mali lični predmet koji stane ispod sjedišta – također bez dodatne naplate, piše Politico.
Iako su potrošači pozdravili mjeru, naišla je na žestoko protivljenje lobija aviokompanija, koji tvrde da bi zahtjev za besplatnim nošenjem ručnog prtljaga mogao dovesti do viših cijena karata, čak i za one putnike koji putuju bez velikog prtljaga.

Novi standardi
Konačni tekst zakona još uvijek treba proći kroz pregovore s Vijećem Evropske unije, a do sada je samo Španija otvoreno izrazila podršku prijedlogu.
Prema riječima zastupnika Evropskog parlamenta, osnova za novu uredbu nalazi se u presudi Suda pravde EU iz 2014. godine, koja ručni prtljag definira kao “bitni element zračnog prijevoza”, pod uvjetom da ispunjava “razumne zahtjeve” u pogledu težine i dimenzija.
Nakon godina neslaganja među aviokompanijama oko toga šta se smatra „razumnim“, Evropski parlament je odlučio jasno propisati standarde: pored ograničenja težine od sedam kilograma, nova pravila također propisuju maksimalne ukupne dimenzije od 100 centimetara (zbir dužine, širine i visine).
Posebno pogođene niskotarifne aviokompanije
Novo pravilo bi posebno uticalo na niskotarifne aviokompanije, koje svoje poslovne modele zasnivaju na dodatnim naknadama za veće torbe – čak i one koje stanu u pretince iznad sjedišta. Do sada su kao besplatnu opciju nudili samo torbe koje stanu ispod sjedišta.
Da je ovo značajan izvor prihoda, pokazuje i posljednji finansijski izvještaj Ryanaira, prema kojem su prihodi od dodatnih usluga – uključujući naknade za ručni prtljag, izbor sjedišta i prioritetno ukrcavanje – iznosili čak 4,7 milijardi eura, što čini veliki dio ukupnih 13,95 milijardi eura godišnjih prihoda.