Ekonomija Indije u vrtoglavom rastu: Bruto domaći proizvod porastao za 8,4%
“Modi zaista brine o Indiji jer nas podstiče da napravimo značajna ulaganja u njegovu zemlju, što je nešto što namjeravamo da uradimo“, kazao je svojevremeno Elon Musk novinarima kada su ga pitali o planovima poslovnog ulaska u najbrže rastuću ekonomiju svijeta.
Osim Tesle, i Apple je zainteresiran za Indiju kao svoju novu investicijsku destinaciju, ali i mnogi drugi brendovi.
Italijanski modni brend Roberto Cavalli, američki brend Foot Locker, Armani Caffe, brend luksuznih kafića Armani, britanski luksuzni brend Dunhill, Dubai's Brands for Less, Old Navy i Banana Republic iz Gapa, kineski brend Shein, Maison De Couture iz Valentina, španski luksuzni brend Balenciaga, britanski kafić EL&N, Galleries Lafayette iz Pariza, Kiabi, Mavi, Damat, Dufy, Tudba Deri, Avva, Boohooman i Miss Poem, kao i marke odjeće iz Turske i Evrope, svi oni su prošle godine bili zainteresirani da otvore svoje radnje u Indiji i okuse poslovni uspjeh u ovoj zemlji, za koju se predviđa da će do 2027. godine biti treća ekonomija svijeta.
Indijski državni ured za statistiku objavio je u četvrtak da je bruto domaći proizvod u Indiji porastao za 8,4% u posljednja tri mjeseca 2023. u poređenju s prethodnom godinom, dok je rast od 7,6% zabilježen u razdoblju od juna do septembra.
Najnoviji rast snažniji je i od očekivanja.
“Taj tempo rasta bio je najjači među velikim ekonomijama u prošlom kvartalu”, kaže ekonomska analitičarka Thamashi De Silva u Capital Economicsu.
Međunarodni monetarni fond (MMF) očekuje da će se indijska ekonomija porasti za 6,5% u 2024., u poređenju sa 4,6% koliko se predviđa za Kinu, u kojoj je rast usporen zbog niza izazova, uključujući krizu na tržištu nekretnina, rekordnu nezaposlenost mladih i ne toliko agilne potrošače.