Facebook nakon devet godina odlazi s trona: Vodeća društvena mreža je WhatsApp, pokazuje najnoviji izvještaj
Prema najnovijem Reutersovom digitalnom izvještaju za ovu godnu, WhatsApp, aplikacija za razmjenu poruka u vlasništvu Facebooka (sada Meta Platforms, Inc.), pretekla je Facebook kao najkorištenija društvena mreža nakon devet godina dominacije Facebooka.
To je značajna vijest u svijetu društvenih mreža i digitalne komunikacije i ukazuje na trend promjene u korisničkim preferencijama prema privatnijim i direktnijim oblicima komunikacije. WhatsApp nudi šifrirane razgovore, što korisnicima pruža veći nivo privatnosti u odnosu na javnije platforme poput Facebooka.
Kako će Meta odgovoriti na izazov unutar vlastitog portfolija aplikacija
Također, ovakva promjena može biti rezultat globalnih demografskih promjena u korištenju tehnologije, te povećane upotrebe mobilnih uređaja. WhatsApp je jednostavan za korištenje, besplatan i široko dostupan, što ga čini popularnim izborom za korisnike svih dobnih skupina.
Za detaljniju analizu, bilo bi korisno pratiti statistike i trendove korištenja drugih društvenih mreža te vidjeti kako će Meta Platforms, Inc. odgovoriti na ovaj izazov unutar vlastitog portfolija aplikacija.
U 13. godišnjem izvještaju Reutersovog instituta za proučavanje novinarstva (RISJ), navodi se kako je najkorištenija društvena mreža općenito, Facebook (64 posto) svrgnula s trona aplikacija za razmjenu poruka WhatsApp (65 posto), ali da je Facebook i dalje najkorištenija platforma za konzumaciju vijesti (35 posto), a slijede ga Whatsapp (23 posto), Youtube i Instagram (s istim postotkom od 21 posto, X koristi samo 11 posto za opće namjene i šest posto za potrošnju vijesti.
Nadalje se navodi da platformu za streaming YouTube, u vlasništvu Googlea, koristi 59 posto ispitanika, Instagram 51 posto, a Facebook Messenger 41 posto. Društvenu mrežu TikTok u vlasništvu kineske kompanije ByteDance koristi 22 posto ljudi.
Razlike među mrežama
Istraživanje provedeno na 47 tržišta: SAD, Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Francuskoj, Italiji, Španiji, Portugalu, Irskoj, Norveškoj, Švedskoj, Finskoj, Danskoj, Belgiji, Nizozemskoj, Švicarskoj, Austriji, Mađarskoj, Slovačkoj, Češkoj, Poljskoj, Hrvatskoj, Rumuniji, Bugarskoj, Grčkoj, Turskoj, Južnoj Koreji, Japanu, Hong Kongu, Indiji, Indoneziji, Maleziji, Filipinima, Tajvanu, Tajlandu, Singapuru, Australiji, Kanadi, Brazilu, Argentini, Kolumbiji, Čileu, Peruu, Meksiku, Maroku, Nigeriji, Keniji i Južnoj Africi, bavilo se i izvorima informacija na društvenim mrežama.
Naime, kada je o izvorima vijesti na društvenim mrežama riječ postoje razlike među mrežama, pri čemu se TikTok ističe kao mreža na kojoj se korisnici najviše oslanjaju na svoje kolege kao izvore (55 posto), a slijedi ga Facebook (44 posto).
U X se više pažnje poklanja političkim akterima (51 posto) nego novinama ili alternativnim novinarima (47 posto). To znači da je mreža TikTok mreža na kojoj se društveni mediji najmanje koriste kao izvor vijesti (23 posto).
U izvještaju se navodi i kako je primjetan mali pad korištenja svih mreža, općenito i u informativne svrhe, i među svim dobnim skupinama. Dva razloga se navode kao moguća; zasićenost ovom vrstom platforme i tržišnim razlozima, uz sve veću fragmentaciju publike kao i promjenu strategije platforme.