Tesla bi uskoro mogla predstaviti naprednu verziju softvera za autonomnu vožnju u Kini
Tesla se priprema za registraciju svog Full Self-Driving (FSD) softvera u Kini nakon što su iz tvrtke najavili kako će ove godine predstaviti tehnološki napredne značajke, za Reuters su istaknula tri anonimna izvora
Američki proizvođač električnih vozila također razmišlja o mjesečnoj pretplati na softver za autonomnu vožnju korisnicima svojih automobila u Kini, drugom po veličini tržištu, rekli su izvori za Reuters.
Registracija softvera pri kineskom Ministarstvu industrije i informacijske tehnologije otvorit će put Tesli za interno testiranje njihovog sustava Full Self-Driving (FSD). Zaposlenici tvrtke će voziti po kineskim javnim cestama prije nego što ga za nekoliko mjeseci isporuče kao nadogradnju svojim kineskim korisnicima, kazalo je dvoje ljudi. Tvrtka trenutno u Kini nudi dvije, manje napredne verzije svog Autopilot sustava pomoći za vozače.
Tesla sada nudi vlasnicima svojih vozila pristup FSD-u uz jednokratnu naknadu od 64.000 juana (8.828 dolara). Pretplata bi u budućnosti trebala iznositi oko 98 dolara, doznaje Reuters.
z te su međunarodne novinske agencije već izvještavali kako Tesla razmatra licencirati svoj softver i drugim proizvođačima automobila u Kini.
Prodaja FSD-a u Kini otvorila bi novi izvor prihoda za proizvođača električnih vozila, čiji je obujam prodaje tamo pao za 7,6 posto u prva četiri mjeseca godine, suočen s povećanim popustima i konkurencijom kineskih proizvođača električnih vozila.
Teslin napor da uvede FSD u Kini također bi “izvršio pritisak na druge EV startupe da ubrzaju svoje istraživanje i razvoj”, rekao je Yale Zhang, direktor konzultantske tvrtke Automotive Foresight sa sjedištem u Šangaju. Tesla nije odgovorio na zahtjev za komentar.
Tesla udvostručuje napore da potakne globalni razvoj svog autonomnog sustava pomoću podataka prikupljenih i obrađenih u Kini, što je dio strateške promjene izvršnog direktora Elona Muska.
Proizvođač automobila radi na donošenju nove verzije FSD-a u Kinu.
Tesla se svojim softverom za autonomnu vožnju u Kini pridružuje desetak proizvođača automobila poput Huaweija i Xpenga.
Sustavi druge razine kao što je FSD i dalje zahtijevaju pažljivog vozača s rukama na volanu, ali Musk je rekao kako je potpuno autonomna vožnja sve bliže.
Iz Tesle su najavili kako će u kolovozu otkriti neodređene detalje o svom robotaxi programu. Teslin AI model za autonomnu vožnju, poznat kao end-to-end neuronska mreža, odstupa od algoritama koji se više temelje na pravilima koji su korišteni za obuku sustava za samostalnu vožnju. Neki taj model vide kao način da se naprave samovozeći automobili koji brže uče i donose odluke nalik ljudima.
Huawei i Xpeng također su nedavno objavili kako su započeli end-to-end razvoj modela AI za autonomnu vožnju koji će slijediti Teslino vodstvo. Iako Teslini konkurenti mogu razviti algoritme potrebne za natjecanje s njegovim pristupom FSD-u, bit će im izazovno uhvatiti američku tvrtku što se tiče podataka i potreba za razvojem računalne snage, rekao je Yin Chengliang, profesor na Institutu za inteligentna vozila u Šangaju Jiao Sveučilištu Tong.
Tesla koristi superračunalo koje naziva Dojo za treniranje FSD sustava koristeći video isječke iz milijuna Teslinih električnih vozila. Ta povezana mreža vozila, najveća svjetska flota i sposobnost obrade podataka koje generira daju mu veliku prednost u odnosu na bilo kojeg rivala, rekao je Yin.