Vještačka inteligencija sve više obrađuje našu svakodnevnu komunikaciju

TEHNOLOGIJA Forbes BiH 18. jun 2024. 16:01
featured image

18. jun 2024. 16:01

Vještačka inteligencija više nije nikakva nova materija u medijima, ali je sve prisutnija u našoj svakodnevnoj komunikaciji, pa se tako aplikacije koje koristimo za komuniciranje i dopisivanje sve više prilagođavaju i personalizuju svojim korisnicima uz pomoć vještačke inteligencije.

Najnoviji dokaz koji tome ide u prilog je i aplikacija Viber, koja je plasirala novu Ai nadogradnju koja je u prvi mah zaprepastila korisnike. Viber sada na jednostavan način uz pomoć Ai u grupnim porukama može da sažme konverzaciju i napravi kratak presjek o čemu se to pričalo i pisalo i šta su zaključci te komunikacije u samo jednom kliku.

Slične nadogranje već uveliko razvijaju i platforme Meta, X, TikTok. Vještačka inteligencija sve više razumije ono o čemu mi pišemo i pričamo, kako komuniciramo i šta je rezultat te komunikacije. Ova činjenica zapravo i najviše navodi na razmišljanje – vještačka inteligencija nas sluša i razumije.

Vrlo brzo ćemo svi imati virtuelne Ai asistente, koji će nam biti na raspolaganju, tu na dohvat ruke u aplikacijama koje svakodnevno koristimo.

Zvuči nevjerovatno, zar ne? Ovo već polako postaje naša nova svakodnevica. Razvoj vještačke inteligencije galopira i može se sa sigurnošću reći da ljudski um već sada ima mnogo veći napor da se prilagodi promjenama u odnosu na eru kada smo dobili internet ili pametne telefone. Razvoj i implementacija vještačke inteligencije u naš svakodnevni život ide mnogo brže, nego što prosječni korisnici tehnologije mogu da isprate i usvoje.

Pixaby

Ai je tu da nam pomogne, uštedi naše vrijeme, bude na usluzi, ali ipak ne možemo da se ne zapitamo do koje mjere će ići ovaj personalizovani pristup u komunikaciji. Veliki social media giganti se sada već takmiče ko će više i brže primjeniti vještačku inteligenciju i integrisati je u svoje alate koje svakodnevno koristimo.

Tako Meta već na raspolaganju ima veoma mnogo opcija i mogućnosti kreiranja plaćenih kampanja uz pomoć vještačke inteligencije, koja mnogo bolje i preciznije može da targetira ciljnu grupu, podesi potrebne parametre, prati efikasnost kampanje i na kraju isporuči mnogo bolje rezultate od bilo kojeg digital marketing managera.

Novonastale promjene, koje se dešavaju iz dana u dan treba posmatrati kao olakšavajući aspekt našeg poslovanja, a Ai treba usvojiti kao asistenta, koji je tu nama na usluzi, pratiti njegov razvoj, uzeti ono najbolje što nam nudi i implementirati u naše komunikacijske navike, ali uvijek sa dozom opreza.

Ipak ono što je utješno za čovječanstvo je da ipak na kraju dana čovjek upravlja vještačkom inteligencijom. Mi tražimo uslugu, izdajemo komandu i dobijemo rezultat od Ai, naša riječ je zadnja, bar za sada.

Za Forbes BiH piše Bojan Dragišić, PR i marketinški strateg