Tesla je sada službeni automobil kineske vlade
Po prvi put ikada, automobili Tesla stavljeni su na spisak kineske vlade za kupovinu, navodi državni medij Paper.cn .
Tesla je jedini brend EV automobila u stranom vlasništvu na katalogu kupovine koji je objavila vlada provincije Jiangsu u istočnoj Kini. Ostali spomenuti brendovi uključuju Volvo, u vlasništvu kineskog Geelyja, i državni SAIC.
To znači da ih vladine agencije i javne grupe u pokrajini mogu nabaviti kao servisna vozila, naglašavajući ugodan odnos Kine sa kompanijom Elona Maska.
Razvoj je postao viralan na kineskim društvenim mrežama, a neki korisnici postavljaju pitanje da li bi strane automobile trebalo razmotriti za upotrebu od strane vlade.
Vlada Jiangsua pokušala je ublažiti takve zabrinutosti rekavši da je model Tesla “domaći automobil, a ne uvezen”, navodi se u izvještaju državnog National Business Dailya u četvrtak, citirajući vladinog službenika.
Tesla, koja ima ogromnu gigafabriku u Šangaju, proizvela je oko 947.000 automobila u Kini 2023. godine, a većina ih je korištena lokalno.
Vlada Jiangsua nije odgovorila na telefonske pozive CNN-a. U vladinom katalogu nabavki, Teslin model Y proizveden u Šangaju bio je naveden po cijeni od 249.900 juana (34.377 dolara).
Kina je postala sve važnije tržište za Teslu, jer ta zemlja čini više od polovine ukupne svjetske prodaje električnih vozila. Prošle godine Tesla je skoro četvrtinu svog ukupnog prihoda ostvario iz Kine.
Ali američki proizvođač automobila se takođe suočava sa sve većom konkurencijom kineskih rivala. BYD je pretekao Teslu u posljednjem tromjesečju 2023. kao najveći prodavac električnih vozila na planeti. Tesla je povratio svoju poziciju u prvoj polovini ove godine, ali su vrat i vrat.
Tesla automobilima je ranije bio zabranjen ulazak u neke vladine i vojne komplekse u Kini zbog špijuniranja i zabrinutosti za sigurnost podataka.
Ta ograničenja su ukinuta u aprilu , kada je vrhunsko auto udruženje objavilo da su Teslini automobili ispunili kineske zahtjeve za sigurnost podataka. Najava je stigla istog dana kada je Musk posjetio Peking i sastao se s premijerom Li Qiangom, koji je pohvalio Teslu kao “uspješan model” za američko-kinesku saradnju.
EU carine
Ali, na većini frontova, tenzije između Kine i Zapada rastu.
Evropska komisija potvrdila je u četvrtak da će od petka uvesti dodatne carine do 37,6% na uvoz električnih vozila proizvedenih u Kini.
Tarife, koje su prvi put objavljene početkom juna , smatraju se neophodnim potezom EU kako bi se spriječila poplava jeftinih kineskih automobila proizvedenih uz „nepravednu“ podršku vlade.
Tesla, veliki izvoznik električnih vozila proizvedenih u Kini u Evropu, zatražio je poseban obračun tarife, navodi Komisija. Trenutno, kompanija se suočava s prosječnom dodatnom tarifom od 20,8% kao dio grupe kompanija koje sarađuju u istrazi EU.
Tesla nije odgovorio na upite za komentar.