Znate li šta je Book Tok? Kako svijet mašte pretvoriti u realnost i na tren biti dio fantazije i magije?

featured image

18. mar 2024. 10:19

Društveni mediji su oduvijek nudili fantaziju, od raskošnih odmora, savršeno dekoriranih predjela pa do selfija s raznim filterima.

No, neki poduzetnici koriste društvene mreže da prodaju realniju bajku, obećavajući noć ispunjenja želja za svakoga ko je ikada sanjao da živi u nekom drugom svijetu mašte.

U protekle dvije godine, val novih kompanija počeo je organizirati balove s temom fantazije, maskenbale i slične gala događaje za odrasle, koristeći kombinaciju postpandemijskih potrošača Milenijalaca i Generacije Z željnih da potroše novac na iskustva kao ona koja su viđali na platformama Instagram ili TikTok.

Neki događaji očekuju da se učesnici u potpunosti posvete izmišljenom liku i prate određenu priču. U drugim slučajevima, prisutni se oblače u kostime sa temom fantastike i druže se sa likovima. Karte se kreću od 60 dolara za jednu noć do hiljada dolara za višednevna grupna putovanja.

Pixaby

Diznijeva djeca sada su odrasli ljudi

Imerzivna fantasy iskustva nisu nova. Disney i Universal nude porodicama ulazak u fantasy svjetove uz prihod od nekoliko milijardi dolara. Dungeons & Dragons je već pet decenija klasik. Konvencije kao što su San Diego Comic Con i Dragon Con privlače legije ljubitelja naučne fantastike i fantastike. Svake godine se održava oko 200 renesansnih sajmova širom američkih država i Kanade, gdje sudionici dolaze obučeni kao vitezovi, šaljivdžije, djevojke, gusari ili čak goblini, čarobnjaci, vještice i vile.

Pixaby

„To je ta populacija koja je pobjegla u knjige Narnije i Harryja Pottera, i Planetu s blagom i Atlantidu“, rekla je Ketrin Stinson, koja je 2022. godine pokrenula Eudantria Events sa sjedištem u Hjustonu. „Ovdje smo bježali kao djeca. A sada, kao odrasli, pošto imamo svoj novac, možemo da radimo sve stvari koje smo željeli da radimo kao djeca.”

Eudantria Events obećava izuzetno impresivne bajke, a njihova web stranica nudi originalni vodič za izgradnju čarabnog svijeta i arhetipovima karaktera. Potencijalni polaznici mogu čak uzeti i kratak kviz ličnosti kako bi otkrili svoje “fantastično” porijeklo.

Stinson je rekla da je objavila video na TikTok-u u junu 2022. u kojem objašnjava svoj koncept na temu fantazije. Dva mjeseca kasnije, ulaznice su puštene u prodaju po cijeni od 175 dolara i rasprodate su istog dana, a 420 ljudi je potvrdilo svoje prisustvo.

Jedna od njih bila je 24-godišnja Dana John iz Teksasa.

“Već sam se stvarno zaljubila u oblačenje i učestvovanje u takvim stvarima koje se bave fantazijom”, rekla je za CNN. “A onda su mi još 2022. preporučili ovaj video na TikTok-u, pa sam provjerila tu kompaniju i vidjela da imaju različite događaje. Pa sam rekla: ‘Naravno da idem, to je super!’ Volim znati da ova vrsta magije postoji u našem svijetu i da postoji zajednica okupljena oko nje.”

Od tada, Stinson kaže da je uočila veliku potražnju za vrhunskim iskustvima. Ona predviđa da će njen bal 2025. godine, proslava “ere zlikovaca” u Njujorku, imat oko 800.000 i 1,2 miliona dolara troškova proizvodnje.

Pixaby

Najosnovnije karte za Eudantria događaje prodaju se za 750 dolara, ali kupce više privlače karte po cijeni od 2.500 dolara i više, kaže Stinson. Ove premium karte uključuju privatni prevoz, smještaj i pristup salonu opremljenom šminkom i protetikom, gdje asistenti stoje spremni da transformišu polaznike u magično biće po njihovom izboru.

Društveni mediji sve više omogućavaju kompanijama da lakše pronađu i ciljane grupe potrošača na sve većem tržištu, rekao je Alexander Chernev, profesor marketinga na Northwestern's Kellogg School of Management.

“(Sa više tehnologije) logistički je lakše osmisliti ovakve događaje i jeftinije ih promovirati,” rekao je. “Ako znam da postoji grupa ljudi koji su zainteresirani za određenu temu i to mogu vidjeti na internet forumima, jeftinije je i lakše doći do njih.”

Book Tok pokreće potražnju

Drugi organizatori prodaju ulaznice po cijeni između 100 i 425 dolara.

Oni ciljaju korisnike na Book Tok-u, izuzetno popularnoj TikTok podzajednici posvećenoj čitanju i raspravi o knjigama, obično ljubavnim i fantastičnim romanima. Neki događaji su tematski prema određenim knjigama, drugi prema romantičnim tropovima poput “neprijatelja ljubavnika”.

Kostimirani učesnici mogu se oblačiti i biti s likovima iz svojih omiljenih romana ili uživati ​​u fantastičnom okruženju kao posmatrači. Ponekad su događaji jednostavno bajkoviti, bez pozivanja na određene knjige ili svjetove fantastike.

Ovo donekle demokratizuje događaje, smanjujući barijeru za ulazak koja često postoji u tvrdokornijim krugovima, rekao je Matt Harris, kreativni direktor Hushfable-a, britanske fantasy kompanije koja održava svoj prvi bal ovog mjeseca.

Pixaby

Događaj je posvećen seriji bestselera Sarah J. Maas “Sud trnja i ruža”. Nakon što su ulaznice puštene u prodaju prošlog ljeta, događaj se brzo rasprodao za više od 1.000 učesnika, od kojih je svaki platio između 230 i 320 dolara.

Kreatorica fantasy sadržaja Juliette Sureau nedavno je bila angažovana da igra glavni lik na događaju.

Prije nego što je uronila prste u popularnije balove i plesove, Sureau je pripadala onih koje ona naziva “ultra štreberima” – ljubitelja fantazije koji igraju Dungeons & Dragons. Kada je Sureau imala 12 godina, njen cilj je bio da postane vitez.

“Naučila sam mačevanje, jahanje i streljaštvo,” rekla je. “A onda sam se jako rastužila kada sam saznala da () Medieval Times (lanac restorana) ne zapošljava ženske vitezove. Snovi razbijeni.”

Primjetila je potražnju za fantasy događajima i komercijalnom uspjehu fantasy ljubavnih knjiga, posebno među milenijskim ženama. Prema riječima organizatora događaja, većina prisutnih su žene, ponekad sa muškim partnerom. Samci su rijetki. U stvari, osnivačica Hushfablea Sophie Valfroy procjenjuje da su oko 90% njenih gostiju žene.

Protekla godina također je doživjela nagli porast popularnosti “romantičnih” ili ljubavnih fantastičnih knjiga. Hašteg ima skoro milijardu pregleda na TikToku, a online pretraga za “romantizam” naglo je porasla 2023. i nastavlja da raste ove godine , prema Google Trendovima.

„Ove vrste knjiga dovele su sve ove čitaoce romansa, a možda čak i neke čitaoce erotike, u ovaj žanr fantazije“, rekao je Sureau. “Oni su zauzeti radom od 9 do 5, a sve što žele je da se sklupčaju uz knjigu o romantičnim filmovima i odu na noćni bal.”

Holly Simone, 26-godišnjakinja koja živi u Londonu, saznala je za balove na temu fantazije preko Book Tok-a.

Simone je uspostavila onlajn prijateljstva sa drugim korisnicima Book Toka i rekla da je na kraju vidjela Tik Tok video koji promoviše bal na temu serije „Sud trnja i ruža“ u Londonu u februaru.

Pixaby

„Sve sa kojima sam išla upoznala sam na internetu“, rekla je ona. “Atmosfera je bila nevjerovatna, djevojke su samo davale komplimente. Prosto je nevjerovatno biti dio zajednice koja je puna pozitive, ne samo na mreži, već i lično.”

Nakon događaja, Simone i njeni novopronađeni prijatelji su odmah počeli da traže druge balove sa temom fantazije u okolini , i odlučile su da prisustvuju Hushfableovom balu krajem marta.

“Kao knjiška djevojka, znaš, ne volim da izlazim. Klubske večeri nisu moja stvar”, rekla je. “I stalno se šalimo govoreći: ‘Mi ne idemo u klubove, mi idemo da rezervišemo balove’.”

Pixaby

Bjekstvo od milenijumske slabosti

Iako je postojao apetit za impresivnim fantasy događajima mnogo prije 2020. godine, organizatori kažu da je pandemija podstakla potražnju za ovim iskustvima.

“To nam je svima dalo do znanja da nam je nedostajala ljudska veza”, rekao je Shawn Strider, 26-godišnji veteran fantasy scene koji je režirao godišnji Labyrinth Masquerade Ball u Los Angelesu od 1997. godine i doživio je njegov rast nekoliko puta. “Ljudi su bili uplašeni i trebalo im je ovako nešto u srcima.”

Stinson je bila inspirisana da pokrene svoju kompaniju nakon što je vidjela političke i društvene podjele koje su rasprostranjene na društvenim mrežama na vrhuncu pandemije. „Svakodnevno sam se svađala sa ljudima na internetu i bila sam jadna“, rekla je „Shvatila sam da ne mogu da popravim podjelu u svijetu, ali mogu da počnem da radim stvari koje su ublažavale taj bol.“

Organizatori svoje događaje zamišljaju kao prostore za bijeg zajednice.

„Znate, posao se nastavlja za mnoge ljude“, rekla je Brittany Proctor, poduzetnica iz Michigana koja je domaćin balova fantazije na Srednjem zapadu od 2022. „I oni traže te izlaze kako bi pronašli bijeg i radost. ”

Maja Đikić, vanredna profesorica na Univerzitetu u Torontu koja istražuje razvoj odraslih , rekla je da su ovi događaji važni psihološki jer omogućavaju ljudima da savijaju emocionalne ili mentalne mišiće koje inače ne bi mogli.

„Recimo da u svakodnevnom životu niste baš nametljivi. Ali onda ulazite u ovaj imaginarni svijet u kojem možete igrati (asertivnu) vrstu lika. Tako da možete pokušati da razvijete ovaj aspekt sebe u prilično sigurnim okvirima maštovitog svijeta”, rekla je Đikić za CNN.

Pixaby

Hoće li magična čarolija ikada biti uništena?

Organizatori kažu da potražnja raste, a time i broj ovih događaja koji se nude. 

„Već su me pitali kada ću početi prodavati karte za sljedeću godinu, a nisam završio ni za ovu godinu“, rekao je Valfroy iz Hushfablea. “Dakle, ljudi samo traže sve više i više. I mislim da će ovako biti još dugo vremena.”

Iako tvrdi da će uvijek postojati želja za imerzivnim fantasy iskustvima, Strider je malo skeptičniji u pogledu toga kako će tržište podnijeti moguću prezasićenost događajima i upozorava na prevelika obećanja koja se ne mogu ostvariti.

Brine ga “scenarij Fyre festivala”, koji se odnosi na fijasko iz 2017. kada su kupci koji su izdvojili više od 12.000 dolara na navodni luksuzni festival na Bahamima, a samo su stigli da pronađu polusagrađene šatore i mlohave sendviče sa sirom .

„Neki od ovih događaja izgledaju kao butik, i to može da spali džepove ljudi, ali volim da verujem da svi ovi ljudi daju novac kako bi kreirali nešto magično,“ rekao je on.