Veliki modni brend: Zara reklame zabranjene zbog “nezdravo mršavih” modela

featured image

6. aug 2025. 13:12

Dvije reklame modnog brenda Zara zabranjene su jer su prikazivale modele koji su, prema procjeni nadležnih tijela, izgledali “nezdravo mršavo”.

Prema saopćenju britanske Uprave za standarde oglašavanja (ASA), jedna od manekenki je, zbog sjena i zalizane punđe, ostavljala dojam “ispijenosti”, dok je druga reklama prikazivala model s vidno izraženim ključnim kostima, što je dodatno naglašeno pozom i dubokim izrezom košulje.

ASA je ocijenila da su reklame “neodgovorne” te je odlučeno da se u sadašnjem obliku više ne smiju prikazivati. Zara je upozorena da u budućnosti osigura da sve promotivne slike budu pripremljene na odgovoran način.

Kompanija Zara je uklonila sporni sadržaj i istakla kako obje manekenke posjeduju ljekarsku potvrdu kojom se potvrđuje njihovo dobro zdravstveno stanje u trenutku snimanja.

Spomenute reklame su se prethodno pojavljivale na Zara aplikaciji i web stranici, unutar galerije fotografija koja je prikazivala odjevne komade na modelima i bez njih.

REUTERS/Alessandro Garofalo/Ilustracija

Jedna od reklama se odnosila na kratku haljinu, a ASA je zaključila da su korištene sjene kako bi noge manekenke izgledale “primjetno tanke”. Također su naveli da je položaj njenih nadlaktica i laktova učinio da izgleda “neproporcionalno”.

Druga zabranjena reklama prikazivala je košulju, a poza modela i izražene ključne kosti su, prema ASA-i, bile “glavna vizuelna tačka” oglasa.

ASA je istražila još dvije druge Zara reklame, ali one nisu bile zabranjene.

Zara je dobrovoljno uklonila sve slike na koje je ASA ukazala i navela da nije primila nijednu direktnu žalbu. Također su istakli da slike nisu bile značajno obrađivane, osim minimalnih korekcija osvjetljenja i boja.

Brend je naveo da slijedi preporuke iz izvještaja Fashioning a Healthy Future iz 2007. godine, koji je objavio UK Model Health Inquiry. Posebno su istakli pridržavanje treće preporuke tog izvještaja, koja nalaže da modeli moraju dostaviti ljekarsku potvrdu kojom se potvrđuje da su u dobrom zdravstvenom stanju, izdatu od strane doktora sa stručnim znanjem o poremećajima u ishrani, piše BBC.

Ovo nije prvi put da su oglasi zabranjeni zbog prikazivanja pretjerano mršavih modela. U julu ove godine, reklama brenda Marks & Spencer je zabranjena jer je model, zbog poza i odabira garderobe – uključujući “velike šiljaste cipele” koje su dodatno naglasile vitkost njenih nogu – ostavljala utisak “nezdrave mršavosti”.

Slična odluka je ranije ove godine donijeta i protiv brenda Next, čija je reklama za uske plave farmerke također zabranjena. ASA je tada navela da su ugao snimanja i poza dodatno isticali mršavost nogu modela, zbog čega je oglas ocijenjen kao neodgovoran. Next se nije složio s odlukom, tvrdeći da je model vitka, ali u “zdravoj i formiranoj kondiciji”.