Uvid u najbrži sport: Ovih deset impresivnih automobila se 2024.godine takmiče u Formuli 1

LIFESTYLE Amela Keserović Polić 11. mar 2024. 15:46 > 11. mar 2024. 15:50
featured image

11. mar 2024. 15:46 > 11. mar 2024. 15:50

Sezona Formule 1 je pred nama. Nakon Velike nagrade u Abu Dhabiju, u 2024. godini slijede utrke u Australiji, Japanu, Kini, Americi, Italiji, Monacu i drugim državama. Iako je Red Bull Racing dominirao prošle sezone sa osvojenih 20 velikih nagrada, za pretpostaviti je da će za pobjedu sve karte na stol položiti i Mercedes i Ferrari, te da i oni smatraju da svoje mjesto mogu naći na pobjedničkom postolju.

Foto: Grigory Dukor/Reuters

Prvo takmičenje Formule 1

No, prije nego vam pokažemo impresivnu listu još impresivnijih najbržih bolida na svijetu koji će ove godine juriti stazama, vežimo pojas i vratimo se u historiju ovog sporta.

Prvo takmičenje Formule 1 održano je 1950. godine. Prvenstvo Formule 1, prvi je osvojio Italijan Giuseppe Farina, vozeći Alfu i pobijedivši sa samo nekoliko sekundi razlike, Argentinca Huana Manuela Fanđu. Fanđu ovaj neuspjeh neće pokolebati jer će već naredne godine on biti taj koji će podići pobjednički pehar, te će punih 10 godina dominirati Formulom 1.

Velika nagrada se uvijek vozi vikendom. Počinje petkom sa dva slobodna treninga, dok se treći trening vozi u subotu. Nakon toga nastavljaju kvalifikacije za nedjeljnu trku. Jedini tim koji se takmiči od 1950. godine do danas je tim Ferarija.

Ova najbrža i najatraktivnija trka motornih vozila na svijetu budi pažnju i svojim budžetom. Kako bi izjednačila uslove takmičenja i obuzdala sve veće troškove potrošnje, 2021. godine, Formula 1 uvela je finansijske propise.

Ograničenje troškova za 2022., iznosilo je 142,4 miliona dolara uz nekoliko izuzeća i klauzula navedenih u propisima.

Ograničenje troškova za 2023. iznosilo je 138,6 miliona, prije nego što se dodaci uzmu u obzir. Nekoliko troškova se ne smatra dijelom proračunskog ograničenja, uključujući plaće vozača, plaće tri najbolje plaćena članova osoblja, putne troškove, marketinške, imovinske i pravne troškove, ulazne i licencne naknade, aktivnosti izvan F1, plaćanja bolovanja, bonuse zaposlenika i zdravstvene beneficije osoblja.

Foto: Red Bull Racing RB20
Foto: McLaren MCL61
Foto: Mercedes-AMG Petronas W15, Reuters
Foto: Ferrari SF-24
Foto: Aston Martin AMR24
Foto: Alpine A524
Foto: Williams FW46
Foto: RB VCARB 01
Foto: Kick Sauber C44
Foto: Haas VF-24

Bolidi na koje se najviše računa

S kakvim bolidima momčadi izlaze na Velike utrke, najviše zanima ljubitelje Formule 1. Red Bull Racing dominirao je u 20 trka sa svojim automobilom RB 20, dok je Mercedes nakon dvije godine rješavanja ozbiljnih problema s dizajnom, 2024., sve karte polaže u svoj novi trkaći automobil Mercedes-AMG Petronas W15.

Na Ferrari se uvijek vrijedi kladiti, naročito sada kada iz italijanskog diva poručuju da su sa bolidom SF-24 riješili probleme tempa, skretanja i trošenja guma.

McLaren se u 2024. godini takmiči sa MCL 38 , a Aston Martin sa AMR24. Ovo je prvi F1 bolid napravljen u novom AMF1 tehnološkom kampusu proizvođača automobila u Silverstoneu u Engleskoj, za kojeg se već sada tvrdi da je jedan od najstabilnijih i najljepših autombila na stazi.

Alpine se takmiči sa A524, a Williams sa FW46, Visa Cash App RB sa VCARB 01, Kick Sauber sa C44 sa neodoljivom neonskom zelenom bojom. Šefovi u Haasu se nadaju da VF-24, u ovoj sezoni neće imati probleme sa trošenjem guma.