Sony i Honda: Saradnja na električnom vozilu Afeela

Sony i Honda zaista sarađuju na električnom automobilu? Ako smatrate da je spoj jednog od najvećih proizvođača automobila i jedne od najvećih kompanija za medije i sadržaj, recept za zanimljiv automobil – pa, osjećam vas.
Cijena
Izvinjavam se, nisam odolio. Iako ime automobila i kompanije koja ga proizvodi nekima može djelovati smiješno, izgleda da ova saradnja napreduje. Prvi model, „Afeela 1“, očekuje se u prodaji 2026. godine po početnoj cijeni od 89.900 dolara, dok će luksuznija verzija od 102.000 dolara biti dostupna 2027. godine. Trenutno je moguće rezervisati proizvodne slotove uz depozit od 200 dolara, ali samo za stanovnike Kalifornije. Honda/Afeela najavljuje da će rezervacije za ostatak svijeta biti otvorene kasnije tokom 2025. godine. Objavljen je i video prototipa na test stazi.
Senzori
Partnerstvo između proizvođača automobila Honde i (u ovom slučaju) pružaoca sadržaja Sonija rezultiralo je zanimljivim električnim vozilom koje bi moglo poslužiti i kao pokretna koncertna dvorana – i medijska prodavnica. Pored toga, automobil nudi nekoliko drugih inovativnih karakteristika, uključujući motorizovana vrata bez ručki koja se otvaraju kada mu se približite (potreban je pametni telefon ili ključ) i automatski zatvaraju i zaključavaju kada uđete u vozilo (pogledajte video ispod).
Jedan od jasnih iskoraka u odnosu na ostale električne automobile je senzor paket postavljen iznad vetrobranskog stakla na spoljašnosti Afeele. Da li će ti senzori koji su izbačeni stići i do serijske proizvodnje kod posljednje verzije koja je upravo prikazana na godišnjem CES sajmu tehnologije u Las Vegasu, ostaje da se vidi. I, nadajmo se, neće se vidjeti. Afeela najavljuje da će automobil imati najmanje jedan LiDAR uređaj, devet radara i 12 ultrazvučnih senzora. Čini se da tri komponente uključuju kamere. Tu će biti vjerovatno i radar/LiDAR kao dio paketa od oko 40 senzora dizajniranih za omogućavanje autonomne vožnje ili barem napredne asistencije tokom vožnje.
Opremljen vještačkom inteligencijom
Bilo vidljivi ili ne, Afeela/Sony/Honda su najavili da će automobil biti opremljen vještačkom inteligencijom. Ona će pomagati u vožnji i planiranju ruta. Iako će funkcija asistenta za vožnju pod nazivom „Vision Transformer“ ili ViT biti uključena, kompanija nije precizirala konkretan AI brend ili softver. Međutim, naveli su da će AI i senzori raditi zajedno u sistemu koji nazivaju „spajanje senzora“ (sensor fusion). To važi za funkcije poput detekcije parking mjesta (pogledajte video ispod), automatskog parkiranja i asistencije vozaču putem prirodnog jezika.
Naravno, biće dostupna aplikacija za Afeelu, pri čemu će i aplikacija i automobil koristiti OTA (Over the Air) ažuriranja za softver i sisteme. Računarska tehnologija automobila biće zasnovana na Qualcomm Snapdragon sistemu na čipu (SoC). Enterijer će se pohvaliti širokoformatnim ekranom osjetljivim na dodir napred, koji korisnici mogu prilagoditi svojim potrebama, kao i velikim ekranima osjetljivim na dodir za oba zadnja sjedišta.
Tu su i detalji za uklanjanje buke

Dodatni tehnički detalji uključuju aktivno uklanjanje buke u unutrašnjosti i jedinstvenu (za sada) ploču za poruke smještenu na prednjem delu haube. Vlasnici će moći da prilagođavaju poruke na ovoj prednjoj ploči na različite načine.
Ne iznenađuje to što je Sony opremio unutrašnjost Afeele moćnim audio sistemom sa tehnologijom prostornog zvuka od 360 stepeni i podrškom za Dolby Atmos. Sony tvrdi da će ovaj sistem moći da stvori utisak da zvuk dolazi iz zvučnika van automobila. S druge strane, svako sjedište će imati svoj audio sistem, omogućavajući putnicima da uživaju u sopstvenom zvučnom iskustvu, bilo da je riječ o muzici, igrama ili drugim audio sadržajima. Očekivano, Sony će putnicima ponuditi širok spektar opcija za medije i igranje.
Sve u svemu, Afeela 1 izgleda kao veoma tehnološki napredna opcija koja dolazi iz saradnje dva izuzetno cijenjena brenda. Da li će to biti dovoljno da privuče veliki broj kupaca po cijenama luksuznih automobila? Pravi test će biti trenutak kada oni koji su položili depozit budu morali da plate punu cijenu vozila. Za sada, opcije pogonskog sistema, specifikacije snage i domet još uvijek nisu objavljeni.
Vilijam Roberson, saradnik Forbes