Kako je „Emily u Parizu“ podijelila stanovnike glavnog grada Francuske

LIFESTYLE Forbes 27. feb 2024. 08:23
featured image

27. feb 2024. 08:23

Prva sezona je strimovana u 58 miliona domaćinstava tokom pandemijske 2020, a 2022. godine, „Emily u Parizu“ je bila najgledanija serija na Netflxu. Njena popularnost pretvorila je lokacije oko francuske prijestolnice u turističke atrakcije, prikazujući Pariz na način koji nije svima bio po volji. Ipak, dok se četvrta sezona priprema za produkciju, ne želi svako da bude dio ove verzije Pariza.

Serija prati Emily, mladu Amerikanku koja dolazi iz Čikaga da radi u fiktivnoj marketinškoj agenciji i živi na prelijepom trgu Place de l’Estrapade, u 5. arondismanu Pariza. Baš ovde su Le Parisien i britanska štampa objavili fotografije grafita koji su nedavno osvanuli protiv serije, na kojima su pisale stvari poput ‘Emily niste dobrodošli’ i ‘Južni Pariz nije vaš‘.

Već 2021. godine postojao je mali otpor. Le Monde je izvjestio da su se lokalni stanovnici žalili što nije bilo kompenzacije za činjenicu da je postalo nemoguće parkirati ili slobodno dolaziti i odlaziti sa trga gdje žive ili rade.

Serija je bila veliki podsticaj za mnoge poslove u prijestolnici – La Boulangerie Moderne, pekara iz 19. vijeka na ulici Rue des Fossés Saint-Jacques, gdje Emily prvi put proba pain au chocolat (čokoladni hljeb), izvještava da čak 40% njihovih mušterija dolazi zbog serije.

Telegraf izvještava da je to često slučaj sa mnogim lokacijama koje se koriste u seriji „Emily u Parizu“. Nakon što Emily posjeti Carette u seriji, u čajdžinicu koja je otvorena još od 1927. godine, odjednom počinju da stižu turisti da probaju isto – čokoladu sa šlagom.

Lokalni stanovnici koji su ranije često posjećivali italijanski restoran Terra Nera, na trgu gdje Emily živi i gdje radi njen ljubavni partner, žale se da je restoran sada previše skup i pretrpan.

Shutterstock/ Ross Helen

Set-džetovanje, posjeta mjestima koja vidite u svojoj omiljenoj televizijskoj seriji, i dalje je trend u putovanjima, a nedavno je Netflix dao dozvolu jednoj turističkoj kompaniji da počne organizovanje odmora inspirisanih serijom „Emily u Parizu“, gdje putnici posjećuju lokacije na kojima se serija snima i učestvuju u aktivnostima koje Emily, glumica Lili Kolins, radi u seriji – pravljenje poslastica ili ispijanje Lillet-Spritz koktela.

Debata dolazi u trenutku kada francuska vlada pokušava da preusmjeri turiste sa popularnih lokacija na druge destinacije – 80% turista Francuske posjeti samo 20% njenih lokaliteta, poput Mont Saint Michel i prelepih litica Normandije u Étretatu.

Ovaj preterani turizam čini nepodnošljivim penjanje na čuvene stepenice na Mont Saint Michelu, a uspjeh Netfliksove serije „Lupin“, koja je snimana u Étretatu, samo je povećao gužvu tamo. Prošlog ljeta, turistički zvaničnici su objavili tužne fotografije 60.000 ljudi koji su čekali da se popnu do manastira sredinom maja.

Ipak, nisu svi nezadovoljni. Vlasnici restorana Terra Nera, međutim, izvještavaju da su presrećni što vide trg tako pun nakon kovida i iako nikada nisu imali previše problema da popune 40 mjesta, sada ima manje senatora i više internacionalne publike.

Aleks Ledsom, saradnica Forbes