Kako italijanska modna industrija može smanjiti rodni jaz u platama?

LIFESTYLE Forbes 22. sep 2024. 12:14
featured image

22. sep 2024. 12:14

Novi izvještaj Globalne modne agende (Global Fashion Agenda) i PwC-a, objavljen u trenutku kada počinje Milanska nedjelja mode, poziva na saradnju između modnih brendova i proizvođača u Italiji kako bi se obezbijedila rodna ravnopravnost u platama kroz cijeli lanac vrijednosti.

Cilj izvještaja je da podstakne brendove da usvoje ravnopravnost u platama kao ključnu komponentu svojih agendi za održivost. Ujedinjene nacije uključuju rodnu ravnopravnost kao jedan od svojih 17 ciljeva održivog razvoja za mirniji i prosperitetniji svijet.

Između 2020. i 2023. godine, ženska zastupljenost u upravnim odborima glavnih italijanskih modnih kuća porasla je sa 21,3% na 27% zahvaljujući rastućoj svijesti o ovom problemu. Međutim, u sektoru proizvodnje mode, samo 1 od 5 kompanija prati i izvještava o rodnom jazu u platama, što otežava praćenje napretka, navodi se u izvještaju Globalne modne agende i PwC-a, urađenom uz podršku Camera Nazionale della Moda Italiana. U izvještaju se ukazuje da su 80% italijanskih proizvođača mikropreduzeća, sa manje od 10 zaposlenih, što ih oslobađa obaveze izvještavanja o rodnom jazu u platama, u skladu sa zakonima EU i Italije.

Shutterstock

Erika Andreetta, partner u PwC Italija i lider EMEA zajednice za luksuz, rekla je: „Samo polovina velikih kompanija i manje od polovine mikro i malih i srednjih preduzeća prati i izvještava o nejednakostima u platama. Postoji hitna potreba za većom transparentnošću i standardizovanim alatima kroz cijeli lanac vrijednosti, uz razvoj i integraciju odgovornih praksi nabavke kroz proces provjere.”

Izvještaj, koji je obuhvatio anketu sa 105 italijanskih proizvođača, takođe ukazuje na razlike u percepciji rodnog jaza u platama između generalnih direktora i HR (human resources) profesionalaca. Dva od tri HR profesionalca i polovina broja anketiranih stručnjaka za različitost, jednakost i inkluziju (DE&I) izjavila su da postoje nejednakosti u platama na štetu žena, dok se samo 20% generalnih direktora složilo s tim stavom. Slično tome, 82% generalnih direktora vjeruje da su mogućnosti za napredovanje u karijeri jednake za muškarce i žene, dok se samo polovina HR i DE&I profesionalaca djelimično slaže.

Istraživanje za izvještaj uključilo je i 25 intervjua sa predstavnicima brendova i dvije panel diskusije sa rukovodiocima u modnoj industriji.

Nedostatak žena na rukovodećim pozicijama u modnoj industriji bila je tema žestokih rasprava tokom protekle godine. Kada je Šon Mekgir (Seán McGirr) imenovan za kreativnog direktora Aleksandera Mekvina (Alexander McQueen) prošlog oktobra, zamijenivši Saru Barton (Sarah Burton), kritičari su brzo ukazali na to da sada svaki brend u vlasništvu Keringa vodi muški kreativni direktor.

Italijanska modna kuća Valentino dobila je sertifikat za rodnu ravnopravnost u januaru za svoj rad na zatvaranju rodnog jaza u platama, ali novi izvještaj ističe potrebu da se ove diskusije i rad prošire i na lanac snabdijevanja kako bi se podržala rodna ravnopravnost kroz cijeli sektor.

Izvještaj se završava sa četiri preporuke za akciju:

  •  Promjena perspektive: Podsticanje inkluzivne radne kulture koja vrednuje roditeljstvo i podržava fleksibilne radne aranžmane kako bi se omogućilo usklađivanje porodičnih obaveza.
  • Povećana transparentnost: Osigurati potpunu transparentnost i slijed kroz lanac snabdijevanja, posebno među podizvođačima, kako bi se garantovale pravedne plate i etičke radne prakse.
  • Standardizovani alati: Razviti prilagodljive alate i metodologije za procjene platne ravnopravnosti koji odražavaju jedinstveni kontekst italijanske modne proizvodne industrije kako bi se podstaklo veće usvajanje i bolji uvid u strukture plata kod dobavljača.
  • Ujedinjen pristup: Podsticati saradnju između brendova, trgovinskih udruženja i proizvođača kako bi se ujedinio i pojednostavio proces, osigurala koherentnost u rješavanju ovog ključnog pitanja i izbjeglo preplavljivanje ili dupliranje napora u cijeloj industriji.

Federika Markioni (Federica Marchionni), generalna direktorka Globalne modne agende, rekla je: „Rješavanje rodnog jaza u platama u Italiji i šire u modnoj industriji zahtijeva jedinstvenu posvećenost svih aktera. Industrija mora dati prioritet transparentnosti, jednakim mogućnostima i pravednoj kompenzaciji kroz cijeli lanac vrijednosti. Usvajanjem standardizovanih alata i pristupa i uticanjem na kulturne vrijednosti, vjerujem da italijanska modna industrija može postati katalizator promjena.”

Olivia Pinock, saradnica Forbesa

How The Italian Fashion Industry Can Tackle The Gender Pay Gap