Kako bi ovogodišnji Super Bowl mogao srušiti rekorde i kakve veze s tim ima Taylor Swift?
Nakon što su se Kansas City Chiefsi u nedjelju navečer kvalificirali u Super Bowl, moguće je kako će ovogodišnji Super Bowl biti najgledaniji TV događaj u historiji.
Veza između pjevačice Taylor Swift i igrača Chiefsa Travisa Kelcea već je podigla gledanost regularnih utakmica tokom sezone – i to za nekoliko desetaka miliona gledalaca.
Super Bowl LVIII, koji će se igrati 11. februara, mogao bi biti najgledanija utakmica američkog nogometa u historiji ako sruši rekord od 115,1 milion gledalaca postavljen prošle godine.
Prošlogodišnji Super Bowl tako je bio najgledaniji TV prenos kojeg je Nielsen ikada zabilježio (bilo je gledano jedino slijetanje na Mjesec Apolla 11, pokazuju podaci NASA-e).
Prošlogodišnji Super Bowl označio je drugu godinu značajnog porasta gledanosti za ovo takmičenje: godinu dana ranije, Super Bowl je privukao 112,3 miliona gledalaca, što je bio značajan oporavak u poređenju s 2021. godinom, kada je utakmicu gledalo 91,6 miliona ljudi.
Utakmica bi mogla srušiti i rekorde sportskog klađenja, kaže američko udruženje igara za sreću za Forbes, dodajući kako se tokom prošle godine na utakmice NFL-a kladilo oko 73,5 miliona Amerikanaca – ili svaki peti odrasli građanin SAD-a. Prošle godine se na Super Bowl planiralo kladiti oko 50,4 miliona Amerikanaca, kaže udruženje.
Pitanje je hoće li se Taylor Swift zaista i pojaviti na utakmici, iako je bila prisutna na nekoliko utakmica tokom sezone. Ona bi 10. februara trebala imati koncert u Tokiju, ali ipak će biti prisutna na utakmici u Las Vegasu dan kasnije, rekao je NFL Network citirajući neimenovane izvore.
Milionski prihoda od oglašavanja
Super Bowl će vjerojatno svojoj TV kući, CBS-u, donijeti milione prihoda od oglašavanja. U novembru je iz CBS-a rečeno kako su već tada praktički prodali kompletan oglasni prostor za taj događaj, potvrdio je Hollywood Reporter citirajući glasnogovornika matične kompanije CBS-a, Paramount.
Izvještaj kaže kako je CBS naplaćivao do 7 miliona dolara za 30 sekundi oglasa tokom utakmice.
Prošlogodišnji Super Bowl je prenosio Fox, a i ta kuća je naplaćivala 7 miliona dolara za oglase. Cijene posljednjih godina stabilno rastu – 2021. godine su iznosile 5,5 miliona dolara, a 2022. 6,5 miliona, pokazuju podaci koje objavljuje Ad Meter stranice USA Today.
Čini se kako će rekorde srušiti i cijene i prodaja karata za ovogodišnju utakmicu. TicketIQ procjenjuje kako je prosječna cijena karte 10.752 dolara, dok se najjeftinije karte prodaju po 8,872 dolara.
TickPick procjenjuje kako su cijene u odnosu na prošlogodišnji Super Bowl porasle za 70 posto, dok StubHub prosječnu cijenu ipak smješta nešto niže, na 9.300 dolara, no naglašava kako ukupna prodaja dosad za 90 posto nadmašuje prošlogodišnju.
NFL ruši rekorde
NFL ruši rekorde gledanosti čitave sezone, a liga je dobila veliku pažnju zbog veze između Swift i Kelcea. Swift je prvi put viđena na utakmici Chiefsa 24. septembra.
Tu utakmicu gledalo je ukupno 24,3 miliona ljudi: gledanost je vjerovatno porasla zbog njene prisutnosti na utakmici i interesa za njenu vezu s Kelceom.
Utakmica između Chiefsa i New York Jetsa 2. oktobra postala je najgledanija u sezoni nakon što ju je pratilo 27 miliona ljudi. TV kuće su profitirale na prisutnosti Swift, često usred utakmice prikazujući kadrove pjevačice na tribinama.
Čak su i utakmice na kojima megazvijezda nije bila prisutna bile vrlo gledane, a NFL dominira TV rejtinzima u SAD-u. Iz NFL-a kažu kako je utakmicu na Dan zahvalnosti gledalo više od 41,8 miliona ljudi.
Autor originalnog članka: Zachary Folk, Forbes
Link: Here’s How Super Bowl LVIII Could Break Records (Yes, Taylor Swift May Have Something To Do With It)
(Prevela: Nataša Belančić)