Kakav biznis izgled će biti u trendu ovog proljeća?

LIFESTYLE Forbes Srbija 17. mar 2024. 11:57
featured image

17. mar 2024. 11:57

Modni dizajneri i magazini uveliko su postavili trendove oblačenja za predstojeću proljetnu, ali i ljetnju sezonu.

Kako nam predstoji “ukidanje” slojevitog oblačenja, ljepše vrijeme, i sunčani periodi, proljetni modni trendovi 2024. uticaće i na poslovni stil pa će tako dominirati opuštenije, kontrastne, ali i retro kombinacije.

Prema riječima modnih dizajnera i stilista sa kojima je Forbes Srbija razgovarao, ono što će ovog proljeća obilježiti poslovnu modu su “pensil” suknje za dame, oversized blejzeri, trenč mantili, a polo majice i sportska elegancija za muškarce.

U trendu će biti umjerene nijanse, ali i kombinovanje kontrastnih boja, zatim klasika – crna, bijela ali i crvena boja, koje se lako uklapaju uz više odjevnih kombinacija.

Svijetla, ali i kobaltno plava neće izaći iz mode ni ove sezone, što će obradovati mnoge ljubitelje plavih kolorita.

Poslovni stil sve opuštenijipovratak retro modela

Modna dizajnerka i kostimograf Ana Vasiljević ukazuje na primjetan trend da stilovi oblačenja za proljetne sezone već nekoliko godina podsjećaju na kombinacije iz sedamdesetih, osamdesetih i devedesetih, naročito nakon perioda kovid izolacije.

Foto: Shutterstock/Moustache Girl

“Evidentna je potreba za eklektičnim pristupom modi, pa je to slučaj i sa ovom proljetnom sezonom kada čini mi se, akcenat sa jedne strane ide na sportsku eleganciju vidljivu kroz polo t-shirt stilove majica, koledž retro detalje i boje, zanimljive dekonstruisane trenč mantile, udobne ”ice blue” košulje…”, kaže sagovornica.

S druge strane, aktuelan je i povratak romantičnim stilovima 90-tih kroz „pencil“ suknje, kao i cvjetne detalje, na primjer, ruže u 2D print i 3D detaljima, priča Ana Vasiljević.

Sagovornica ukazuje da je poslovni stil odavno izašao iz klasičnog kodeksa i da su stilovi odjevanja za posao postali opušteniji. Akcenat je sada više na biznis kežual izrazu, uz sve više prisutan odraz individualnosti.

Ana Vasiljević; Foto: Privatna arhiva

Kaže da u tom smislu ne postoje određeni striktni trendovi samo za poslovno odjevanje jer oni generalno prate boje i trendove koji su aktuelni u modnim sezonama.

Bela, crvena, svjetlo plava su kolor teme koje su u modi ovog proljeća, a takođe će se prenjeti i na poslovno odjevanje posebno kada je riječ o ženskoj modi i kombinacijama. Takođe, detalji u takozvanim color blocking kompozicijama (blokiranje boja) igraju zanimljivu ulogu u klasičnim komadima košulja, blejzera i suknji.

Pored klasičnih odjela, u jarkim tonovima i dalje će dominirati oversized blejzeri naglašenih ramena u kontrastu sa mekanim vrlo često providnim materijalima.

Takođe, suknje se polako vraćaju u modu i to sa zanimljivim efektnim materijalima koji prave kontrast neutralnijem gornjem dijelu, majici ili bluzi.

Biznis kežual stil će takođe biti u trendu ove proljetne sezone, a pratiće ga nekonvencijalni materijali pantalona koje naginju ka sportskim, kako kod žena tako i kod mušakaraca.

Prirodan izgled ne izlazi iz mode

Kada je riječ o savjetima za kombinacije za oblačenje, Ana Vasiljević kaže da bi pun pogodak bili autentični jedinstveni komadi nezavisnih dizajnera kombinovanih sa pantalonama, suknjama neutralnih boja.

Prirodan izgled je i dalje u trendu i na snazi je biti njegovan i isticati zdrav način života.

Naša sagovornica je saglasna sa time i ističe da je to prihvatljivo sve dokle god se ne izgubimo u tome da pomiješamo izgled za džogiranje i odlazak na posao.

Što se tiče nakita kojim bi se začinila neka poslovna kombinacija za dame, ona kaže da se proljetna odjevna kombinacija može dopuniti autentičnim nakitom koji su u skladu sa stilom i temperametnom osobe koja to nosi, a ne striktno sa kombinacijom koja je aktuelna.

Foto: Shutterstock/Floral Deco

„Tihi luksuz“

Modni novinar Ivan Radojčić slaže se da modni trendovi i kombinacije ovog proljeća idu u prilog poslovnom, efikasno elegantnom izgledu.

“I dizajneri kao da su čuli „tržišni vapaj“ za odjećom koja izgleda dobro i na ulici i u kancelariji, a ne samo na pisti, pa su ponudili dovoljno decentnih dnevnih varijanti za svačiji senzibilitet”, kaže on za Forbes Srbija.

Ukazuje i da je sve to možda imalo i veze sa prošlogodišnjim fenomenom sa društvenih mreža koji se popularno naziva „tihi luksuz“, a koji promoviše modno uživanje u klasici osnovnih komada kakvi nikad ne izlaze iz mode pa su stoga stvoreni za korporativnu kulturu odjevanja.

Crna i bijela boja – čuvari šika

Nijanse ove predstojeće sezone su umjerene, krojevi precizno praktični, a materijali prirodni i održivi, ističe.

Crna i bijela kao čuvari šika, uz akcenat jarke crvene ili kobaltno plave boje isticaće modnu zrelost i profesionalizam, kaže sagovornik.

Za dame, dobar poslovni look može biti osmišljen uz „pencil“ suknje ili pantalone visokog struka kombinovane sa trikotažom finog tkanja ili košulje oštrih kragni i manžetna, kao i blejzere dvoredog kopčanja u formi pozajmljenoj iz osamdesetih.

Iako je posljednjih godina dominirao „raspareni“ stajling blejzera i čino pantalona i to da odijelo više ne zahtijeva nužno i košulju i kravatu, djeluje da se klasično odijelo ponovo vraća u modu.

Foto: Shutterstock/Moustache Girl

Za poslovne prilike, kombinacija klasičnih komada sa modernim detaljima je uvijek dobar izbor, savjetuje Radojčić.

“Taj stil vam dopušta da pokažete svoju individualnost, ali ne „gazi“ ono proklamovano profesionalnim odijevanjem. Na primjer, pantalone visokog struka uz šarmantnu bluzu sa volanima za žene, dok muškarci mogu da tamno odijelo osvježe polo majicom od luksuznog pima pamuka ili lanene mješavine koja vizuelno omekšava strogost kroja odijela, za potrebe popularnog „business casual“ kodeksa odijevanja”.

Uz poslovnu odjeću, diskretan nakit i neutralna šminka za žene su najbolji izbor.

Ogrlice ili minđuše u jednostavnom dizajnu i neutralnim bojama će upotpuniti izgled, dok bi šminka trebalo da bude prirodna i nenametljiva, kaže.

Sagovornik ukazuje da dobar i pristojan stil oblačenja važan i da govori dosta o profesionalizmu, samopouzdanju i poštovanju prema okruženju, odnosno saradnicima i poslovnim partnerima.

“Ostavlja utisak pouzdanosti i ozbiljnosti, što može biti ključno u poslovnim interakcijama i gradnji povjerenja sa klijentima i poslovnim saradnicima. Takođe, ovakav stil govori o vašem samopouzdanju, kreativnosti i spremnosti da se izrazite na jedinstven način“, dodaje Ivan Radojčić.