NLB Grupa solidarno uz BiH: donirala milion eura za poplavljena područja
Suočeni s razornim posljedicama poplava, NLB Grupa donirala je milion eura kako bi pomogla ugroženim zajednicama u Bosni i Hercegovini. Razgovarali smo sa predsjednicom Uprave NLB Banke Sarajevo, Lidijom Žigić.
Razorne poplave koje su u noći s 3. na 4. oktobar pogodile dijelove Bosne i Hercegovine, stradalo je 27 ljudi, mnoge porodice su ostale bez stambenih jednicina, željeznički saobraćaj je prekinut, a štete se procjenju u milionima KM.
Izvještaj je Vlada FBiH proslijedila Parlamentu Federacije Bosne i Hercegovine. U njemu se, između ostalog navodi da je, procijenjeno da je ukupno 1.148 domaćinstava pogođeno ovom prirodnom nepogodom i to prema podacima organizacija Crvenog križa iz Jablanice, Konjica, Fojnice, Kiseljaka, Kreševa i Drvara.
Procjenjuje se da je blizu 180 miliona KM iznos štete nakon nedavnih poplava u BiH.
Milion razloga za nadu: NLB Grupa stala uz Bosnu i Hercegovinu nakon razarajućih poplava
Sve članice NLB Grupe iz regiona – Slovenije, BiH, Srbije, Sjeverne Makedonije, Crne Gore i Kosova – učestvovale su u ovoj inicijativi, pri čemu su neke organizirale i dodatnu lokalnu podršku. Donacija će se isključivo koristiti za obnovu domova i pomoć pogođenom stanovništvu, uz dodatni apel klijentima pogođenim ovom nepogodom da se obrate banci radi individualnih mjera olakšanja.
„Kao banka koja svoj dom vidi u ovom regionu, osjećamo snažnu obavezu da stanemo uz svoje zajednice u najtežim trenucima,“ poručili su iz NLB Grupe, ističući važnost solidarnosti i društvene odgovornosti kao temelja svog poslovanja.
Pored ove donacije, NLB Banka nastavlja ulagati u digitalnu transformaciju, inovacije i projekte koji podržavaju obrazovanje, kulturu, sport i održivost, pokazujući kako banka može biti ključni graditelj društva i ekonomije.
Lidija Žigić, predsjednica Uprave NLB Banke, u intervjuu za naš portal govori o tome kako NLB Grupa kroz društveno odgovorno poslovanje pruža podršku ugroženim područjima, pomažući da se snaga zajedništva vrati tamo gdje je najpotrebnija.
“Prije svega, obzirom na ozbiljnost situacije, želim istaći da sam iznimno ponosna na solidarnost svake od članica NLB Grupe koje su bezpogovorno dale svoj doprinos za donaciju sredstva poplavljenim područjima Bosne i Hercegovine. Naravno, svakako smatram da je transparentnost u ovakvim situacijama ključna, a kako bi zaista osigurali da sredstva stignu do onih kojima i jesu namjenjena”, kaže Žigić za Forbes BiH.
U saradnji sa Crvenim križom i udruženjem Pomozi.ba, dogovorena je uspostava sistema praćenja svakog koraka u realizaciji podrške, kao i mehanizme za kontrolu i praćenje.
“Ova Udruženja su na terenu napravila mapiranje naugroženijih područja i domova, te na osnovu toga smo već sada direktno pomogli 14 porodica kojima su sredstva prebačena na račun u svrhu kupovine novih stambenih jedinica ili sanaciju postojećih. Naravno, ostatak sredstava će biti usmjeren na isti način do kraja godine.”
Kao dio NLB Grupe, solidarnost u ovakvim situacijama je pokazatelj šire strategije društvene odgovornosti banke.
“Solidarnost je jedan od temelja naših vrijednosti. Kao članica NLB Grupe, vjerujemo da je naš zadatak podržati zajednice u kojima živimo i radimo, a posebno u kriznim situacijama. Ova donacija nije samo jednokratna pomoć, već dio naše šire strategije koja uključuje kontinuirano ulaganje u razvoj i otpornost lokalnih zajednica kojih smo dio. Kao što se to navodi i u našoj viziji i misiji, ovaj region je naš dom, a mi volimo svoj dom i pored toga što brinemo o finansijskim potrebama naših klijenata, također želimo doprinijeti kvalitetu života u našem regionu. Zaista živimo tu filozofiju. Kroz razne programe i inicijative, kontinuirano ulažemo u lokalne zajednice, kroz podršku obrazovanju, mladima u sportu, zdravstvu, ekološkim projektima, kao i projektima koji direktno utječu na poboljšanje kvaliteta života građana”, ističe Žigić.
Uposlenici i klijenti dali svoj doprinos
Uposlenici i klijenti banke uključili su u ove aktivnosti, te su uz svoj doprinos dodatno podržali ovu inicijativu.
“Naravno, reakcije su bile izuzetno pozitivne, a mnogi građani su nas kontaktirali kako bi izrazili vlastitu zahvalnost za našu podršku u ovim teškim trenucima. U fokusu našeg poslovanja nije samo biti banka koja pruža finansijske usluge, želimo biti oslonac i podrška zajednici u kojoj živimo i ljudima sa kojima živimo i radimo. Zaposlenici su pokazali izuzetnu solidarnost kroz iskazivanje volje za volonterskim aktivnostima i vlastitim donacijama. Klijenti smo također pozvali da daju svoj doprinos kroz direktne uplate. Ovakva sinergija pokazuje koliko zajednički možemo postići.”
Projekat održivog razvoja
Planirane su dugoročnije aktivnosti za oporavak ugroženih područja, poput projekata održivog razvoja.
“Održivija rješenja su ključna za dugoročni oporavak pogođenih zajednica. Pored ove finansijske podrške, omogućili smo i pomoć ugroženima i kroz ono čime se primarno bavimo – bankarstvo. Donijeli smo mjere za sve klijente koji su ugroženi, a neke od mjera su mogućnost odgode plaćanja obaveza i besplatno vođenje računa, a o konkretnim mjerama ćemo sa svakim klijentom pojedinačno dogovoriti odgovarajuće i za klijenta najpogodnije rješenje”, dodaje Lidija Žigić.
Ova akcija je imala veliki odjek među klijentima i partnerima u BiH i regionu.
“Povratne informacije su izuzetno pozitivne. Naši klijenti i partneri prepoznaju našu posvećenost i cijene našu aktivnu uključenost u podršku zajednicama. Već sam spomenula da smo pozvali sve naše klijente i partnere putem internih kanala Banke da daju svoj vlastiti doprinos – kroz volontersko djelovanje ili donaciju finansijskih sredstava ili potrepština. Naši klijenti pokazali su izuzetnu spremnost da se uključe, a već smo pokrenuli i volonterske grupe uposlenika Banke da se direktno uključe i pomognu u sanaciji poplavljenih područja. Svakako, kroz sve ove inicijative, cilj nam je stvoriti mrežu solidarnosti koja će ne samo kratkoročno pomoći u ovom trenutku i u ovoj nesreći, već i dugoročno osnažiti zajednice u suočavanju sa nekim potencijalnim budućim izazovima.”
O poslovnim aktivnostima i inovacijama
NLB Banka je poznata kao lider u digitalizaciji. Kako su u ovim izazovnim vremenima uspjeli zadržati prednost na tržištu i šta klijenti mogu očekivati u budućnosti, kažu:
“Mi smo potvrdili da je NLB Banka jedan od lidera u digitalnim rješenjima na tržištu, što je svakako i jedan od stubova našeg poslovanja. Prva smo banka u Bosni i Hercegovini koja je tržištu predstavila Google Pay uslugu koja omogućava integraciju sa vodećim ”payment wallet-om” u sklopu naše već postojeće aplikacije NLB Pay koja omogućava plaćanje mobitelom, kao i NLB Smart POS rješenje, koje omogućava prihvat kartičnog plaćanja putem Android telefona. Nedavno smo predstavili i potpuno novu aplikaciju mobilnog bankarstva koja korisničko iskustvo diže na novi nivo. Kontinuirano radimo na inovacijama kako bismo klijentima omogućili jednostavnije, brže i sigurnije usluge i proizvode.”
RPA tehnologija
Uveli su i RPA tehnologiju, a strategija je svakako usmjerena ka tome da ostanu inovativni lider na tržištu i da digitalizacija, kao budućnost bankarstva i većine drugih industrija, bude ključni faktor u stvaranju boljeg korisničkog iskustva.
Uvođenjem RPA tehnologije donosi brojne benefite, ali i izazove. Koliko je izazovno bilo implementirali ovu tehnologiju.
“U posljednjih nekoliko godina intenzivno ulažemo u razvoj digitalizacije, a kao dio NLB Grupe, prepoznali smo važnost digitalne transformacije i primjene inovativnih tehnologija u svom poslovanju i postali dio kompanija koje investiraju u RPA (Robotic Process Automation) tehnologiju odnosno robotsku automatizaciju procesa, koja olakšava izgradnju, implementaciju i upravljanje softverskim robotima koji oponašaju ljudske akcije u interakciji s digitalnim sistemima i softverom. Automatizaciju poslovnih procesa smo primarno prepoznali kao pokretačku snagu i fundament digitalne transformacije, istinska digitalizacija procesa što ih uveliko ubrzava i olakšava. Najveća promjena je oslobađanje vremena zaposlenika za fokusiranje na strateške zadatke i unapređenje korisničkog iskustva”, kaže Žigić.
Mijenjanje svakodnevnog korisničkog iskustva
Kako su inovacije poput NLB Smart POS-a ili nove aplikacije mobilnog bankarstva proijenile svakodnevno korisničko iskustvo, iz NLB banke kažu da inovacije poput NLB Smart POS-a i nove mobilne aplikacije za bankarstvo značajno unapređuju svakodnevno korisničko iskustvo kroz kombinaciju brzine, praktičnosti i fleksibilnosti. Na primjer, NLB Smart POS rješenje omogućava malim i srednjim preduzećima i poduzetnicima, da koriste mobilni uređaj kao uređaj za prihvat kartičnih plaćanja, čime se eliminiše potreba za dodatnom opremom. Ovo je posebno korisno za male biznise poput zanatlija, taksista ili pružatelja usluga na terenu, jer im pruža mogućnost da svojim klijentima ponude savremene opcije plaćanja, bilo kada i bilo gdje.
“S druge strane, nova mobilna aplikacija pruža klijentima intuitivno i jednostavno korisničko iskustvo za obavljanje širokog spektra bankarskih usluga. Korisnici mogu brzo provjeravati stanje na računu, obavljati transakcije, plaćati račune – sve iz udobnosti vlastitog doma ili u pokretu u potpuno novom dizajnu i sa unaprjeđenim funkcionalnostima.”
Dodaju da ova rješenja ne samo da olakšavaju svakodnevno poslovanje, već pomažu klijentima da uštede vrijeme i izbjegnu nepotrebne dolaske u poslovnice. Fokusirajući se na pružanje praktičnih, sigurnih i inovativnih alata, aktivno mijenjamo način na koji klijenti doživljavaju finansijske usluge, postavljajući nove standarde u industriji.
Širenje dodatnih korisničkih usluga
Planiraju da dodatno prošire digitalne usluge, posebno u segmentima koji su trenutno manje pokriveni.
“Planiramo dodatno proširiti digitalne usluge, s posebnim fokusom na segmente koji su trenutno manje pokriveni, poput malih preduzeća. Naš cilj je razviti rješenja koja su jednostavna za korištenje, prilagođena potrebama korisnika s osnovnim tehnološkim znanjem i kompatibilna s uređajima koji su šire dostupni.Također, želimo pomoći malim preduzećima u njihovoj digitalnoj transformaciji, omogućavajući im da usvoje savremene alate poput NLB Smart POS-a, online plaćanja i e-commerce platforme.”
Upravo sprovode novi projekat – NLB Bazar posvećen podršci lokalnim kreativcima koji stvaraju ručno rađene proizvode. Ovaj događaj trajat će do 6. decembra u prizmelju Alta Shopping Centra u Sarajevu i pruža platformu za 13 bosanskohercegovačkih poduzetnika da pokažu svoj rad, zahvaljujući besplatnom prostoru i promociji koju osigurava Banka, a plaćanje i posebne pogodnosti osigurane su uz prihvat kartičnog plaćanja kroz NLB Smart POS rješenje koje smo ponudili svakom od ovih kreativaca.
Edukacijom do povjerenja: NLB Banka povezuje klijente s prednostima digitalnih rješenja
Digitalna transformacija često zahtijeva i ulaganja u edukaciju korisnika. NLB Banka radi na tome da klijenti prepoznaju i koriste prednosti digitalnih rješenja.
“Kroz saradnju s lokalnim udruženjima poput Asocijacije za internet trgovinu u BiH ”eComm” organizujemo radionice i prezentacije kako bismo edukovali korisnike o prednostima digitalnih usluga, posebno e-commerce usluge koju nudimo i osigurali im podršku na svakom koraku. Naša misija je pružiti jednak pristup modernim finansijskim rješenjima svim klijentima, bez obzira na njihovu lokaciju ili tehnološku ekspertizu.”
Osim toga, rade na promociji digitalnih rješenja kroz kampanje koje naglašavaju prednosti poput uštede vremena i novca, sigurnosti i pristupačnosti. Povremeno nude i posebne pogodnosti, poput nižih naknada za usluge koje se obavljaju digitalno ili popusta, kako bismo dodatno motivisali klijente da se upoznaju s digitalnim rješenjima.
“Naš pristup je da kroz edukaciju i podršku smanjimo sve prepreke koje klijentima mogu izgledati kao izazov pri prelasku na digitalne usluge. Na taj način gradimo povjerenje i jačamo vezu s korisnicima, osiguravajući da svi mogu iskoristiti prednosti savremenog bankarstva.”
O društvenoj odgovornosti
NLB Banka često ističe da je ovaj region njen dom. Kako se ta filozofija ogleda u njihovim projektima društvene odgovornosti?
“Mogu, sa ponosom, reći da NLB Banka zaista njeguje i u fokus svog poslovanja stavlja društvenu odgovornost. Kao što se to navodi i u našoj viziji i misiji, ovaj region je naš dom, a mi volimo svoj dom i pored toga što brinemo o finansijskim potrebama naših klijenata, također želimo doprinijeti kvalitetu života u našem regionu”, ističe Lidija Žigić.
Aktivno učestvuju u projektima koji podržavaju obrazovanje, kulturu, sport i ekološku održivost. Banke, kao institucije koje imaju važnu ulogu u društvu, imaju odgovornost da budu pokretači pozitivnih promjena. Donacija finansijskih sredstava ili opreme, podrška malim preduzećima i projektima koji potiču inkluziju i razvoj zajednica, sigurno su samo neki od načina kako se uključiti u poboljšanje života zajednice.
U prethodnom periodu podržali su niz inicijativa u društveno odgovornom segmentu, poput podrške klubu sjedeće odbojke ”Spid” Sarajevo, KK ”Koš”, NLB Sarajevo Polumaraton i Tuzlanski maraton, kao i podrške kulturi – Narodnom pozorištu Tuzla i Pozorištu mladih Sarajevo, te drugim festivalima i manifestacijama.
“Posebno smo ponosni na podršku renoviranju UKC Tuzla Odjeljenja za radioterapiju, mnogim akcijama u organizaciji Udruženja Pomozi.ba, Fondaciji ,,Stariji brat, starija sestra”, te domovima za nezbrinutu djecu Sarajevo, Tuzla i Mostar. Svakako nastavljamo podržavati značajan broj društveno odgovornih inicijativa u segmentu kulture, obrazovanja, sporta, nauke i poduzetništva.”
Balans u djelatnostima
Kažu kako balans između poslovne efikasnosti i društvene odgovornosti postižu pažljivim usklađivanjem poslovnih ciljeva s potrebama zajednice u kojoj djeluju.
“Naša filozofija je da dugoročno održiv i uspješan biznis može postojati samo ako doprinosi dobrobiti društva. Zato društvena odgovornost nije dodatna aktivnost već integralni dio naše strategije i svakodnevnog poslovanja.”
Primjer ovog balansa je ulaganje u projekte održivog razvoja. Dok s jedne strane uvode inovativne proizvode i usluge koji poboljšavaju poslovanje, s druge strane osiguravaju da poslovanje ima pozitivan utjecaj na zajednicu i životnu sredinu. Prilikom donošenja odluka teže transparentnosti i odgovornosti prema zaposlenicima, klijentima i partnerima, osiguravajući da rast banke istovremeno doprinosi stabilnosti i razvoju lokalnih zajednica.
Programi podrške malim i srednjim preduzećima
NLB Grupa stalno razvija nove inicijative koje podržavaju viziju društveno odgovornog poslovanja, a pored neposredne finansijske pomoći, kontinuirano se radi na projektima koji će dugoročno poboljšati otpornost zajednica.
“Prisjetimo se regionalnog projekta ”Okvir Pomoći”, ideje rođene u vrijeme pandemije koronavirusa kao podrška malim i srednjim preduzećima da prebrode krizu, a onda se poslije ta platforma nastavila razvijati i naredne tri godine. Nema sumnje da u narednom periodu očekujemo nove inicijative”, kaže Žigić.
Ističu da banke imaju odgovornost da preuzmu aktivnu ulogu u stabilizaciji privrede i podršci zajednicama kroz pružanje likvidnosti, podršku malim i srednjim preduzećima te direktnu pomoć građanima. Možda najviše od svega, ključna je uloga banaka u podizanju svijesti o važnosti prevencije i spremnosti na krize, kako bi se smanjio dugoročni utjecaj kriznih događaja na društvo.
“Naša uloga je pomoći zajednici da se razvija i napreduje, a to možemo postići kroz investiranje u obrazovanje, podršku malim preduzećima i kroz projekte koji potiču održivi razvoj. Svakako da planiramo nastaviti društveno odgovornim putem na kojem već ostavljamo bolje tragove, a svakako i proširiti naše aktivnosti i kroz dublju saradnju sa lokalnim organizacijama i inicijativama koje pomažu ranjivim grupama.”
O budućnosti i viziji NLB Banke
Budućnost bankarstva u BiH vide u sinergiji između naprednih tehnologija i održivih poslovnih praksi. Digitalizacija donosi mogućnost transformacije ne samo bankarskog sektora već i privrede u cjelini, omogućavajući brže, efikasnije i dostupnije usluge za sve klijente.
“Naš cilj je da budemo pokretač ove digitalne transformacije, pružajući inovativna rješenja poput naprednih mobilnih aplikacija, digitalnih platformi i usluga koje pojednostavljuju svakodnevne finansijske aktivnosti. Istovremeno, svjesni smo važnosti održivog razvoja. Budućnost bankarstva nije samo u tehnologiji već i u odgovornom poslovanju koje balansira ekonomski rast sa očuvanjem okoliša i podrškom zajednicama. Zato investiramo u projekte društvene odgovornosti, razvijamo proizvode koji podržavaju održivost i promoviramo ekološki odgovorno ponašanje među našim klijentima i partnerima. Naša vizija je da budemo lider u kreiranju digitalnog, održivog i inkluzivnog bankarskog sistema koji doprinosi dugoročnoj stabilnosti i prosperitetu BiH.”
Sinergija unutar NLB Grupe je od suštinskog značaja za uspjeh i konkurentnost. Kao dio Grupe koja je prisutna na ovom regionu, imaju pristup širokom spektru znanja, resursa i tehnologija sa različitih tržišta koje dijele s članicama Grupe. Ova razmjena omogućava im da implementiraju najbolje prakse i prilagode inovativna rješenja potrebama lokalnog tržišta.
Prioriteti NLB Banke u narednom periodu
Ključni prioriteti NLB Banke u narednih pet godina usmjereni su na tri glavna stuba: digitalizacija, održivi razvoj i jačanje odnosa sa klijentima.
“Nastavit ćemo ulagati u digitalne proizvode i usluge, inovcije, kako bismo osigurali najmodernije digitalne usluge, unaprijedili korisničko iskustvo i proširili dostupnost naših proizvoda. Fokusiramo se na društvenu odgovornost i podršku projektima koji doprinose očuvanju okoliša, energetskoj efikasnosti i održivom razvoju zajednica. Naravno, personalizovane usluge, fleksibilni proizvodi i aktivno slušanje potreba klijenata ostaju naš prioritet, jer vjerujemo da je povjerenje klijenata ključ dugoročnog uspjeha”, dodaje Žigić.
Kroz ove prioritete nastoje oblikovati budućnost bankarstva u BiH i regionu na način koji odgovara potrebama tržišta, ali i globalnim izazovima poput klimatskih promjena i digitalne inkluzije.
“Moram reći da su digitalne usluge danas dizajnirane da budu sigurne, jednostavne i izuzetno praktične, a prelazak na njih može značajno olakšati svakodnevne finansijske aktivnosti. Razumijemo da mnogi korisnici mogu osjećati nesigurnost ili imati pitanja o korištenju novih tehnologija, zbog čega smo uspostavili sistem podrške. Naš kontakt centar dostupan je da pruži pomoć i vodi klijente kroz svaki korak procesa, bilo da je riječ o instalaciji novih aplikacija, obavljanju prve transakcije ili postavljanju dodatnih sigurnosnih mjera.”
Prelazak na digitalno nije samo ušteda vremena – to je način da klijenti imaju veću kontrolu nad svojim finansijama uz mogućnost pristupa uslugama bilo gdje i bilo kada. Kažu da je cilj je osigurati da svaki klijent s povjerenjem usvoji digitalna rješenja i osjeti njihove brojne prednosti.
NLB Banka je partner zajednicama, prepoznajući da odgovornost ide daleko izvan okvira pružanja finansijskih proizvoda. Kroz šire društvene inicijative aktivno doprinose razvoju obrazovanja, kulture, ekologije i drugih važnih oblasti koje čine temelje održivog društva.
“Primjer toga su naše donacije školama i drugim udruženjima i organizacijama, podrška lokalnim ekološkim projektima i podrška kulturnim manifestacijama koje povezuju i obogaćuju lokalne zajednice. Također, kontinuirano ulažemo u edukaciju mladih o finansijskoj pismenosti i podržavamo mala preduzeća koja doprinose lokalnoj ekonomiji.”
Uloga NLB Banke nije samo u pružanju finansijske podrške, već i u povezivanju ljudi, osnaživanju zajednica i stvaranju prilika za dugoročni razvoj. Kroz ove aktivnosti žele ostaviti bolje tragove i pomoći zajednicama da ostvare svoj puni potencijal.