Kupovna moć u BiH slabi, ali građani povećavaju promet prehrambenom sektoru

EKONOMIJA Forbes BiH 2. maj 2025. 10:17
featured image

2. maj 2025. 10:17

Podaci o prometu trgovine na malo u BiH za mart 2025. godine, koje je objavila Agencija za statistiku BiH pokazuju mješovite trendove. Na mjesečnom nivou (u odnosu na februar), kada je riječ o tekućim cijenama, ukupni promet bilježi blagi pad, posebno neprehrambenih proizvoda, dok u pogledu stalnih cijena, očit je rast prometa– istina skroman, i u prehrambenom i neprehrambenom sektoru.

U brojevima: ukupan desezonirani promet trgovine na malo u BiH u martu 2025. godine, posmatran u tekućim cijenama zabilježio je pad od 2,6% u odnosu na februar 2025. godine. Rast prometa ostvaren je u trgovini prehrambenim proizvodima (hranom, pićem i duhanskim proizvodima) u iznosu od 1,6%, dok je promet neprehrambenim proizvodima zabilježio pad u iznosu od 2,4% u odnosu na prethodni mjesec. Posmatrano u stalnim cijenama, ukupan desezonirani promet trgovine na malo u BiH u martu 2025. godine zabilježio je pad od 0,1% u odnosu na februar 2025. godine. Rast prometa ostvaren je u trgovini prehrambenim proizvodima (hranom, pićem i duhanskim proizvodima) u iznosu od 1,6%, dok je promet neprehrambenim proizvodima ostvario rast od 1,5%. Ukupni indeks prometa trgovine na malo u BiH u mjesecu martu 2025. godine ostvario je nominalni rast od 41,2%, dok je realni rast iznosio 35,4% u odnosu na baznu (2021.) godinu.

Iz svega navedenog da se zakljuiti da na godišnjem nivou (u odnosu na mart 2024.), rast nominalnog prometa u našoj zemlji ukazuje na uticaj inflacije, dok realni podaci ukazuju na smanjenje kupovne moći, posebno neprehrambenih proizvoda, te negativni dojam, djelimično, ublažava rast prometa prehrambenim proizvodima.

Foto: Pixabay

Ali, ono što je zanimljivo u statistici, je da u BiH, uprkos kratkoročnim oscilacijama, u poređenju s baznom 2021. godinom, svi ključni sektori (prehrambeni, neprehrambeni i motorna goriva) bilježe snažan realni rast, što ukazuje na oporavak i širenje maloprodajnog sektora u BiH.

Nadalje, trendovi rasta u poređenju s 2021. godinom pokazuju atraktivan potencijal maloprodajnog sektora, posebno u segmentu neprehrambenih proizvoda, koji uprkos trenutnom padu, ima visok kumulativni rast.