Tesla povlači gotovo 200 hiljada vozila zbog problema sa softverom
Manje od dva mjeseca nakon što su povukli preko dva miliona vozila zbog problema s autopilotom, kompanija Tesla objavila je kako povlače gotovo 200.000 vozila u SAD-u zbog problema sa softverom na zadnjoj kameri.
U obavijesti Ureda za sigurnost prometa na autocestama (NHTSA) stoji kako se povlačenje odnosi na 199.575 vozila marke Tesla, uključujući modele S, X i Y, a kompanija procjenjuje kako 100 posto vozila na popisu ima ovu grešku.
U zahvaćenim vozilima do problema dolazi u vožnji unazad: ekran ne prikazuje nikakve snimke sa zadnje kamere, što bi moglo negativno utjecati na pregled vozača i “povećati rizik od sudara.”
Zasad nije prijavljen nijedan slučaj smrti, povreda ili nesreća izazvan ovim problemom, no Tesla je otkrila 81 prigovor kupca potencijalno povezan s ovom greškom.
Potencijalno slab rast u ovoj godini
NHTSA navodi kako je Tesla izdala besplatno ažuriranje softvera, a očekuje se kako će obavijesti biti poslane 22. marta.
Kompanija je od 13. decembra povukla oko 2,3 miliona vozila, zbog različitih problema. Prošle srijede su objavili izvještaj o zaradi u posljednjem kvartalu 2023. godine koje pokazuje nekoliko neispunjenih procjena i prognozu za potencijalno slab rast u ovoj godini. Nakon objave izvještaja, vrijednost dionice Tesle u četvrtak je pala za oko 13 posto, a bogatstvo izvršnog direktora Elona Muska palo je za preko 18 milijardi dolara.
Tesla je tokom čitave prošle godine naredila povlačenje svojih vozila u nekoliko velikih serija: u februaru 2023. godine povukli su 360.000 vozila, a u decembru preko dva miliona. Problemi su se uglavnom ticali stavke autopilota, u vezi s kojim je navodno od 2019. prijavljeno 736 nesreća, prenosi Washington Post.
Savezni istražitelji vrlo detaljno analiziraju tvrdnje Tesle o mogućnostima autonomne vožnje, a kompanija je bila predmet istraga ministarstva pravosuđa, NHTSA-e i Komisije za vrijedonosne papire i berzu.
Tesla se također morala boriti s čitavim nizom pravnih izazova, a nekoliko tužbi još uvijek je u procesu. Kompanija brani ovu kontroverznu stavku, tvrdeći kako se na internetskim stranicama kompanije, ali i u uputama za vlasnike, jasno navodi kako stavka zahtijeva “aktivan nadzor.”
Kompanija je u oktobru dobila prvu tužbu u kojoj se govorilo o optužbama da je upravo ova stavka 2019. godine dovela do smrtonosne nesreće. Ranije u januaru, žalbeni sud je presudio kako Musk neće morati svjedočiti u drugoj tužbi za izazivanje smrti.
Autor originalnog članka: Cailey Gleeson, Forbes
Link: Tesla Recalls Nearly 200,000 Vehicles Over Rearview Camera Software Issue
(Prevela: Nataša Belančić)