Šta sa putnike znači štrajk Lufthanse i možete li vratiti novac ako vam je let otkazan?
Od jutros je na snazi novi štrajk osobolja Lufthanse. Štrajk je počeo jutros na nekoliko aerodroma u Njemačkoj uključujući one najveće u Frankfurtu, Minhenu, Berlinu…
Od 4 sata ujutro osoblje Lufthanse je stupilo u štrajk u Frankfurtu na Majni, Minhenu, Hamburgu, Berlinu, Diseldorfu, Keln-Bonu i Štutgartu. Tada su zaposleni na čekiranju, na izlazu za ukrcavanje ili oni koji rade direktno na stajankama na avionima stupili u štrajk.
U Minhenu, oko 170 zaposlenih u „Odleđivanju i vuči aviona na Aerodromu Minhen GmbH” (EFM) takođe je po prvi put pozvano na štrajk upozorenja. Ver.di želi da sprovede inicijalni kolektivni ugovor sa ovom zajedničkom podružnicom aerodroma i Lufthanze. Štrajk bi trebalo da se završi u srijedu ujutru u 7.10 sati a trajaće ukupno 35 sati javlja DW.
Razlozi stupanja u štrajk su pregovori o kolektivnom ugovoru 20.000 zaposlenih na terenu ukjlučujući tehničare i logistiku.
Ovaj će štrajk za 80% smanjiti broj letova koje obavlja Lufthansa. Još sinoć otkazani su brojni polasci naročito iz Frankfurta koji je glavno evropsko čvorište kompanije. Najviše letova koji su otkazani su oni u Evropi dok su oni interkontinentalni letovi prema Južnoj Americi i Africi redovno letjeli.
Šta mogu uraditi putnici?
Putnici pogođeni otkazivanjem letova zbog štrajka biće obaviješteni elektornskom poštom ili putem aplikacije Lufthanse, saopšteno je iz ove kompanije, kojja putnicima takođe preporučuje provjeru trenutnog statusa leta prije putovanja na aerodrom.
Lufthansa nudi besplatne ponovne rezervacije na svojoj internet stranici. Klijenti takođe mogu samostalno da rezervišu letove koristeći aplikaciju ili da kontaktiraju servisni centar, navodi Lufthansa. Svako ko je rezervisao let unutar Njemačke takođe može da pretvori svoju kartu u vaučer za voz.
Da li možete dobiti nadoknadu ako se let otkaže?
U principu, prema zakonu EU, putnici imaju mogućnost da traže do 250 eura odštete za kratke letove ako im je let otkazan i ako im se ne ponudi odgovarajuća alternativa. Ovo se odnosi na letove na relaciji manjoj od 1.500 kilometara. Za veće udaljenosti, iznos kompenzacije se povećava.
Međutim, ako avio-kompanija može da navede izuzetne okolnosti, putnici nemaju pravo na odštetu. Ovo se odnosi na okolnosti koje su van kontrole avio-kompanije. Ovo takođe može biti štrajk – posebno ako oni koji su u štrajku nisu zaposleni u avio-kompaniji, već spoljni saradnici.
Ako je rezervisani let otkazan, klijent takođe može da odustane od ugovora i da mu se vrati novac.