Shein se ‘udvara’ velikim brendovima, ukoliko ih pridobije, mogao bi ući u društvo Amazona i AliBabe
Online trgovac brzom modom Shein nastoji na svoju online platformu pridobiti konglomerate paste za zube Colgate-Palmolive i proizvođača igračaka Hasbro. Poznat po jeftinoj odjeći i dodacima vlastite robne marke, Shein prelazi u druge kategorije poslovanja i do sada je omogućio robnim markama i trgovcima pristup svojoj platformi u devet evropskih zemalja, nakon što je to učinio u Sjedinjenim Državama, Brazilu i Meksiku prošle godine, piše Reuters.
“Svi povezuju Sheina s modom, ali mi se bavimo svim vertikalama”, rekla je Christina Fontana, viša direktorica operacija brenda za Evropu, Bliski istok i Afriku u Sheinu, delegatima na konferenciji u Parizu sredinom aprila.
Rast kompanije
Poticaj je bilo vidjeti kako kupci otvaraju Shein i traže druge robne marke, rekla je Fontana.
“Naši potrošači žele robne marke, ako je to ono što traže, to je ono što ćemo im dati. “Fontana, koja je prije radila za AliBabu, jedna je od nekoliko tržišnih stručnjaka koje je Shein preuzeo od kineskog diva e-trgovine i drugih kompanija.
Njen angažman pomogao je brzom širenju. Shein je imao prosječno 108 miliona mjesečno aktivnih korisnika u zemljama članicama Evropske unije , ali rast kompanije donio je nove komplikacije, uključujući nova pravila EU-a koja od nje zahtijevaju da kontrolira svoju platformu vezano za nezakonite ili štetne proizvode.
U Evropi je Sheinova tržnica dosad dostupna u Britaniji, Francuskoj, Njemačkoj, Italiji, Nizozemskoj, Poljskoj, Portugalu, Španjolskoj i Švedskoj. Hoće li nova tržišta pomoći Sheinu da se tamiče s Amazonom i AliExpressom, ovisit će i o brendovima koje ova kompanija bude u stanju privući, kažu stručnjaci.
“Ako se Shein želi takmičiti kao pouzdana renomirana tržišna platforma, stvarno mu je potrebna podrška poznatih zapadnih marki”, rekao je Xiaofeng Wang, analitičar e-trgovine u Forresteru u Singapuru.
Prodaja uz pomoć treće strane
“Kupci Sheina su generacija Z i milenijalci, te žene, u omjeru 80-20 žena naspram muškaraca, pojasnila je Lin. Potrepštine za dom, elektronika te ljepota i zdravlje trenutno su najbolje kategorije, rekla je, a jedina kategorija koju Shein ne nudi su hrana i piće.
Nna webinaru su prikazani statistički podaci koji idu u prilog rečenom, bruto robna vrijednost (ukupna vrijednost prodanih proizvoda) u kategoriji kućanskih proizvoda utrostručila se 2023., dok je elektronika porasla 2,5 puta, a ljepota i zdravlje 2,1 puta.
Sheinove platforme privukle su mnoge renomirane marke iz svijeta beauty industrije, koje prodaju trgovci-posretnici. Tako se kozmetičke marke i brendovi za njegu kože kao što su Caudalie, CeraVe, La Roche-Posay, Shiseido, The Ordinary, Rimmel i Weleda trenutno prodaju na Sheinovoj platformi u SAD-u, Britaniji, Brazilu i Meksiku.
Jayn Sterland, voditelj Welede za Veliku Britaniju i Irsku, rekao je da švicarski kozmetički brend ne razmatra direktnu prodaju na Sheinu. On direktnu prodaju već realizira sa Amazonom. Naime, kada se procjenjuje tržište, reputacija, percepcija i utjecaj na okoliš među ključnim su faktorima koje marka gleda, dodao je Sterland, ukazujući na inicijative održivosti na kojima Weleda radi s Amazonom.
Da li će pridobiti Colgate-Palmolive ili Hasbru, pokazat će vrijeme, za sada se zna da Shein ulazi u novu kategoriju poslovanja, da budi interes i da bi mogao biti novi, ozbiljan igrač u online trgovini.