Nakon tragične smrti osnivača: Ko preuzima kormilo Manga, brenda popularnog i u BiH?

featured image

17. dec 2024. 10:58

Isak Andic, osnivač i ključna figura španskog modnog brenda Mango, preminuo je ovog mjeseca u nesreći tokom planinarenja u blizini pećine Monserat, blizu Barselone. Prema izveštajima, 71-godišnji Andic pao je s litice visoke 150 metara. Policija je dobila poziv oko 13 sati, svi spasilački timovi, uključujući helikoptere i specijalizovane jedinice, brzo su reagirali i izašli na mjesto nesreće, međutim, Andicu nisu mogli pomoći. U vrijeme nesreće, Isak je bio u društvu svog sina Jonathana Andica.

“Isak je bio primjer za sve nas. Njegov odlazak ostavlja veliku prazninu, ali svi smo mi, na neki način, njegova ostavština i svjedočanstvo njegovih postignuća.Na nama je, a ovo je najbolja počast koju možemo iskazati Isaku i koju ćemo ispuniti, kako bismo osigurali da Mango i dalje bude projekt kojem je Isak težio i na koji bi se osjećao ponosan”, naveo je u izjavi za medije izvršni direktor Manga Tony Ruiz  .

Andic je bio cijenjeni član španskog ddruštva, Foto: Lorena Sopêna / ContactoPhoto / Profimedia

Brend popularan i u BiH

Nakon smrti pitanje nasljeđivanja je u fokusu – ko će preuzeti kormilo modne imperije, čiji brend je popularan i u Bosni i Hercegovini?

Mango je još ranije postavio temelje za stabilnu budućnost kompanije. Andiceva djeca, Jonathan, Judith i Sarah, već imaju značajnu ulogu u poslovanju. Jonathan Andic je član upravnog odbora i vodi liniju Mango Man, dok su Judith i Sarah uključene u različite aspekte dizajna, razvoja i društvene odgovornosti kompanije.

Osnivač kompanije bio je neizvršni predsjednik i prema Forbesu imao je neto vrijednost od 4,5 milijardi dolara. Andić je poslovanje kontrolirao preko holdinga u kojem je bilo i njegovo troje djece.

Pored njegove djece, izvršni direktor Tony Ruiz je preuzeo pet posto vlasničkog udjela u Mango grupi, što naglašava kontinuitet korporativnog upravljanja i povjerenje koje je Andic imao u Ruizovu viziju i rukovodstvo. Novi prošireni Upravni odbor, formiran 2024. godine, uključuje i nezavisne članove sa značajnim iskustvom, što dodatno osigurava dugoročnu stabilnost kompanije.

Foto: X

Andic je rođen u Turskoj 1955. godine u porodici sefardskih Jevreja, a sa 14 godina emigrirao je u Španiju. Osnivanjem Manga 1984. godine, zajedno sa bratom Nahmanom, stvorio je globalni brend brze mode koji je danas prisutan na više od 120 tržišta. Modni lanac je procijenjen na 1.800 milijardi eura po tržišnim cijenama, s 2.743 trgovine širom svijeta. U junu je kompanija ostvarila najbolju prvu polovinu godine u svom poslovanju sa prometom od 1,543 miliona eura, 6,3 posto više nego u istom periodu prošle godine. U prvoj polovini ove godine Mango je lansirao nove capsule kolekcije; jednu u saradnji sa Victorijom Beckham “Woman” i s italijanskim krojačem Bogliolijem za Mango Man.

Sve je počelo sa majicama i klompama

U svom strateškom planu kompanija je navela kako planira premašiti 4.000 milijardi eura prometa u 2026. godini i otvoriti više od 500 trgovina u sljedeće tri godine.

Andicev poslovni put nije bio lagan i postepeno je gradio imperiju. Nakon dolaska u Španiju s bratom je počeo prodavati ručno vezene majice i drvene klompe uvezene iz Turske. Sa sedamnaest godina već je prodavao odjeću i obuću na uličnim pijacama. Njihovi proizvodi brzo su postali popularni, što ih je inspiriralo da otvore prodavnice pod brendom “Isak Jeans”, koje su kasnije proširile ponudu na razne linije odjeće​. 1984. godine on i brat će udružiti snage sa poslovnim partnerom Enrikom Kusijem, te rebrendirati svoje prodavnice kao “Mango.”

Jonathan Andic​dolazi na sahranu svog oca, Foto: AA/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Inspiracija za ime potekla je od voća koje je Andić otkrio na putovanju na Filipinima. Prva prodavnica otvorena je u Barseloni, a da je start bio uspješan potvrđuje i podatak da su u prvoj godini poslovanja u Barseloni otvorili još pet prodavnica i jednu u Valensiji. Mango se brzo izdvojio fokusirajući se na elegantnu, kvalitetnu, ali cjenovno pristupačnu odjeću​.

Pikantnih detalja u vezi njegovog privatnog života u medijima naročito i nema, budući da je živio povučeno i rijetko davao intervjue.

Bio je predsjednik Instituto de Empresa Familiar, nezavisne, neprofitne španske poslovne organizacije,te član međunarodnog savjetodavnog odbora poslovne škole IESE, Fondacije prijatelja muzeja Prado, povjerenik Fondacije princeze od Asturije, Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC), Fondacije Elena Barraquer i Fondacije MACBA.