Uprkos pozivima na bojkot, Zara ostvaruje rekordan profit, prati je Mango

featured image

14. mar 2024. 15:08

Uprkos krizi koju prolaze mnoge industrije, najveći evropski modni lanac “Inditex” bilježi ogroman profit. Neto prihod Inditexa (Zarine matične kompanije) porastao je 30,3 posto, i iznosi 5,4 milijarde eura.

“Inditexov učinak u 2023. bio je izvrstan. Naši su timovi uspjeli iskoristiti prilike za nastavak profitabilnog rasta”, kaže Oscar García Maceiras, glavni izvršni direktor kompanije.

Zadovoljni će biti i dioničari

S gotovo 36 milijardi eura prometa, Inditex je povećao prodaju za 10,4% u odnosu na 2022., i on nije zaustavljen sa završetkom kalendarske godine. Prodaja je rasla u svim geografskim područjima, kao i svim konceptima (prodavnici i putem interneta). U periodu od 01. februara do 11. marta bilježi rast od 11%. Prihodi od online prodaje skočili su za 16%, gdje je ostvaren prihod od devet milijardi eura., što čini gotovo 25% ukupne prodaje. U trgovinama prodaja je rasla za 7,9% što je odraz povećanja broja posjetitelja i povećanja produktivnosti trgovina. 

Kupci na otvaranju Zarine najveće prodavnice na svijetu u Rotterdamu, Foto: Hollandse Hoogte/Shutterstock Editorial/Profimedia

“Naš kontinuirani program optimizacije trgovina i digitalizacije i dalje je ključan”, kaže Maceiras.

Zbog svih navedenih poslovnih rezultata, zadovoljni će biti i dioničari. Upravni odbor će predložiti Glavnoj skupštini povećanje dividende od 28% na 1,54 € po dionici za FG 2023., sastavljeno od obične dividende od 1,04 € i bonus dividende od 0,50 € po dionici. Dividenda će se sastojati od dvije jednake isplate: 2. maja ove godine uslijedit će isplata od 0,77 € po dionici (obična), a 4. oktobra isplata od 0,77 € po dionici (0,27 € obično + 0,50 € bonus).

Na krilima finansijskog uspjeha, Zarin Inditex će odriješiti kesu te će u ovoj godini uložiti 1,8 milijardi eura za “poboljšanje korisničkog iskustva” i 900 miliona eura za razvoj i izgradnju novih logističkih centara, uglavnom u Španiji.

Ovaj španski modni lanac nije osjetio ni krizu sa pomorskim prometom u Crveno moru, gdje Huti, suosjećajući sa Palestincima, napadaju brodove koji plove ovom rutom, ciljajući prevashodno na ratne koji plove prema Izraelu.

“Više od 50% Inditexove proizvodnje došlo je sa lokalnih tržišta: Španije, Portugala, Maroka i Turske. Imamo dugoročne ugovore s prijevozničkim firmama koje pružaju „veliku fleksibilnost”, navode u kompaniji.

Foto: REUTERS/Miguel Vidal

Zara je krajem prošle godine došla u medijsku žižu zbog reklamne kampanje kojom je izazvala bijes miliona ljudi širom svijeta zbog elemenata u reklami koji su podsjećali na strdanje Palestinaca u Gazi. Naime, u Zarinoj kampanji „Jakna” na seriji forografija su prikazani modeli ispred pozadine napuklog kamenja, oštećenih statua i polomljenih gipsanih ploča, gdje je cijeli prizor nevjerovatno ličio na razorenu Gazu i u bijele čaršave (ćefine), umotanu ubijenu djecu i odrasle žrtve.

Odmah nakon što je reklama objavljena, izazvala je negativne komentare, a neki su pozvali i na bojkot ovog modnog brenda. Zarin PR tim je upalio dugme kriznog komuniciranja i izašli su sa obavještenejm za javnost u kojem su kazali da je njihva kampanja planirana prije rata, te da predstavlja seriju slika nedovršenih skulptura u ateljeu vajara i da je napravljena da prikaže zanatsku odjeću u umjetničkom kontekstu.

“Nažalost, neki kupci su se osjetili uvrijeđenim i one su sad uklonjene. Zara žali zbog tog nesporazuma i još jednom izražava duboko poštovanje svima”, poručili su iz Zare.

Mnogi su vjerovali da ovaj istup neće biti dovoljan da modni div povrati povjerenje svojih kupaca, u prvom redu onih koji duboko suosjećaju sa stradanjem Palestinaca, i da će vjerovatno morati angažirati najveća globalna PR imena za krizno komuniciranje koji će im pomoći osmisliti kampanju kojom će sanirati nastalu štetu.

Međutim, matematika je egzaktna, njene brojke govore nešto sasvim drugo. Zari očito nije trebala nikakva popravna kampanja, da bi ljudi masovno hrlili u njene online i obične prodavnice.

Foto: Reuters

I Mango je ostvario rekordnu prodaju

Nova Zarina ulaganja dolaze i u vrijeme kada se bori sa konkurencijom na tržištu. Novi igrači ultra brze mode nisu iza ugla već su tu, na terenu i također uspješno posluju. Prema istraživanju britanske platforme Money, kineski brend Shein 2022.godine bio je najpopularniji brend brze mode u 113 zemalja svijeta, te je procijenjen na 100 milijardi funti.

Foto: Reuters

Osim Zare, i španski Mango ostvario je rekordnu prodaju u 2023.godini, ostvarivši promet veći od tri milijarde eura. Mango je udvostručio dobit i on sada iznosi 172 miliona eura, a također je otvorio i 130 trgovina. Za 2026.godinu najavljuju veoma optimistične planove i ciljeve, a to je da otvore 500 novih trgovina i ostvari prodaju od četiri milijarde eura.