Najprodavanije vozilo pred najvećim udarom trgovinske politike

Audi Q5 koji je bio najprodavanije vozilo njemačkog brenda Audi u SAD-u, mogao bi, nakon Trumpovih carina, osjetiti najveći udar na tržištu SAD-a. Kako piše Fortune, tarife Donalda Trumpa su tri puta veće za model od 45.400 dolara, čineći ovo sportsko terensko vozilo slabije prodavanim, tvrde ljudi upoznati sa razmišljanjem proizvođača automobila, koji su odbili da komentarišu rekord.
Q5 više nije isplativo prodavati u SAD-u. Razlog? Kombinacija tri odvojene carine koje zajedno čine gotovo 52,5% dodatnih troškova na svaki uvezeni automobil.
U problemima i drugi
Tarife uključuju: 25% na uvezene automobile i dijelove koji ne potiču iz SAD-a; dodatnih 25% na pošiljke iz Meksika uvedenih radi, kako je Trump naveo, “sigurnosti granica”; i još 2,5% zbog navodnog nepoštivanja revidiranog trgovinskog sporazuma USMCA. Iako je Trump u srijedu pauzirao većinu recipročnih carina na 90 dana, mjere prema autoindustriji ostaju na snazi.
“Q5 je dobar automobil, ali ako ga tamo prave, ne mogu ga prodati” u SAD-u, rekao je Ambrose Conroy, glavni izvršni direktor Seraph, konsultantske kuće koja radi sa proizvođačima automobila i njihovim dobavljačima.
Rastuće trgovinske barijere ugrožavaju prodaju i prekidaju lance nabavke koje su proizvođači automobila gradili decenijama. Proizvođač džipa Stellantis NV, piše Fortune, privremeno zaustavlja dio proizvodnje u Kanadi i Meksiku, Ford Motor Co. za sada nudi popuste, a General Motors povećava proizvodnju pikapa u SAD kako bi se suprotstavio carinama. Vlasnik Audija Volkswagen AG, koji je u srijedu prijavio pad dobiti u prvom tromjesečju od skoro 40 posto, planira smanjiti uvozne naknade za vozila koja isporučuje u SAD.
Upravo je Audi bio među onima koji su najviše investirali u Meksiko kako bi iskoristili povoljne radne troškove i široku mrežu slobodnih trgovinskih sporazuma. Njegova fabrika u San José Chiapa otvorena je 2016., i od tada je proizvela više od milion Q5 modela – vozilo koje sada čini trećinu američke prodaje brenda.

Premještanje proizvodnje skup proces?
Q5 je globalni proizvod: motori stižu iz Mađarske, mjenjači iz Njemačke, a komponente iz Meksika i šire. Samo 2% sadržaja dolazi iz SAD-a ili Kanade, prema podacima američke Nacionalne uprave za sigurnost saobraćaja, što ga čini izrazito ranjivim na nove mjere.
„Ovakva politika razara decenijama građene lance snabdijevanja“, upozoravaju stručnjaci iz industrije.
Audi trenutno traži izlaz – ali opcije su ograničene. Premještanje proizvodnje u SAD bilo bi skupo, sporo i rizično, navodi Fortune, u okruženju koje karakterišu pravna neizvjesnost i političke oscilacije. Volkswagenov izvršni direktor Oliver Blume izjavio je da kompanija neće donositi nikakve strateške odluke dok se ne razjasne svi aspekti novih tarifa.