Kompanije su ove godine imale odlične prvoaprilske šale

Kompanije Forbes 2. apr 2024. 10:16
featured image

2. apr 2024. 10:16

Kompanije su ove godine pokrenule dobro osmišljene kampanje prvoaprilskih šala i reklame za lažne proizvode u nastojanju da povećaju svijest o brendu u sve više digitalnom svijetu – i 2024. godina nije bila izuzetak, s nekim od najboljih šala koje su postale viralne.

Tinder je postavio oglas za „Potpredsjednika za gosting“ (engleski naziv za nagli prekid veze gdje jedan partner prestane u potpunosti da se javlja drugom). Onaj ko želi posao trebalo bi da „predvodi novu strategiju Tindera za lov na one koji pribjegavaju gostingu kako bi se smanjilo takvo ponašanje“. Vještine koje treba da posjeduje uključuju „dokaz da je bio žrtva gostinga u prethodnoj vezi“ i „reference (koje će zaista odgovoriti na poruke)“.

Foto: 7-Eleven

Empire State Building najavio je novi dodatak na 86. spratu: „Najviši Rainforest Cafe na svijetu“.

Li Kum Ki, koji proizvodi sriraču (ljuti sos), predstavio je pastu za zube s dodatkom majoneza – Sriracha Mayo, namijenjen ljudima koji žele da „osvježe dah i odbrane se od kvarova na zubima hrabrim, pikantnim ukusom pravljenim za oralnu higijenu najvišeg ranga“.

Foto: Reuters/Bernadett Szabo

Umjesto u kifli, sendvič u krastavcu

Amtrak je iskoristio praznik da predstavi vagon za emotivni prtljag i ohrabrio korisnike na mreži X, da „taguju prijatelja kojem je potrebno podizanje – možemo se nositi s tim“ (igra riječi gdje se riječ lift koristi u smislu emotivnog „podizanja“, a ne prijevoza).

Subway je objavio na X-u da uvodi „sendvič koji niste znali da vam treba:“ Gherkin Grinder. Izgleda kao sendvič u kojem su dodaci umjesto u kifli smješteni u velikom kiselom krastavcu.

Kompanija za probiotik sok Olipop najavila je saradnju sa proizvođačem čipsa Pringles za zdravo piće ukusa kisele pavlake i crnog luka, nazvavši ga „saradnja života“.

Milijarder i glasni kritičar Disneya Ilon Musk oglasio se na X-u šaleći se da je novi „glavni direktor za različitost i inkluziju“ u Disneyu, rekavši da „ne može da dočeka da radi sa Bobom Igerom i Kathleen Kennedy kako bi njihov sadržaj bio JOŠ osvješćeniji!“ (woke – pokret za jačanje svijesti o rasnim predrasudama i diskriminaciji).

Praznik marketinga

Kada je Google lansirao Gmail 2004. godine, mnogi su mislili da je to jedna od aprilskih šala kompanije. Google je najavio lansiranje 1. aprila, reklamirajući Gmail kao besplatnu uslugu sa gigabajtom prostora po nalogu. Nakon što je AP objavio priču o novoj usluzi, počeli su da dobijaju pozive čitalaca koji su im govorili da mora da je šala.

Kompanije već godinama tretiraju Prvi april kao marketinški praznik kako bi povećale posao. Izvršni direktori za oglašavanje i marketing rekli su za Digiday da se na ovaj praznik gleda kao na dan za privlačenje pažnje na proizvod ili uslugu i pokazivanje da brend ima ličnost – nešto što je postalo sve važnije za brendove u dobu društvenih medija.

Jedan direktor za odnose s javnošću rekao je za Digiday da se Prvi april više vidi kao prilika za povećanje svijesti o brendu nego za povećanje prodaje, što bi mogao biti razlog zašto neke aprilske kampanje ne izgledaju kao da promoviraju stvarne proizvode.

Foto: Tinder

Promašene ideje

Ali, nije teško da brendovi pređu granice i izvedu „šalu“ koja ne pomaže podizanju svijesti o brendu, već šteti reputaciji. Musk je 2018. objavio na Twitteru: „I pored intenzivnih napora za prikupljanje novca, uključujući očajničku prodaju uskršnjih jaja, tužni smo što javljamo da je Tesla potpuno i totalno bankrotirao“. Mnogi su smatrali da je tvit bio neukusan jer je došao nedjelju dana nakon velikog opoziva automobila, pada rejtinga i fatalne nesreće za Teslu, a akcije su pale oko 5% dan nakon Prvog aprila, izvijestio je Washington Post.

Volkswagen  je 2021. objavio saopćenje prije Prvog aprila da mijenja „američko ime brenda iz Volkswagen of America u Voltswagen of America“ kako bi pokazao svoju posvećenost električnim vozilima, ali ideja je propala kada su neki zvaničnici kompanije rekli da je to bila šala, a drugi da je to bilo stvarno (kasnije je prepoznato kao šala).

Molly Bohannon, novinarka Forbes